Gå til innhold

Naboen parkerer på min plass sånn at mine besøkende ikke får plass.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Takk. Hvor mye orker man å være høfflig egentlig? Hvorfor skal man være tålmodig og høfflig mot noen som driter i hele deg???

278589926919478272_lXtU4wOD_c.jpg54254370481377854_aAXOaefq_c.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde klikka i vinkel og spankulert rett bort til naboen og spurt hvordan i all verden de fikk åpnet døra eller skjært brød den morgenen, for så selektivt dum går det bare ikke an å være! AAAAH, FOLK ALTSÅ!

Støtter alle forslag om å sperre av plassene dine med kjetting, steiner, spikermatter osv, og si gjerne fra om at du så deg nødt til å sette opp fysiske sperringer fordi de tydeligvis mener at Norges lover ikke gjelder for dem.

Anonym poster: bfbfe7fcf8692e330434c21ba7a9dd75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om naboen ikke forstår hintet og biloppstillingsplassene er av type "rett inn" der du kjører av veien og parkerer foran døren så kjøp et skilt med privat parkering, et skiltfundament og to firkantede betong-fester der du kan støpe fast en stang i midten og feste på en kjetting. Eventuelt en bom (det fins bommer med fjernstyring, så du slipper gå ut av bilen).

- Voila! det er umulig å parkere på plassene dine.

Et vanlig skiltfriima (euroskilt, botneskilt etc) vil kunne gi tips til god løsning.

Lykke til! :)

Anonym poster: 99d15bcddd03cdf73134d62498c90806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trådstarter her.

Jeg tok tre stoler og satt de spredt utover på parkeringsplassen min. Da tok naboen og flytta på stolene mine og parkerte bilen sin der. Dagen etter var bilen borte og jeg gikk og satte stolene spredt igjen. Da flytter naboene på stolene mine og parkerer der. Og jeg nok en gang satt stolene der men da blir de flytta på hver gang. De har tilogmed tatt jakka si på en av stolene mine engang. Det hjelper ikke hvor mye jeg prøver. Slitsomt.

Det nytter ikke mere.

Nå har jeg kjøpt en plastlomme, teip, ark, tusj. Skal lage en plakat. Men kan jeg skrive bortauing hvis jeg ikke har kontakta ett bortetauingfirma? Skal jeg skrive noe sånt: "Privat parkering for "vei og husnummer" Eller passer det å skrive noe annet?

Frekke naboer.

Anonym poster: 26ea3ebc5c94ef6bb285213154556c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg... Jeg syns du skal lage deg to skilt. Det ene med ditt bilnummer på, det andre med "Gjesteparkering din adresse". Skilt lager du ved å male på en planke. Og som andre skriver: Ta med borttauing for eiers regning ved feilparkering.

Så ville jeg skrevet et nytt brev:

Til "nabo"

Jeg har ved flere anledninger forsøkt å forklare at jeg er nødt til å få ha mine to parkeringsplasser i fred, og at bilen min ikke kan sperres inne. Jeg har nå satt opp skilt på mine parkeringsplasser. I framtiden ser jeg meg nødt til å tilkalle borttauing for eiers regning av biler som sperrer meg inne eller som står parkert på en av mine to plasser.

Jeg håper denne saken kan løse seg uten at jeg trenger tilkalle borttauingsfirma.

Med ønske om et godt naboforhold og ryddige parkeringsforhold.

"TS"

Nå har jeg skrevet dette brevet som du skrev, takk for flott formulert brev :D Så skal jeg sette opp skilt på begge parkeringsplassene og skrive: Privat parkering for "vei og nummer" Borttauing for eiers regning ved feilparkering.

Spørs om de gidder å høre på meg nå da, tviler.... Men er verdt ett forsøk..

Anonym poster: 26ea3ebc5c94ef6bb285213154556c1d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til TS. Du kan jo ringe et borttauingsfirma og høre med de. Evt. sende de en mail men da kan det hende du ikke får svar. Du kan kanskje ringe rundt (eller få dine foreldre til å gjøre det) og høre litt om utrykningstid og hva det muligens vil koste deg å taue biler.

Naboene blir sikkert ikke spesielt blide, men det virker ikke som om du har det beste naboforholdet med de slik det er nå, så hva har du å tape? :)

Men ring eller få noen andre til å ringe for deg, og forhør deg om de praktiske tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår dette!

polen16-9.jpg

Anonym poster: 4fd3714c954264123237a1f520609ef0

Trådstarter: Genialt :D

Anonym poster: 26ea3ebc5c94ef6bb285213154556c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til TS. Du kan jo ringe et borttauingsfirma og høre med de. Evt. sende de en mail men da kan det hende du ikke får svar. Du kan kanskje ringe rundt (eller få dine foreldre til å gjøre det) og høre litt om utrykningstid og hva det muligens vil koste deg å taue biler.

Naboene blir sikkert ikke spesielt blide, men det virker ikke som om du har det beste naboforholdet med de slik det er nå, så hva har du å tape? :)

Men ring eller få noen andre til å ringe for deg, og forhør deg om de praktiske tingene.

Noen forslag på borttauingfirma? Internettside? Prøvd å google litt men er ikke sikker på hva jeg skal se etter.. Har ikke gjort dette før.

Anonym poster: 26ea3ebc5c94ef6bb285213154556c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe forslag til borttauingsfirmaer, men så en over her som ba deg ringe og høre hvor mye det vil koste deg å få de tauet bort.

Jeg ville bare si at det er ikke du som skal betale for den tauingen. Det er eieren sitt ansvar!

Forøvrig synes jeg naboene dine er rimelig frekke.

Hvis du bor innen time fra Oslo kan jeg gjerne hjelpe deg med problemet.

Min nabo gjorde noe av det samme her, tok andre sine plasser fordi han noen ganger fikk besøk. Jeg kjørte bare og parkerte foran huset hans, og etter det har han ikke vært like frekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen forslag på borttauingfirma? Internettside? Prøvd å google litt men er ikke sikker på hva jeg skal se etter.. Har ikke gjort dette før.

Anonym poster: 26ea3ebc5c94ef6bb285213154556c1d

Her er noe info som kanskje kan hjelpe? http://www.huseierne.no/boligsporsmal/juridisk-hjelp/private-veier-og-parkering/ulovlig-parkering-pa-privat-eiendom/

Ellers kan jeg bare komme på Falc og/eller Viking kanskje? Verd å ringe kundeservicen de sin og høre uansett. Ellers kan du kanskje ringe ditt lokale politikontor og be de tilråds om noen forslag. Si at du ikke vil belaste politiet hvis du kan inngå en avtale med et privat firma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg sende email på gulesider sin side? Det står send email der på feks. falck, Viking? Driver "Avis" med dette?

Anonym poster: 26ea3ebc5c94ef6bb285213154556c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://webshop.falck.com/no/kontakt-oss/privat

http://www.vikingredning.no/kontakt-oss.html

Har også sett noen som har vært i lignende situasjon og kontaktet et parkeringsselskap. Men jeg hadde nok kontaktet Politiet og disse to først, og forhørt meg hos de.

Hvis du sender de mail, ta gjerne bilder av parkeringsplassen din (sørg for å få med parkering forbudt skiltene dine) Og spurt de om de har noen forslag til hvem du kan ta kontakt med hvis de ikke kan hjelpe. Siden de antageligvis vet mye bedre enn oss her :)

Håper virkelig du får fikset dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om du kan benytte forliksrådet i kommunen din for å løse saken? Hvis de ikke gir seg snart?

:klemme:

Anonym poster: 6a146df2b7b9651f2ec19d3069de3efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest navnelapp

Kan jeg sende email på gulesider sin side? Det står send email der på feks. falck, Viking? Driver "Avis" med dette?

Anonym poster: 26ea3ebc5c94ef6bb285213154556c1d

Er du ts? Eg veit ikkje om Falck eller Viking driv med slikt, dei driv vel meir med bilberging? Avis gjer det ikkje. Eg bur i Oslo, og ringte til eit tilfelding inntauingsselskap då nokon sto på vår plass plutseleg. Eg betalte ingenting, dei tek bilen, og krev inntauingskostnader dekt av bileigaren for at dei skal få bilen ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sittet og lest gjennom hele tråden. Fy faen, for noen frekke naboer du har, ts. Føler virkelig med deg. Jeg kjenner meg godt igjen i din situasjon. Jeg sliter også med sosial angst, og hadde noen kjipe naboer som tok seg til rette på ulike måter. Jeg kvinnet meg opp, og forsøkte å si fra flere ganger. Til ingen nytte!! Men en vakker dag fikk jeg nok, så jeg ble plutselig rødglødende av raseri, og truet naboene med anmeldelse osv. Da først lot de meg i fred, og etter en stund flyttet de ut!

Jeg vil sterkt anbefale deg å sette ned foten en gang for alle, og true med anmeldelse e.l, for slike mennesker forstår ikke noe annet språk. Når de ikke hører på deg til tross for gjentatte forsøk på å si fra, da finnes det egentlig bare ett alternativ igjen: True dem med anmeldelse. Selv om det er slitsomt å ha det slik med naboene, så må du ikke flytte. Her har du ditt på det tørre, så du må ikke gi etter og flytte. Parkeringsplassene er DINE, og naboene skal IKKE parkere der! Ikke la dem overkjøre deg mer! Om de ikke hører til tross for trusler om anmeldelse, ja så gå og anmeld!

Vi med sosial angst, virker nærmest som en magnet på alle drittfolk, ser det ut til. Det er akkurat som om de har et eget instinkt som gjør at de finner oss uansett. Som om de ser med en gang, at her har man å gjøre med en person vi bare kan drite i å ta hensyn til. Og dermed får vi med sosial angst gang på gang bekreftelser på at mennesker er "farlige". Det blir en ond sirkel.

Anonym poster: 91b02b8aa22d0b09fa411d68be5dcdb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg hengte opp begge plakatene så fortsetter de å parkere der ennå så det hjalp ikke :(

Men naboen parkerer også på selve veien, altså på vår private vei men som alle bilene må kjøre på for å få snu og å kjøre til og fra. De parkerer også på selve veien, men har man noe rettigheter når de står på veien?

Dette er helt villt. Venninna mi og jeg hadde holdt av en bowlig bane til ett klokkeslett. Vi hadde akkurat med tid til å være der da, kansje forsinka fem. min. Da vi skulle rygge ut så var det en bil på skrå noe som førte til at vi venta i bilen for å vente til de kom ut. Siden motoren var igang. Vi motet oss opp å ringte på døra og da kom de. Men vi venta og venta i fem. min til de skulle komme. Da ringte vi på døra på nytt. Tar ikke over fem. min. å ta på utesko. Da var naboen kjempesinna og alle kom ut sikkert ti mennesker. Jeg sa til de at det er vanskelig for meg å kjøre ut når bilene stod i veien og jeg spurte om de kunne flytte spesielt en bil. De nekta. Samtalen var sånn:: Kan dere flytte bilen? "Nei det kan vi ikke" Hvorfor kan dere ikke "Nei det går ikke" Men hvorfor? Så sa naboen: Vi kan ikke flytte bilen fordi da må vi kjøre opp på veien og å snu der og de tar altfor lang tid for de fordi da måtte de bruke tid på å flytte bilen sin. De nekta å kjøre bilen vekk men istedenfor flytte på den litt men det var fortsatt vanskelig å kjøre. (PS. veien opp til gateveien er ca. 50 meter så den er kort) Jeg sa jeg ikke klarte å rygge ut siden jeg ikke er så flink til det. Da sa naboen at de kunne flytte bilen for meg noe jeg sa nei til og jeg sa "at det skal jo ikke være sånn at naboen må flytte bilen min for å komme ut" Det værste var de var sinna og skreik til meg. Vi holdt på sånn i en halvtime så da kom vi forsent til bowlingtimen med en halvtime bare pga. den dumme naboen. Jeg sa også at vi hadde liten tid siden vi hadde holdt av bowling bane. Men de brøy seg ikke og bare brukte laaaaang tid på å krangle og være vrange.

Anonym poster: 26ea3ebc5c94ef6bb285213154556c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går så kjørte jeg hjem og da stod nabobilen rett foran plassen min. Naboen var ute Jeg stod å venta i to min. uten de gadd å flytte på bilen. Så gikk jeg ut og spurte om de kunne flytte bilen sin. Men de tok lang tid og jeg venta i fem. min. og synes alt var ubehagelig og jeg ville gå inn. Jeg parkerte der jeg stod, altså på veien mot parkeringsplassen min, rett ved naboen sin bil. Og jeg var redd og synes alt var ubehagelig så jeg gikk mot huset mitt og ville inn fortest mulig. Siden naboen brukte så lang tid på å flytte bilen men hun tok bare hodet inn i baksetet og jeg aner ikke hva hun drev med. Jeg skulle bare inn i huset mitt for å legge fra meg to handleposer og veska mi og å roe meg ned litt for å mote meg opp med å gå ut igjen for å flytte bilen min når de var ferdige. Men på vei til huset sa de: Du går ikke inn der, da ringer jeg til politiet for å flytte bilen din med en gang. De trua meg. Så da måtte jeg vente i bilen min da etter ordre fra naboen. De kommanderer hva jeg skal gjøre. For det første så må vell jeg selv bestemme om jeg vil vente i bilen eller vente inne hos meg når de brukte 15 min. på å flytte bilen. I tillegg beordret de meg til: Du parkerer der. Så naboen skal altså bestemme hva jeg skal gjøre og hvor jeg skal parkere. Jeg parkerte ikke der kun siden naboen ikke skal ta overhånd over meg.

Jeg sa at jeg synes det er vanskelig at de parkerer sånn og at jeg ikke er flink til å rygge ut og at jeg ikke har tid på å vente på naboen hver gang jeg skal ut og inn. Jeg sa også at jeg hadde liten tid. Men neida de tok seg gooooood tid. Så skreik hun ene naboen "Du er syk!" Jeg turte ikke å si noe men skalv av skrekk innvendig og ville bare vekk og inn i huset mitt fortest mulig. Bilen kjørte. Ene naboen stod igjen og jeg sa det er vanskelig for meg å vente hver gang jeg skal ut og inn. Da var hun illsinna og krek etter meg: "Du er dum" Før hun gikk fort inn døra si.

Jeg gikk inn til meg og gråt og gråt og gråt og skalv og var livredd og hadde sykt mye angst. Jeg fikk heller nesten ikke sove i natt siden jeg bare tenkte på naboen. Jeg er redd for naboen.

Det eneste som hjelper nå er at jeg parkerer ved selve gateveien og at jeg må gå dit selv, men problemet er at jeg ikke tør å parkere ved gateveien fordi da må jeg gå utenfor og ved naboen for å komme huset mitt og det tør jeg ikke. Jeg er livredd nabone er ute og at de da skal kjefte og være sure på meg. Jeg synes det er mye tryggere å sitte i bilen enn å gå kun meg. Når jeg ikke tør å gå utenfor her lengre så sier det seg selv at situasjonen er helt uutholdbar.

Anonym poster: 26ea3ebc5c94ef6bb285213154556c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...