Gå til innhold

3 tisseturer om dagen til 2 år gammel hund.Drøyt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Først så ble jeg "hvaaaa, bare ut og tisse, herregud stakkars hund" Men så leste jeg flere av dine svar og du er flink til å aktivisere hunden selv om du har små barn! KUDOS. Har sett altfor mange som får barn og hunden må dessverre lide.

Synes ikke du skal droppe de siste tisseturene, det kan fort bli til at han enten gjør fra seg inne eller pådrar seg skader på lukkemuskler og UVI fordi han ikke får tømt seg



Anonymous poster hash: de5ea...28f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han får bra med turer, så det skal du i hvert fall ikke ha dårlig samvittighet for. Så sant han får disse turene tidligere på dagen synes jeg godt du bare kan ta ham såvidt utenfor døra, sånn at det kun blir tissing (hvis han er villig til å tisse der, da, og ikke er totalt avhengig av å tisse på akkurat det rette stedet han har luktet seg fram til...), og null snusing og markering rundt halve nabolaget, for det er absolutt ikke synd på ham. :)



Anonymous poster hash: de4bd...448
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden jeg hadde var ute om morgenen i 7-8 tiden før jeg gikk på jobb, så i 16-17 tiden da jeg kom hjem, og i 21-22 tiden før vi tok kvelden.

Vi gikk 20-30min om morgenen, 1-2timer da jeg kom hjem fra jobb, og 30 min til 1time på kvelden.

Utrolig sjelden han ville ut i mellom det.

Han tittet bare dumt på meg om jeg prøvde å få han med.

Men da vi var hos mamma derimot, så skulle han gjerne ut hver time. Å eneste grunnen er fordi der fikk han gå ut løs. Han tisset som regel ikke, men løftet litt på beine noen sekunder rundt om for å late som. Hellene var lile tørre.

Da det f.eks regnet så måtte man bære han ut der for å få han med.

Du kan jo prøve å drøye den turen kl.17 til nærmere kl.18, for da slipper du nok turen kl.19

Siden han spiser i 16.30 tiden er det nok bedre med en tur rundt kl.18 uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stian86

Hadde du lest innlegget mitt og regnet litt på fingrene før du satte i gang smella så ville du sett at hunden går tur FEM ganger om dagen allerede.

Anonymous poster hash: 4978e...9bf

det er ikke tur at hunden får gå ut og tisse. Har hannhund selv og mye løpetid no og vært lenge, vil bare ut og jakte på damer. Men lar ikke være og gå ute grunnet det. Om du kuttet ut og gå ut fra 3 og 10 så bør du strengt tatt ikke ha hund.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Går som oftest 4 tisseturer om dagen med mi lille tispe, inkl langtur midt på dagen ;) Har man valgt å skaffe seg hund så må man nesten følge opp hundens behov også!
Husk at DU valgte hunden, ikke omvendt ;)

Hvordan hadde du hatt det om du skulle vært på samme området, hele dagen, med bare 2 tisseturer??? Husk at du har mange ting å gjøre iløpet av en dag, mens hunden har kun deg/familien din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What??? Er det vanlig å gå mer enn 3 turer for dagen? Vi går hver 8ende time med våre to. Ofte møter jeg jo på folk som bare: "whaat?? 3 turer om dagen?" (ikke at det er riktig), men trodde det gikk fint. Begge våre tisser bare på de turene, uansett om vi tar de ut oftere..



Anonymous poster hash: eaa20...954
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min hund er ute tre ganger om dagen. Han maser aldri om å gå ut med mindre han er løs i magen og da går jeg selvsagt ut. Hvis jeg forsover meg maser han ikke, han bare koser seg under dyna. Hvis vi er på et nytt sted tar det alltid over et døgn før han tisser, uansett hvor lenge jeg er ute med han. Og hvis det regner må han bæres ut, og står bare stivt uten å tisse til vi går inn igjen. Sånn er han stort sett hele året. Bortsett fra når det er hunder med løpetid i nærheten. Da skal han ut hvert femte minutt. Dere kan da ikke mene at jeg faktisk skal gå ut med han hvert femte minutt fordi det er det han vil? Han skvetter jo ikke engang. Han skal bare snuse, og slikke samme sted i mange minutter.

Hunder er forskjellige og har forskjellige behov. Så lenge de får nok aktivitet og får gå på do når de trenger burde vel det være nok?



Anonymous poster hash: 41bb9...2ce
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...