Gå til innhold

Sitater, humor og alvor på samme sted.

kjellebassen

Har du hørt om Albert Einsteins relativitets-teorier?  

1. 1. Har du hørt om Albert Einsteins relativitets-teorier?

• JA
      11
    • NEI
      0

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært fasinert av sitater. Disse setningene av folk som har blitt udødelige der ofte undertonen er alvorlig men med et humoristisk tilsnitt.

Dette er en tråd der jeg ønsker at folk skal legge inn sine beste sitater. Samme hvem de kommer fra, deg selv eller andre.

Her kommer de første Einstein-sitatene:

"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new"

(Den som aldri har gjort noen feil har heller aldri prøvd noe nytt)

"Do not worry about your difficulties in Mathematics. I can assure you mine are still greater."

(Ikke bekymre deg for dine problemer med matematikk, jeg kan forsikre deg om at mine problemer er større.)

"I never think of the future - it comes soon enough."

(Jeg tenker aldri på fremtiden-Den kommer fort nok)

"Imagination is more important than knowledge..."

(Fantasi er viktigere enn kunnskap)

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former"

(Det er bare to ting som er uendelige, universet og menneskers dumhet, men jeg er ikke sikker på det første.)

"Truth is what stands the test of experience."

(Sannheten tåler erfaringens test)

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value."

(Prøv ikke å bli en mann med suksess, men en mann av verdier.)

Albert Einstein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et sitat til:

"Laws alone can not secure freedom of expression; in order that every man present his views without penalty there must be spirit of tolerance in the entire population"

(Lover alene kan ikke sikre ytringsfriheten, for at ethvert menneske skal kunne fremme sine synspunkter uten straff må det være toleranse i hele befolkningen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science"

(Det vakreste vi kan oppleve er mystikken. Det er kilden til all sann kunst og vitenskap)

Albert Einstein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gravity cannot be held responsible for people falling in love." Albert Einstein

:)

(Ønsker ikke å oversette denne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"When you sit with a nice girl for two hours, it seems like two minutes. When you sit on a hot stove for two minutes, it seems like two hours that's relativity."

Albert Einstein

(Når du sitter med en hyggelig jente i 2 timer virker det som 2 minutter. Når du sitter på en varm ovn i 2 minutter virker det som 2 timer. Det er relativitet.)

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sometimes one pays most for the things one gets for nothing" Albert Einstein

(Noen ganger betaler man mest for de tingene man kan få gratis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valhalla
"Laws alone can not secure freedom of expression; in order that every man present his views without penalty there must be spirit of tolerance in the entire population"

Den der er god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"You cannot simultaneously prevent and prepare for war." Albert Einstein

(Du kan ikke forhindre og forberede deg på krig samtidig)

"A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeeded be in a poor way if he had to be restrained by fear of punishment and hope of reward after death." Albert Einstein

("En manns etiske oppførsel burde være basert på sympati, utdanning og sosiale bånd; ingen religiøs basis trengs. Mennesket ville virkelig være i dårlig forfatning dersom det hadde vært bundet av frykten for straff eller håp om belønning etter sin død.")

"It's not that I'm so smart , it's just that I stay with problems longer ." Albert Einstein

(Det er ikke det at jeg er så smart, jeg bare jobber lengre med problemene)

"I want to know God's thoughts,..... the rest are details.." Albert Einstein

(Jeg vil vite Guds tanker, resten er detaljer)

"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."

Albert Einstein

(Ikke alt som teller kan bli telt, og ikke alt som kan bli telt teller)

"Only a life lived for others is a life worth while ."

Albert Einstein

(Bare et liv levd for andre er et liv verdt å leve)

Liker denne godt (Når en tenker på hvem som sa det.)

"The hardest thing in the world to understand is the income tax." Albert Einstein

(Det vanskeligste i verden å forstå er inntektsskatten :ler: )

"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once." Albert Einstein

(Den eneste grunnen til tid er at ikke alt skal skje på en gang :ler: )

"Everything should be made as simple as possible, but not simpler." Albert Einstein

(Alt burde vært lagd/forklart så enkelt så mulig, men ikke enklere)

"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein

(Vitenskap uten religion er teit, religion uten vitenskap er blind)

"Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch

of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction." Albert Einstein

(vilken som helst intelligent idiot kan gjøre ting større, mer komplekst, eller mer voldelig. Det trengs et glimt av genialitet--og masse mot--til å bevege seg i den andre retningen)

"Peace cannot be achieved through violence, it can only be attained through understanding."

Albert Einstein

(Fred kan ikke bli oppnådd gjennom vold, den kan kun oppnås gjennom forståelse)

"It is characteristic of the military mentality that non-human factors are held essential, while the human being, his desires and thoughts, are considered as unimportant and secondary." Albert Einstein

(Det er karakteristisk for den militære mentaliteten at ikke-menneskelige faktorer blir sett på som essensielle, mens mennesket, deres ønsker og tanker er sett på som uviktig og annenrangs)

"The significant problems we face cannot be solved at the same level of thinking we were at when we created them." Albert Einstein

(De store problemene vi møter kan ikke bli løst på samme tankemessige nivå som da vi lagde dem)

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sometimes one pays most for the things one gets for nothing"  Albert Einstein

(Noen ganger betaler man mest for de tingene man kan få gratis)

Burde stått i panna på mannfolk :ler: :ler: :ler: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Before God we are all equally wise - and equally foolish"

Albert Einstein

(Foran Gud er vi alle like vise- og like dumme)

Fikk "Matrix" assosiasjoner av denne:

"Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one" Albert Einstein

(Virkeligheten er kun en illusjon, bare en veldig overbevisende en)

"The secret to creativity is knowing how to hide your sources" Albert Einstein

(Hemmeligheten til kreativitet er å vite hvordan du skal hjemme dine kilder)

"We should take care not to make the intellect our god; it has, of course, powerful muscles, but no personality."

Albert Einstein

(Vi må være forsiktige så vi ikke gjør intellektet til vår gud; det har, selvfølgelig, kraftige muskler, men ingen personlighet)

"Everything that is really great and inspiring is created by the individual who can labor in freedom."

Albert Einstein

(Alt som er virkelig stort og inspirerende er skapt av individet som kan jobbe i frihet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I've learned that you shouldn't  

compare yourself to others -- they are  

more screwed up than you think.

:ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Wise men talk because they have something to say. Fools talk because they have to say something." Plato

(Vise menn snakker fordi de har noe å fortelle. Tullinger forteller fordi de må snakke)

"Woman are meant to be loved, not to be understood". --Oscar Wilde

(Kvinner er til for å bli elsket, ikke for å bli forstått)

"I have opinions of my own --strong opinions-- but I don't always agree with them."

- George Bush, former U.S. President

(Jeg har egne meninger-sterke meninger- men jeg er ikke alltid enig i dem :ler: )

"Sure there have been injuries and deaths in boxing - but none of them serious."

- Alan Minter, Boxer

(Klart det har vært skader og dødsfall i boksing, men ingen av dem alvorlige)

"I don't know anything about music. In my line you don't have to." - Elvis Presley

(Jeg vet ingenting om musikk. I mitt yrke trenger man ikke det)

"The only place where success comes before work is in a dictionary." - Vidal Sassoon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Victory goes to the player who makes the next-to-last mistake."

- Chessmaster Savielly Grigorievitch Tartakower (1887-1956)

(Seieren går til den spilleren som gjør den nest siste feilen)

"Be nice to people on your way up because you meet them on your way down."

- Jimmy Durante

(Ver grei med folk på din vei opp for du møter dem igjen på din vei ned)

"The opposite of a correct statement is a false statement. The opposite of a profound truth may well be another profound truth."

- Niels Bohr (1885-1962)

(Det motsatte av et korrekt utsagn er et feil utsagn. Det motsatte av en gjennomtenkt sannhet kan godt være en annen gjennomtenkt sannhet)

"Happiness is good health and a bad memory."

- Ingrid Bergman (1917-1982)

(Lykke er god helse og dårlig hukommelse)

"Every day I get up and look through the Forbes list of the richest people in America. If I'm not there, I go to work."

- Robert Orben

(Hver dag står jeg opp og ser igjennom Forbe's list over de rikeste menneskene i Amerika. Hvis jeg ikke står på listen så går jeg på jobben)

"Well done is better than well said."

- Benjamin Franklin (1706-1790)

(Vel gjort er bedre enn vel sagt)

"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing."

- Edmund Burke (1729-1797)

Det eneste nødvendige for at det onde skal vinne er at gode mennesker gjør ingenting)

"The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense."

- Tom Clancy

(Forskjellen på fanstasi og virkelighet? Fantasi må virke realistisk)

"Love is friendship set on fire."

- Jeremy Taylor

(Kjærlighet er vennskap i flammer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"It is good to have an end to journey toward;

but it is the journey that matters, in the end.

Ursula K. Le Guin"

(Det er godt å ha en slutt på reisen foran seg, men til slutt er det reisen som teller.)

"You can complain because roses have thorns,

or you can rejoice because thorns have roses."

ZIGGY

(Du kan klage fordi roser har torner, eller du kan juble fordi torner har roser)

"It is an ironic habit of human beings to run faster when we have lost our way."

Rollo May

(Det er menneskets ironiske vane å løpe fortere når vi har mistet retningen)

"Our greatest glory is not in never failing but in rising up every time we fail."

Ralph Waldo Emerson

(Vår største seier er ikke å aldri feile, men å reise oss igjen hver gang vi gjør det)

"What lies behind us and what lies before us

are tiny matters compared to what lies within us."

Ralph Waldo Emerson

(Hva som ligger bak oss og hva som ligger foran oss er småtteri i forhold til hva som ligger inni oss)

"Life has taught us that love does not consist in gazing at each other but in looking outward together in the same direction." Antoine de Saint-Exupéry

(Livet har lært oss at kjærlighet i består i å stirre på hverandre men i å titte sammen i samme retning)

"Laughter is the shortest distance between two people."

Victor Borge

(Latter er den korteste avstanden mellom to mennesker)

"The best things in life aren’t things."

Art Buchwald

(De beste tingene i livet er ikke ting)

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...