Gå til innhold

På tide å snu nesa mot kylling- og svineindustrien?


Gjest Badebuksa

Anbefalte innlegg

Gjest Badebuksa

I lys av pelsdyroppdrettdebatten (!) så vil jeg appellere til samvittigheten til "mannen i gata", siden den tydeligvis er tilstede hos veldig mange selvom jeg var overbevist om det motsatte.

Slutt å kjøpe kylling fra prior! De har det minst like ille som revene som brukes til pels. Kjøp økologisk kjøtt fra gårder som garanterer dyrevelferd (nei, det er ikke velferd å gi en kylling 1 kvm å bevege seg på).

Jeg stemmer for en underskriftskampanje som stopper dyremishandlingen produksjonsdyrene blir utsatt for! Dette gjelder selvsagt også svin som også har det dårlig i livet, og på vei til og under slakt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ikke glemme hønene heller. De som legger egga. De har det ILLE. Både burhøns og frittgående (ikke økologiske).



Anonymous poster hash: cc102...5e2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lys av pelsdyroppdrettdebatten (!) så vil jeg appellere til samvittigheten til "mannen i gata", siden den tydeligvis er tilstede hos veldig mange selvom jeg var overbevist om det motsatte.

Slutt å kjøpe kylling fra prior! De har det minst like ille som revene som brukes til pels. Kjøp økologisk kjøtt fra gårder som garanterer dyrevelferd (nei, det er ikke velferd å gi en kylling 1 kvm å bevege seg på).

Jeg stemmer for en underskriftskampanje som stopper dyremishandlingen produksjonsdyrene blir utsatt for! Dette gjelder selvsagt også svin som også har det dårlig i livet, og på vei til og under slakt.

Støtter deg fullt ut. Som en nesten-vegetarianer gjennom mange år, skal jeg i år droppe kalkunen. Jeg har rett og slett mistet appetitten på det etter påminnelse om hvordan disse dyrene oppdrettes og behandles.

Men jeg tror du er gal! Det er ikke et dyr pr kvm men 6!

De levere tett i tett.

Anonymous poster hash: 2d4f3...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lys av pelsdyroppdrettdebatten (!) så vil jeg appellere til samvittigheten til "mannen i gata", siden den tydeligvis er tilstede hos veldig mange selvom jeg var overbevist om det motsatte.

Slutt å kjøpe kylling fra prior! De har det minst like ille som revene som brukes til pels. Kjøp økologisk kjøtt fra gårder som garanterer dyrevelferd (nei, det er ikke velferd å gi en kylling 1 kvm å bevege seg på).

Jeg stemmer for en underskriftskampanje som stopper dyremishandlingen produksjonsdyrene blir utsatt for! Dette gjelder selvsagt også svin som også har det dårlig i livet, og på vei til og under slakt.

En gris skal ha 0,8 kvm plass!

Se interessant videoserie i Aftenposten av Yngve Ekern:

Her om gris: http://www.aftenposten.no/webtv/Maten-Var-ep-2-Grisetrangt-og-grisebillig-7827458.html

Anonymous poster hash: 2d4f3...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...