Gå til innhold

140 barn drept; ingen tråder på KG?


Sir Winston

Anbefalte innlegg

Og hvorfor fungerer det?? Fordi kapitalistiske land melket kolonilandene i hundrevis av år?

De fleste koloniene var rene utgiftsposter for de imperialistiske maktene. Det var noen unntak, men ikke mange.

Det skal også sies at infrastrukturen, lovverket, helsevesen og arbeidsmuligheter var relativt mye bedre for mange afrikanske land under koloni styre enn det har blitt etter de ble selvstendige.

Vesten i spissen har i mange titalls år fokusert på å pumpe enorme summer i uhjelp til underutviklede land uten at det har bedret levestandarden eller mulighetene nevnverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

My eyes are burning :kjempesinna:

Men fra spøk til alvor:

Jeg tror en faktor her er at folk er så vant til den slags nyheter fra midtøsten. Død, terror, blod og barnedrap i midtøsten har jo vært noe som har dukket opp i nyhetene hver dag i 3-4 år nå. Synd at ingen tenker over årsakene bak krigene der ... USAs skitne spill.

Vi skal fortsatt markere og minnes de som tapte liv 11.september hvert år likevel, da :ironi:

Her er det faktisk umulig å legge skylda på USA. USA har vært den nasjonen i verden som har brukt mest ressurser på å bekjempe disse skadedyrene som går under navnet "Taliban" slik at barn, kvinner og menn kan vokse opp med mer frihet.

USA har som vi alle vet feilet og Taliban står sterke nå enn før. Men det blir litt søkt å gi USA skylda for barnedrap av en gruppering som USA har kjempet mot i over 10 år.

Om det er noen som har hjulpet Taliban så er det faktisk Pakistan, ISI som er pakistans etteretsningstjeneste har faktisk bistått å pumpet mye penger inn i Taliban. Så det er da vitterlig Pakistan selv som har skapt dette monstret som de ikke greier holde kontroll over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://m.db.no/2010/11/22/nyheter/redd_barna/rodnesedagen/barnedodelighet/overbefolkning/14398410/?www=1

http://www.ted.com/talks/hans_rosling_on_global_population_growth

Overbefolkning er et kjenpeproblem på grunn av ressursmangel, men den gamle ideen om at befolkningen vil vokse og vokse uten stopp ser ut til å være feil.

Det må da være mange år siden at vi trodde på evig befolkningsvekst??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det var mer eller mindre det h*n sa, når man drar inn overbefolkning og at det er "for mange barn" i en sånn sak.

Neida, det er din egen fantasi som løper av med deg.

Det han svarte på va utsagn om at barna er verdens fremtid, hvilket jeg jo er enig i, men jeg kan også godt se at man kan mene at fremtidige barn (for mange sånne) kan bli et problem.

Det var ingen referanser til den forferdelige tragedien som er trådens tema.

At kommentaren om overbefolkning kommer i denne tråden kan - til nød - kanskje kalles en avsporing, selv om han svarte på to-tre innlegg om barn og deres betydning for menneskeheten, men at AB skulle mene at det var greit at 140 barn ble drept er noe din egen fantasi har drømt opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2014/12/16/214026/flere-hundre-tatt-som-gisler-pa-skole-i-pakistan

Alle vet jo at dette er USA's, Israels, NATO's og - ikke minst - Norge's skyld.

Vi har jo (sammen med alle ovennevnte) bombet i Afganistan

Skulle bare mangle at dette ikke måtte få en reaksjon, i Pakistan - på en skole.

Hæ? Ingen tråd? Du startet jo akkurat en.

Bortsett fra det; hvem bryr seg lizzm, vi har tross alt viktigere tema som "fotballfrue", "Tone Damlis jul", "savner eksén", "gravid med en gift mann", "bonusbarn", "hvorfor hører ikke barnehagen etter" og slike greier.

For ikke å snakke om alle bekymringene overfor verdens søte uskyldige dyr, med eller uten pels

Noen pakkisunger som blir nagla av slemme terrorister på andre siden av kloden, får være grenser for hva man skal engasjere seg i, tross alt. Hva blir det neste? Opprop mot omskjæring av gutter :overrasket:

:sarkasme:

Jada, dere kan bare si det nå; "herregud, hvorfor er du her, med dine oppgulp og motforestillinger mot kvinner, du må ha opplevd noe trist, som den bitterpikken du er.

Neida, ironi og sarkasme funker bedre blant og mellom menn, bare spør Are Kalvø og Espen B. Holm..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det vært norske barn så hadde det så klart vært en tråd. Svenske også. Men det er forståelig at folk tenker på andre ting enn pakistanske problemer midt i julestria.

Anonymous poster hash: 76a35...fc8

Wtf?

Anonymous poster hash: ec462...a41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det var mer eller mindre det h*n sa, når man drar inn overbefolkning og at det er "for mange barn" i en sånn sak.

Nei. Det var ikke det jeg skrev! Les over innleggene en gang til. Min protest gjaldt det følelsesladede, irrasjonelle, overreaksjonen når det skjer noe med barn. At du tolker mitt innlegg på den måten, bare underbygger det jeg sier.

Et uskyldig offer er et uskyldig offer uansett alder.

Og en innstilling om at det skal være flest mulig barn som skal sikre vår fremtid, er rett og slett ikke bærekraftig, og er avleggs. Verden er allerede overbefolket, til tross for hva noen ekstremister påstår. Disse påstandende baseres seg på at det er mulig å utnyttet jordens ressurser enda hardere enn i dag.

Det blir ikke mye liv i pakt med naturen og økologisk drift, iallefall.

Jeg ser forresten at tråden har blitt ryddet for personangrep. Har mitt innlegg forårsaket hatske angrep som jeg har gått glipp av?

Anonymous poster hash: cfa84...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2014/12/16/214026/flere-hundre-tatt-som-gisler-pa-skole-i-pakistan

Alle vet jo at dette er USA's, Israels, NATO's og - ikke minst - Norge's skyld.

Vi har jo (sammen med alle ovennevnte) bombet i Afganistan

Skulle bare mangle at dette ikke måtte få en reaksjon, i Pakistan - på en skole.

Hamas har mydret minst 160 barn som har blitt tvunget til å bygge terrortunneler under Gaza også. Men ingen gidder å nevne det heller.

Bare en ting: Taliban som står bak angrepet i Pakistan er en annen enn den "vanlige". Den i Pakistan har pakistanske myndigheter som hovedfiende, mens Pakistan støtter den vanlige ikke-pakistanske Taliban.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det faktisk umulig å legge skylda på USA. USA har vært den nasjonen i verden som har brukt mest ressurser på å bekjempe disse skadedyrene som går under navnet "Taliban" slik at barn, kvinner og menn kan vokse opp med mer frihet.

USA har som vi alle vet feilet og Taliban står sterke nå enn før. Men det blir litt søkt å gi USA skylda for barnedrap av en gruppering som USA har kjempet mot i over 10 år.

Om det er noen som har hjulpet Taliban så er det faktisk Pakistan, ISI som er pakistans etteretsningstjeneste har faktisk bistått å pumpet mye penger inn i Taliban. Så det er da vitterlig Pakistan selv som har skapt dette monstret som de ikke greier holde kontroll over

Seriøst.. tuller du med meg? Amerikanerne er jo overbevist over at Taliban bombet twin towers, 2-3 tusen liv gikk tapt.Hadde du sendt din egen nasjons sønner til det landet fienden/taliban befant seg i for å "skape fred"? Og det i over 10 år ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst.. tuller du med meg? Amerikanerne er jo overbevist over at Taliban bombet twin towers, 2-3 tusen liv gikk tapt.Hadde du sendt din egen nasjons sønner til det landet fienden/taliban befant seg i for å "skape fred"? Og det i over 10 år ???

Det heter: "Overbevist om".

Nå trodde jeg jo at de fleste oppegående mennesker i verden, deriblant USA's befolkning, var nok så sikre på at det var Al Qaeda, som sto bak?

Når man gikk inn i Afghanistan så var det vel mer fordi idiotene i Taleban sponset og utdannet terrorister, som kunne drive på med svineriet sitt globalt?

Men, det kan da saktens ha vært noe kronerulling fra Taleban til Bin Laden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst.. tuller du med meg? Amerikanerne er jo overbevist over at Taliban bombet twin towers, 2-3 tusen liv gikk tapt.Hadde du sendt din egen nasjons sønner til det landet fienden/taliban befant seg i for å "skape fred"? Og det i over 10 år ???

Dette er blank løgn og tyder på store kunnskapshull. Hva med å sette deg inn i historie og utenrikspolitikk før du hiver deg uti debatter som du har lite kunnskap om?

Selvom det ikke er min oppgave å drive med voksenopplæring så skal jeg hjelpe deg litt på vei :

USA har aldri trodd Taliban stod bak 11. september. Det var ikke derfor USA rykket inn i Afghanistan. Dette er allmenn kunnskap som de fleste burde fått med seg.

Hovedårsaken var derimot at Taliban huset og beskyttet Bin Laden noe som gav USA casus belli. Taliban hadde flere anledninger til å gi ifra seg Bin Laden noe som ville forebygget krig så alt ansvaret ligger på Taliban.

Om du er uenig så er du fri til å vise til dokumentasjon som beviser at USA trodde taliban stod bak 11. september, da helst ikke grums fra venstreekstreme konspirasjons sider.

Og ja, USA har vært i 10 år for å fjerne Taliban fra makten slik at afghanske kvinner og unger kan nyte frihet til utdannelse og arbeid. Det er å slå to fluer i en smekk, fange Bin Laden og fjerne et undertrykkende terror regime.

Men som sagt, forsøket ble mislykket

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke hele verden nei. Jeg tror genuint på at USA har en hånd bak krigene i midtøsten (hermed også Pakistan selv om det ligger i Asia) Se fks. krigen i Tyrkia med kurdere. USA har gitt økonomisk støtte til Armenia, som igjen har gitt økonomisk støtte til kurdere. USAs utenrikspolitikk de siste 50 årene i korte trekk.

Israel er et lite kladd av et land, og den kan umulig ha store nok inntekter til å føre krig mot araberne i flere år uten støtte fra USA.

Hæ? I den grad noen som ha skylden for den konflikten er det utelukkende på Tyrkia selv, og deres ufyselige forherligelse av en fascistisk landsfader.

Anonymous poster hash: 42ff8...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Hæ? Ingen tråd? Du startet jo akkurat en.

Bortsett fra det; hvem bryr seg lizzm, vi har tross alt viktigere tema som "fotballfrue", "Tone Damlis jul", "savner eksén", "gravid med en gift mann", "bonusbarn", "hvorfor hører ikke barnehagen etter" og slike greier.

For ikke å snakke om alle bekymringene overfor verdens søte uskyldige dyr, med eller uten pels

Noen pakkisunger som blir nagla av slemme terrorister på andre siden av kloden, får være grenser for hva man skal engasjere seg i, tross alt. Hva blir det neste? Opprop mot omskjæring av gutter :overrasket:

:sarkasme:

Jada, dere kan bare si det nå; "herregud, hvorfor er du her, med dine oppgulp og motforestillinger mot kvinner, du må ha opplevd noe trist, som den bitterpikken du er.

Neida, ironi og sarkasme funker bedre blant og mellom menn, bare spør Are Kalvø og Espen B. Holm..

Det er bare at du pleide å være en innmari hyggelig fyr, men det virker jo faktisk som at KG endrer menn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktigere vi prøver å bekjempe pelsdyroppdrett istedet. At noen unger blir drept er ikke så farlig.

Anonymous poster hash: fd94b...2d6

Fot en teit kommentar og kan ikke skjønne at du har fått 7 plusset!

BEGGE tingene er grusom og det er vel ingen som mener at pels industrien er mer viktigere og mer grusomt enn dette her. Det går an å bry seg om flere saker. Igjen en teit kommentar.

Anonymous poster hash: 925cb...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er bare at du pleide å være en innmari hyggelig fyr, men det virker jo faktisk som at KG endrer menn...

KG endrer ingen og ingenting. Jeg er fremdeles en hyggelig fyr, promise ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anarkist

Utrolig trist det som skjedde i Pakistan. Barn er barn, uavhengig av om de er norske, kristne, muslimer, hinduer, jøder, hvite, mørke, barn er barn, og alle barn er like verdt. Fred være med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...