Gå til innhold

Anemones prøverdagbok


Anemone_

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Første innlegg.. ja hmmm hva skal man si... det ser ut som det funket og ikke snakke så mye om babygreier, da kom jaggu mannen mer på banen, og i det siste er det han som har vært mest ivrig faktisk. Han lurte plutselig på hva en eggløsningstest kosta, så da fikk han den infoen og jeg dro og kjøpte en ;-) Jeg har en ganske stabil syklus så tredje testen viste smiley og da var det bare å prøve i vei :) Skal vel ha utrolig flaks om det sitter på første forsøk, har ikke så stort håp om det. Men spennende er det likevel. Mensen er ventet ca 10. januar. Så da er vel bare å stå klar med graviditetstest om røde damen ikke dukker opp.

Det er forøvrig ingen som vet at vi prøver :) Gleder meg til å overraske når spiren sitter :) (som vi håper at den gjør da, man vet jo ikke...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre her som har hest og er/har vært/skal bli gravid(e)? Skulle likt og dele noen erfaringer på det området :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde altså ikke at jeg skulle bli så innmari opptatt av om jeg ble gravid første gangen vi prøvde, men er jo nå så utålmodig at det går ikke an. Men venter først mensen over helga... Tok en test i går og den var selvfølgelig negativ, men jeg MÅTTE bare hehe.

Jeg har vært rimelig sikker på at jeg ikke er gravid, men nå begynner jeg å lure litt likevel. Dette er "symptomene" jeg har, men det kan likså godt komme av andre ting:

*Kvalme - vært kvalm i godt over ei uke nå, men jeg kan bli kvalm hvis jeg er stressa eller bekymrer meg mye. Det som er ulikt nå er at det er sterkere enn vanlig, og jeg fikk til og med ikke sove i går kveld. Vet jo også at det er en del som har spysjuken nå, så det KAN være det også, jeg er så heldig at jeg aldri spyr, blir bare kvalm og får alt det andre. Men tror ikke jeg har hatt feber eller lignende.

*Sammen med kvalmen så har det de siste to dagene liksom stikki litt i magen, aner egentlig ikke om det er noe symptom.

*Mer murring i magen enn vanlig, men så skal jeg ha mensen

*Ekstremt ømme bryster, har det vanligvis før mensen, men ikke så ille som det her

*Trøtt, fryktelig trøtt, hele dagen, selv om jeg sover mange timer

*Kort lunte - jeg fyrer opp fortere enn jeg har gjort noen gang tror jeg, vet ikke om det er vanlig

*Tidligere denne uka hadde jeg en liten blødning, det var ikke friskt blod. Har lest at det kan være såkalt festeblødning, men tør ikke tro det

Det tror jeg var alt... Jeg som trodde jeg ikke skulle bli "sånn"... hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

En nabo er innom og leser litt :) Lykke til med prøvingen - måtte den allerede være over :duskedame:

Nå er helgen over og vel så det - hvordan går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig du stikker hodet innom =)

Det ble ingenting denne gangen gitt, jeg regnet egentlig med det, men hadde jo et lite håp. Det var nok kroppen som spilte meg et grådig puss der ja. Ble ikke bedre av at det var flere kollegaer som spurte meg om jeg var det da jeg fortalte om hendelsen på fredag...

Tante Rød kom som vanlig i går, litt skuffet blir man jo, men egentlig ganske rolig også. Da får man bare prøve igjen og håpe på det beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På fredag med sjefen min for å møte en bruker jeg skal jobbe hos og da ble jeg plutselig kjempesvimmel og så ikke klart, følte jeg måtte kaste opp, ble klam over hele kroppen, det var skikkelig ekkelt, i tillegg til at kvalmen bare bredde seg oppover, så jeg måtte bare be om å få sette meg ned litt. Da var det akkurat som om jeg fikk propper i begge øra, og det de andre sa til meg var "langt unna". Etter et par minutter ga det seg. I tillegg så hadde jeg stått nesten stille på et tregulv i en time. Men er vant til å stå da jeg har jobba på plantasjen og der har man ikke noe å sitte på. Skal sies at det har skjedd mye denne uka og at jeg har stressa litt og var litt spent. Hadde ikke klart å spise noe for jeg var så kvalm på morran...

Dette var da hendelsen jeg refererte til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått bursdag i går og vel overstått tante rød... Bare å vente på EL nå. Jeg håper det sitter denne måneden. Jeg har prøvd å forklare mannen at det er ikke sikkert det holder med bare en :humpe: den dagen EL testen er positiv, men det går visst ikke helt inn. *frustrert*. Skjønner ikke hvorfor han skal være så spesiell... de fleste menn synes vel det er helt greit med prøving... men da altså ikke han... HUFF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ikke vært så veldig aktiv her de siste dagene. Jeg trodde jeg ventet EL omtrent på samme tid som forrige måned så begynte testing en dag senere enn sist, og endte opp med 4 negative EL-tester :( Det ble litt :sengekos: i helga, men spørs vel om det hadde noe å si. Testet negativt lørdag-tirsdag og tror vel EL har vært før det, selv om jeg ikke hadde noen tegn til det, og da var det ikke noe :sengekos:. Om det har vært etter tirsdag så skal det vel mye til at det holder fra søndag. Men men, gjort er gjort, utrolig kjipt å gå glipp av en PP. Neste mnd får det bli mer testing. Må nok inn og kjøpe noen billigtester gitt.

Her er det jobbhelg på planen. GOD HELG til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ser ikke ut til at det er så mange som følger med, men jeg kan jo skrive litt for min egen del.

Forrige måned fikk jeg aldri positiv el test, jeg trodde den hadde vært før helga, men antagelig var det likt som denne måneden hvor det ble positiv test på den siste jeg hadde, flere dager senere enn jeg trodde. Så da ble det full fart i :sengekos: to dager, så håper virkelig at spiren sitter denne gangen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig :) Krysser alt jeg har. Tida mellom EL og IKM går så utroooooooolig sakte. Prøver å slappe av denne gangen, men det er jaggu ikke lett når man ønsker det så sterkt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg faktisk kjøpt meg ministep, for å prøve å få opp kondisen litt. Lurer på om det er greit å bruke mens man er gravid tro? Må vel kanskje bare kjenne på kroppen. Jeg går ellers og ønsker og ønsker at jeg er gravid, men alle tegn på mensen er her så det spørs vel... Men er lov å håpe. I dag skal jeg og mannen ned til et reisebyrå og bestille bryllupsreise :jepp: Det blir bra :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble litt ekstra spennende denne gangen her. TR har enda ikke dukket opp, men det kan godt hende den kommer i natt. Er vel lov å håpe, men tør ikke tro. Tok en test i dag tidlig, sånn stix fra billigtester, men den var negativ. Krysser likevel alt jeg har :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen og psyken spilte meg dessverre et puss nok en gang :( TR kom jo ikke da jeg ventet, kom heller ikke natt til fredag. Først fredag kveld når jeg fikk satt meg ned et par timer og senket skuldrene DA kom hu... Men jeg hadde det på følelsen. Egentlig er det helt greit, for på lørdag var vi i 80 års lag og spiste på et selskapslokale på Gardermoen (veldig god mat, Garder kurs og konferanse et-eller-annet) og hadde jeg vært gravid kunne jeg ikke spist forretten som var vestlandslefse med røkelaks og fenalår... Litt avslørende, jeg som er så glad i den typen mat. Vi har også bestilt oss bryllupsreise, og ei venninne sa til meg at det ikke er noe lurt å fly de første ukene av svangerskapet heller. Vil jo tro at den lille spiren er ganske godt beskyttet og at det er mange som flyr de første ukene i fbm jobb eller lignende. Og de som heller ikke vet at de er gravide. Men men, nå er ikke det noe problem. Det blir vel til at neste IKM er midt under turen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...