Gå til innhold

Dumpa- Åssen si i fra til alle


Hjordis

Anbefalte innlegg

Da skjedde det utenkelige mellom meg og min forlovede..

Men i sorg tåka jeg lurer på om åssen jeg skal si i fra til folk og fe. En av grunnene til at jeg gjerne vil få det overstått er at neste helg er det konfirmasjon i familien, og jeg vil ikke at dette her skal stjele 'thunder' fra hu som skal være fokus denne dagen. Er sende sms ok? Til tanter etc..

Føles litt teit, men vil heller si i fra personlig enn at de fleste ser det via face status change..Da blir det i hvertfall mye spm på denne dagen, og usikker på hvor bra jeg vil takle det.

Noen råd, hvordan gjorde andre dette?

( ja jeg har grini hele dagen og trenger sårt noe mer konstruktivt å fokusere på siden hodet ikke tåler mer grining nå ... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SånnCirka
:klem: send en sms, de fleste forstår nok hvorfor du ønsker å si fra, og hvorfor du sender sms. Er ikke barebare å ringe til alle og enhver når noe sånt er skjedd. Ønsker deg alt godt :klem:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfirmasjon på høsten?

Tror du at du blir du den store snakkisen der, pga. bruddet ditt..?

I min familie ville kanskje noen få lurt på hvorfor typen ikke var med. Og så blitt litt sånn "uff det var leit" men så hadde de hatt the decency til å holde kjeft.

Mine aller nærmeste hadde jeg sikkert kontaktet og snakket om det raskt. Men resten hadde jeg ikke sett poenget med å melde for å informere. Som om jeg er en Queen som må behandles deretter i konf...? Næh..



Anonymous poster hash: 6b1d8...038
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med din mor, og si du syns det er greit om hun bringer nyheten videre. Vips så vet alle søsken, tanter og onkler det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville holdt det for meg selv. Hvorfor kan du ikke bare si han ikke kunne komme og ikke mer enn det?

Anonymous poster hash: c3df9...5a0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for innspill.


Mest redd for at jeg kommer til å begynne å grine nå folk spørr og kommer med det var leit regla x 10.. Mulig jeg ikke er så sippete om en uke da.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med din mor, og si du syns det er greit om hun bringer nyheten videre. Vips så vet alle søsken, tanter og onkler det.

Støtter denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfirmasjon på høsten?

Tror du at du blir du den store snakkisen der, pga. bruddet ditt..?

I min familie ville kanskje noen få lurt på hvorfor typen ikke var med. Og så blitt litt sånn "uff det var leit" men så hadde de hatt the decency til å holde kjeft.

Mine aller nærmeste hadde jeg sikkert kontaktet og snakket om det raskt. Men resten hadde jeg ikke sett poenget med å melde for å informere. Som om jeg er en Queen som må behandles deretter i konf...? Næh..

Anonymous poster hash: 6b1d8...038

Vet at det er konfirmasjon i Saprsborg og Lillestrøm områdene nåe på høsten.

Anonymous poster hash: 51d30...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Det er jo velig fint av deg å tenke på å ikke ta oppmerksomheten den dagen. Men selv om du har ditt livs smerte nå,så er faktisk ikke alle like engasjerte,og iallefall ikke på en dag en skal feire en annen person. Det er jo ikke skjedd et dødsfall heller...sorry.

Ville holdt munn jeg. Tror ikke det at forloveden din (sorry,eks-),ikke er der,vil engasjere så mange. Det blir iallefall bare sånt småsnakk,og ingenting som vil ødelegge dagen for konfirmant og gjester.

Men send gjerne en sms. Hvis du mener de vil vite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen er interessert i din store offentliggjørelse av bruddet.. Tror du at du er verdens sentrum?

Bare nevn det en gang når dere kommer inn på temaet.

Damer ass..

Anonymous poster hash: dc5ed...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så ufølsomme de over her er! Jeg er i lignende situasjon... vel jeg skal ikke i konfirmasjon, men vet hvordan det er med å fortelle det til folk. Det har vært slutt mellom meg og ekssamboeren i en uke nå men jeg har bare fortalt det til en håndfull mennesker enda. Flere av mine nærmeste venner vet det ikke enda. Jeg synes det er så vondt å snakke om og orker ikke medlidenheten og griningen som fører med. Vet jo at alle mener vel, og vil vise medfølelse, men akkurat nå er det veldig vanskelig å snakke om. Skulle ønske at alle bare visste det uten noe mer dilldall.

Jeg tror ikke TS her tror hun er verdens navle, men det er klart at hun kommer til å få oppmerksomhet om hun forteller at hun har gått fra mannen hun skulle gifte seg med. Og hvis hun forteller det til folk på konfirmasjonsdagen er det soleklart at de vil bry seg om det. Det er jo familien hennes!!! Det vil også bli vanskelig å få tid på tomannshånd med hver og en for å kunne fortelle det diskret, for det er jo ikke så kjekt å ta det opp ved langbordet.

Hvis du orker TS ville jeg prøvd å late som ingenting hvis du helst vil unngå oppmerksomheten. Eller så kan du som en nevner over her spørre om din mor kan bringe nyheten videre. Men da vil du få de medlidende blikkene og ordene. Hvis det var meg hadde jeg bare sagt at han dessverre ikke kunne komme pga jobb eller noe. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La foreldrene dine spre nyheter til familie. Jeg ble singel for to mnd siden. Har fortalt det til familie og nære venner og resten forteller jeg det til etter hvert som jeg treffer de. Fortsatt mange som ikke vet men tenker ikke noe over det. Og hadde definitivt ingen "singel" post på Facebook. Kan ikke tenke meg noe Kleinere.

Anonymous poster hash: 35df7...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, så ufølsomme de over her er! Jeg er i lignende situasjon... vel jeg skal ikke i konfirmasjon, men vet hvordan det er med å fortelle det til folk. Det har vært slutt mellom meg og ekssamboeren i en uke nå men jeg har bare fortalt det til en håndfull mennesker enda. Flere av mine nærmeste venner vet det ikke enda. Jeg synes det er så vondt å snakke om og orker ikke medlidenheten og griningen som fører med. Vet jo at alle mener vel, og vil vise medfølelse, men akkurat nå er det veldig vanskelig å snakke om. Skulle ønske at alle bare visste det uten noe mer dilldall.

Jeg tror ikke TS her tror hun er verdens navle, men det er klart at hun kommer til å få oppmerksomhet om hun forteller at hun har gått fra mannen hun skulle gifte seg med. Og hvis hun forteller det til folk på konfirmasjonsdagen er det soleklart at de vil bry seg om det. Det er jo familien hennes!!! Det vil også bli vanskelig å få tid på tomannshånd med hver og en for å kunne fortelle det diskret, for det er jo ikke så kjekt å ta det opp ved langbordet.

Hvis du orker TS ville jeg prøvd å late som ingenting hvis du helst vil unngå oppmerksomheten. Eller så kan du som en nevner over her spørre om din mor kan bringe nyheten videre. Men da vil du få de medlidende blikkene og ordene. Hvis det var meg hadde jeg bare sagt at han dessverre ikke kunne komme pga jobb eller noe. Lykke til!

Enig. Dessuten så gjør ts det sånn at folk ikke skal ta det opp,ikke for å få oppmerksomhet.

Fysøren så mange frekke mennesker det er her.

"forloveden din(sorry,eksen) " seriøst? :kvalm:

Sinte mennesker som bare er her for å krangle og spre faenskap :sur:

Tror det er veeeldig vanlig å ha noen sladrehøns i familien som kommer til å syns at brudd er noe de kan blande seg i og forhøre seg om.

Og ja, at ts mistet mannen hun trodde hun skule dele resten av livet sitt med er big deal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjedde det utenkelige mellom meg og min forlovede..

Men i sorg tåka jeg lurer på om åssen jeg skal si i fra til folk og fe. En av grunnene til at jeg gjerne vil få det overstått er at neste helg er det konfirmasjon i familien, og jeg vil ikke at dette her skal stjele 'thunder' fra hu som skal være fokus denne dagen. Er sende sms ok? Til tanter etc..

Føles litt teit, men vil heller si i fra personlig enn at de fleste ser det via face status change..Da blir det i hvertfall mye spm på denne dagen, og usikker på hvor bra jeg vil takle det.

Noen råd, hvordan gjorde andre dette?

( ja jeg har grini hele dagen og trenger sårt noe mer konstruktivt å fokusere på siden hodet ikke tåler mer grining nå ... )

Sms til dine nermeste er nok en god start :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for innspill.

Mest redd for at jeg kommer til å begynne å grine nå folk spørr og kommer med det var leit regla x 10.. Mulig jeg ikke er så sippete om en uke da.. :sukk:

Jeg synes du kan få moren din til å spre nyheten før konfirmasjonen. Jeg mener - om jeg har det vanskelig av en eller annen grunn, så er det ikke optimalt at folk spør meg om situasjonen. Hvis det er helt ferskt, så kan det faktisk resultere i tårer. Og det er ikke så kult i et stort selskap. Trenger ikke være mer enn en klem av rett person (gjerne da famiiemedlemmer) som får meg til å gråte - hvis jeg er skikkelig lei meg. Det er liksom rundt mine nærmeste at jeg klarer å vise følelser - siden jeg vet at dette er personer som faktisk bryr seg om meg. Og da er det bare "neimen, hvordan går det med deg *sympatisk stemme*" som kan trigge følelsene.

Hva om moren din tar en telefon til tanter/onkler osv., og sier at det er slutt - og at det fremdeles er så nytt at du helst ikke vil prate om det. Så slipper du å være redd for å bli møtt med spørsmål på selve dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kusinen min gjorde det slutt med forloveden, som hun hadde vært med i 15 år, sendte hun mld til moren, tanter og kusiner.

På den måten kan jo de fortelle videre, samt bytte tema om noen skulle ta det opp :) da skjønner de at det er noe.

Anonymous poster hash: 48290...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB over her. Ville bare sende deg en klem. Håper du har gode folk rundt deg ♡

Anonymous poster hash: 48290...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gode svar.

Jeg har campet hos muttern siden i går. Sliter med søvn og kvalmende knute på magen. Blir nok et par slitsomme dager.

Har ikke helt bestemt meg for hva jeg gjør. Men tror jeg kommer til å sende sms.. da ungår jeg og at noen skulle komme til å spørre om han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...