Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke vært noe flink til å følge med, men jeg syns det virker som Bush ikke har gjort så veldig mye bra.

Hvorfor heier folk på han, hva er det han gjør som er bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter her og venter på svar fra han, ja... Bare håper jeg slipper å klikke meg inn på masse linker, eller få noe sitat fra en eller annen... vil helst ha tanker og meninger fra folk som ville valgt Bbbussh som president, for for meg så virker ikke han som det beste valget... selv om jeg heller ikke vet noe om han andre...

Bush virker direkte farlig/skadelig for USA og resten av verden, syns jeg...

Skrevet

Samme her. Jeg har inntrykk av at de fleste i Norge (og Europa?) er negative til Bush. De amerikanerne jeg kjenner har heller ikke mye positivt å si om ham, og de svært få jeg har møtt som faktisk støtter Bush, støtter ham liksom altfor mye. Jeg orker ikke å diskutere med folk som er så hermetisk lukket for andres meninger, sånt er så utrolig lite givende. Jo hardere de prøver, jo mer negativ til Bush får de meg faktisk til å bli.

Skrevet

man blir liksom ikke så veldig overbevist av noen som ikke har noen argumenter, bare klokkertro. det må de gjerne ha når det gjelder religion, men politisk bevissthet krever liksom litt mer enn hellig overbevisning om at mannen nødvendigvis har rett a priori.

Skrevet

Valnøtt, hvis du er interessert i amerikansk politikk og vil ha litt fornuftige synspunkter fra begge sider, så tror jeg kanskje ikke du burde spørre Valhalla. (Omtrent som Michael Moore, bare med stikk motsatte meninger.) :tunge1:

Nåja, tror Moore har bedre kilder.

Skrevet

Hehe, sannsynligvis. Dessuten er han litt morsommere når han argumenterer for meningene sine. Ikke like hissig...

Skrevet

Nåja, tror Moore har bedre kilder.

og trolig litt bedre utviklet sans for kildekritikk.

valhalla er mer som de ungene på tv (dagsrevyen?) fredag som trodde alt som står på internett er sant.

Gjest Trådstarter
Skrevet

Det jeg likte best med filmen var at den viste det fra en helt annen vinkel enn det vi pleier å se i nyhtetene ellers fra vesten. Det gjorde ganske inntrykk å høre på soldater som ønsker Dick Chainy til helvete hvis han kom på besøk, og en veteran som ikke forstod hvorfor han gikk rundt og drepte et folk som aldri har gjort USA noe. Slike ytringer er ellers sensurert i "demokratiet" USA.

MM har sagt det klart og tydlig at dette er en subjektiv film. Med dette i bakhodet, er denne filmen verdt å se.

Elllers var det veldig lite jeg ikke visste som kom fram. Som f.eks at Bush har hatt gode kontakter med S-Arabia og Bin Laden-familien i sine gode gamle dager i Texas. Samt at CIA prøvd å fortelle Bush-adm'en at Irak aldri har hatt noe med 9/11 å gjøre.

Om ikke annet er det fint at denne filmen kommer som en motvekt til den høyrevridd-styrte pressen i USA.

Skrevet

Jeg syns det var en helt utilgivelig reaksjon han viste da han fikk vite om flyene som traff twin towers. Helt utrolig at han kunne sitte stille og bare se ut i lufta når han hørte om det. Enhver annen hadde vel unskyldt seg overfor klassen han var i, og reist vekk derifra...

Skrevet

enhver normalt begavet person hadde vel gjort omtrent hva som helst annet.

driver de ikke og promoterer mannen som 'handlekraftig' der borte?

Skrevet
Jeg syns det var en helt utilgivelig reaksjon han viste da han fikk vite om flyene som traff twin towers. Helt utrolig at han kunne sitte stille og bare se ut i lufta når han hørte om det. Enhver annen hadde vel unskyldt seg overfor klassen han var i, og reist vekk derifra...

Ja akkurat det der var bare vondt å se på. Dét tafatte uttrykket... Ser ikke bort i fra at jeg hadde reagert på samme måte selv, men jeg er ikke president i USA, og det er ikke min oppgave å takle slike ting. Den som har den jobben burde derimot være i stand til det.

Skrevet
Slike ytringer er ellers sensurert i "demokratiet" USA.

Om ikke annet er det fint at denne filmen kommer som en motvekt til den høyrevridd-styrte pressen i USA.

Sprøyt. Usa sin presse er på ingen måte høyrevidd. Fox er åprent høyrevidd. De andre store kanalene er full av libarals og ikke noe utpreget høyrevidd.

Ok du vil ha min personlige mening for å støtte Bush uten noen form for linker som viser andre som støtter Bush? Det er et hav av forskjellige grunner vet du.

Jeg støtter han på bakgrunn av hans sterke lederskap i krigen mot terror. Det er viktig for meg at Usa har stått sterkt i mot denne faren i motsetning til mange land i europa (selvsagt med unntak som Storbrittania,Italia og Polen for å nevne noen.)

Den andre grunnen er Irak krigen. Å frigi et folk som var undertrykt av et terrorregime som drepte sine egne innbyggere helt hensynsløst mener jeg var bra. Planen om å demokratisere midtøsten som denne krigen er en del av støtter jeg fullt ut. Jeg tror denne krigen vil stå i historien som starten på et fritt demokratisk midtøsten. Bush vil bli stående som en viktig president.

Skrevet

Jeg syns ikke Bush virker som en sterk leder. Han virker som en vinglete type som ikke klarer å ta noen avgjørelser hvis ikke han har noen til å fortelle seg hva han skal si...

Skrevet

Jeg vil allikevel gi deg noen linker som du kan se på noen dager om du ønsker. DETTE er høyrevidd i motsetning til hva dere tror er høyrevidd.

http://www.frontpagemag.com/

http://www.nationalreview.com/

Holder med de to. Disse er vel til høyre i Bush sitt parti. Man finner selvsagt langt mer moderate også.

http://iraqthemodel.blogspot.com/

Irakere som har startet "Iraq pro democracy party" en av de mest populære bloggene fra Irak.

http://www.littlegreenfootballs.com/weblog/weblog.php

En av bloggene som fikk æren av å ha satt fokus på skandalen rundt 60 minutes forfalskede dokumenter om Bush de siste dager. Mye interesant lesning her. Pro Bush,Pro Israel.

http://www.michellemalkin.com/

Skriver i mange aviser rundt i Usa. Forfatter. Pro Bush.

http://medienkritik.typepad.com/blog/

Tysker som fokuserer på ensidigheten i tyske media. Kan overføres til norske forhold.

Det er litt av det jeg liker å lese

Skrevet
Jeg syns ikke Bush virker som en sterk leder. Han virker som en vinglete type som ikke klarer å ta noen avgjørelser hvis ikke han har noen til å fortelle seg hva han skal si...

Du vet kanskje at det er dette Kerry er blitt kjent for? "Flip Flop" Kerry,altså vinglete.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis Bush blir president, håper jeg at han hører mer på CIA i framtiden enn faren sin.

Gjest Anonymous
Skrevet

Du vet kanskje at det er dette Kerry er blitt kjent for? "Flip Flop" Kerry,altså vinglete.

Jeg for min del foretrekker faktisk politikere som vingler fordi de lar seg påvirke av fakta og dermed skifter mening fremfor politikere som vingler fordi de har fått i seg kokain eller ulike alkoholholdige produkter.

Men det er nå meg, da.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ikke nevn hans kokainmisbruk er du snill. Du vet det er et sårt tema for Valhalla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...