Gjest 1111 Skrevet 3. juli 2004 #1 Skrevet 3. juli 2004 Nettopp fått meg ny pc, den er ikke mer enn et par dager gammel, og den har allerede begynt å oppføre seg rart. plutselig lukker alle programmene seg, internet explorer-vinduene forsvinner, linker virker ikke etter jeg har vært på pc'en en stund (les: 15-30 min). har ikke virus..
Gjest Devil's Spawn Skrevet 3. juli 2004 #2 Skrevet 3. juli 2004 Last ned: Ad-aware Spybot Spy Sweeper Oppdater dem og kjør dem. Gå så deretter på http://windowsupdate.microsoft.com . Last ned alle kritiske oppdateringer. Se om det hjelper. De tingene jeg nevnte bør egentlig være rutine .
Gjest 1111 Skrevet 4. juli 2004 #3 Skrevet 4. juli 2004 Da har jeg installert og kjørt de programmene du anbefalte. har også lastet ned alle kritiske oppdateringer. jeg håper det vil hjelpe på maskinen! Hvor ofte bør jeg kjøre disse programmene? har en følelse av at det dukker opp nye ting hele tiden. Tusen takk for hjelpen forresten!
14062003 Skrevet 4. juli 2004 #4 Skrevet 4. juli 2004 Ny PC = defragmentering sterkt nødvendig Vet du hvordan du gjør det?
Gjest 1111 Skrevet 4. juli 2004 #5 Skrevet 4. juli 2004 Hmm.. jeg tror det. via kontrollpanel, så ytelse og vedlikehold, så "ordne elementer på nytt på harddisken slik at programmer kan kjøre fortere"?
Gjest Devil's Spawn Skrevet 4. juli 2004 #6 Skrevet 4. juli 2004 http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;EN-US;314848 Guide på hvordan man defragmenterer. Når det gjelder programmene du lastet ned, bør de vel kjøres en gang i uka. Jeg vil også anbefalle deg å bruke en annen nettleser dersom du kjører Explorer, mange spyware er direkte relatert til Explorer. At det kommer spyware hele tiden..tja.. Nå tar disse programmene en del cookies, som neppe er så veldig farlige. Tror de tar litt mer enn det som strengt tatt er nødvendig for at programmet skal virke bra. Jeg fjerner dem uansett, like greit det. Man trenger jo ikke cookies som sier hva du gjør på de forskjellige nettsidene.
Gjest 1111 Skrevet 4. juli 2004 #7 Skrevet 4. juli 2004 Fikk til defragmenteringen etter litt leting. og så skal jeg huske å kjøre programmene en gang i uka Takk for hjelpen! Forresten, rattlesnake, du har vel ikke en pop-up-stopper å anbefale?
Bokalven Skrevet 4. juli 2004 #8 Skrevet 4. juli 2004 Bruk Opera, så kan du bare sette det opp i quick preference. Opera lastes ned gratis fra www.opera.com Opera er faktisk et norsk produkt, og anbefales på det varmeste.
Gjest 1111 Skrevet 4. juli 2004 #9 Skrevet 4. juli 2004 Bruk Opera, så kan du bare sette det opp i quick preference. Opera lastes ned gratis fra www.opera.com Opera er faktisk et norsk produkt, og anbefales på det varmeste. Hva er forskjellen på opera og internet explorer? har aldri brukt annet enn sistnevnte.
Bokalven Skrevet 4. juli 2004 #10 Skrevet 4. juli 2004 Hva er forskjellen på opera og internet explorer? har aldri brukt annet enn sistnevnte. Opera er kjappere, blant annet. Og så slipper du virusene som er rettet mot brukere av IE. Ja, og så er det som sagt innebygget popupstopper.
Gjest 1111 Skrevet 4. juli 2004 #11 Skrevet 4. juli 2004 Ok. beklager hvis jeg spør dumt, men jeg har lite peiling når det kommer til slikt. kan jeg gå tilbake til internet explorer hvis jeg ikke skulle være fornøyd?
Bokalven Skrevet 4. juli 2004 #12 Skrevet 4. juli 2004 Selvsagt. IE vil jo fortsatt ligge der. Men gi Opera tid til å bli vant med, det er gjerne veldig uvant i starten.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 4. juli 2004 #15 Skrevet 4. juli 2004 Hvis du vil fortsette å bruke Internet Explorer, så anbefaler jeg Google toolbar. Den legger seg som en ekstra verktøylinje øverst på skjermen din og har en effektiv pop up-stopper + at du da har søkefeltet til Google liggende i denne verktøylinja. Du laster den ned gratis her.
Gjest 1111 Skrevet 4. juli 2004 #16 Skrevet 4. juli 2004 Hvis du vil fortsette å bruke Internet Explorer' date=' så anbefaler jeg Google toolbar. Den legger seg som en ekstra verktøylinje øverst på skjermen din og har en effektiv pop up-stopper + at du da har søkefeltet til Google liggende i denne verktøylinja. Du laster den ned gratis her. Takk. Vet du hvordan man fjerner en toolbar som allerede er der? har yahoo, men får den ikke bort.
Gjest Lea Skrevet 4. juli 2004 #17 Skrevet 4. juli 2004 Yahoo fjerner du i kontrollpanel - legg til/fjern programmer. Tror at den heter Yahoo Companion eller noe sånt.
Gjest 1111 Skrevet 4. juli 2004 #18 Skrevet 4. juli 2004 Takk. fikk det til rett før jeg så innlegget ditt
Gjest 1111 Skrevet 4. juli 2004 #19 Skrevet 4. juli 2004 Da har jeg installert Opera. veldig uvant, så det vil nok ta litt tid før jeg venner meg til det. noe som irriterte meg var at scrollen ikke funker i opera-vinduet? funker fint andre steder, men ikke der.
Bokalven Skrevet 4. juli 2004 #20 Skrevet 4. juli 2004 Hva mener du med at scrollen ikke virker? Hvilken scroll? Ingen scroller hos meg som ikke funker. Men, man må huske å aktivere vinduet man bruker, ved f. eks. å klikke på det. Men det gjelder generelt, ikke bare Opera.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå