Gå til innhold

"Billig-bryllup"


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Ikkje misforstå, vi vil ikkje ha eit Rema-bryllup, men pga. økonomi er vi avhengige av å vere litt sparsommelege. Er det nokon som har gode spare-tips for korleis å få eit flott bryllup som ikkja kostar for mykje?

Vi har tenkt å ha koldtbord/buffet, og kjem nok til å få venner og kjente til å lage ein del av maten. Er det nokon som har peiling på kor mykje sånn ca ein må rekne med å betale for maten, når ein har 50 gjester? (8 av desse er forresten barn)

Vart litt lei meg før idag eg. Kjærasten min lurte på om vi skulle vente (eeenda) lenger med å gifte oss, fordi han var redd vi ikkje kom til å få råd..... :cry: Men etter ein liten vart vi enige om at det er dumt å vente med å gifte seg, berre pga økonomi.

Dersom håpar eg nokon av dykk har gode tips! *spent no*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg, det er mulig å få til et bryllup uten at det må koste så mye. Er jo ikke sikkert at økonomien blir så mye bedre senere heller...??

Tips!

1.Få så mange som mulig til å lage mat. Veldig fornuftig med koldtbord.

2. Lei lokale litt utenbys, få hjelp til servering

3. Få sydd kjole.

4. Ta noen turer til Sverige og kjøp alkohol, eller dropp alkohol.

5. Ikke lei inn et helt band, mye bedre og billigere med en-manns eller duo.

6. Få foreldre til å spytte i litt

7. Lag invitasjoner og bordkort selv. Mange tips på Panduro og Ciro.

8. Dagen digitale kamera er toppers, få en bekjent til å være fotograf.

Ønsker deg lykke til med planlegginga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal vi ha et veldig stort bryllup da, så det blir ikke billig uansett, men der vi sparte inn var: Gjestene betaler alkohol selv, vi fikk fetteren min til og ta bilder av oss (nå er han jo fotograf da), jeg kjøpte kjolen min på salg, vi inviterer de nærmeste som foreldre, søsken, besteforeldre, faddere og forlovere til middag, resten til kaffi, der sparte vi flere tusen, det var vel det jeg kom på nå....

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Vi skal kun ha musikk til dans på cd.

Smink deg selv, dropp dyre negler.

Kjøp billig undertøy.

Ikke ha brudebarn som må ha klær betalt av dere.

Man kan droppe program i kirken (bruk salmebøker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva du må betale for maten avhenger vel litt av hvem som leverer,men vi betaler kun 135.- pr snute for koldtbord.Og ja,det er MASSE mat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seleena

Det å ha musikk på cd er meir og meir vanleg + at det er "betre" og meir økonomisk. Leig musikkanlegget til søster eller brodern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Fine tips her. Tusen tak!

Lissemor: berre 135 per snute? Det var ikkje så gale.

Poirot: Transport treng vi i grunnen ikkje, då festen skal vere like ved kyrkja, men det med markblomster og bjørkekvistar var ein god idè. Skal ha ein naturinspirert stil over det heile, så det blir stilig.

Meiner du eg ikkje skal ha brudebarn, eller at dei skal kjøpe kjole sjølv? Tenkte å ordne nokre sommarkjolar til dei, det behøver ikkje å bli så frykteleg dyrt trur eg.

Heidi25: Smart å la gjestene betale alkohol sjølv, i alle fall den etter maten. Men vi skal ha bryllupet i eit privat lokale, det går vel ikkje akkurat an å be gjestene ta med seg drikke sjølv vel? Eller? Pappa er forresten fotograf, så han tar bilder! Og så har eg ei svigerinne som er frisør, så satsar på at ho kan ta seg av sminking og hår.

Tantemor: Leiger "utenbys" ja, bur utenbys vi! :) Tenkte å lage invitasjonar, bordkort og songhefter sjølv, uansett ja. Kosar meg med slikt. Har Ciro noko heimeside på nett? Blir nok kanskje "berre" cd-spelar til dansen ja, slik som Poirot skreiv. Kan nok vere vel så bra det trur eg. Akkurat det der med kjole veit eg ikkje heilt då.. Kjenner ingen som er flinke til å sy denslags. Og andre tar vel godt betalt for å sy vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Det å ha musikk på cd er meir og meir vanleg + at det er "betre" og meir økonomisk. Leig musikkanlegget til søster eller brodern.

Jepp, god idè det! Bra anlegg har vi faktisk, kanskje vi endeleg kan få skikkeleg bruk for dei store Cerwin-Vega høgtalarane då, for no bur vi i blokk og kan knapt ha bass på.. :)

Kan jo brenne massevis av cd-ar, så får vi det akkurat slik vi vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Flere tips:

* Få familie og venner til å bake kaker

* Server vann istedet for farris

* Sørg for at det står masse isvann på bordene hele tiden, da går det ikke så mye alkohol til maten

* Kjøp kjole på e-bay eller QXL

* følg med på salg i brudebutikkene

* plukk ut tingene fra koldtbormenyen som du kan lage selv, kanskje du får noen til å lage alle tingene hvis du kjøper igrediensene?

* Ha billig nattmat hvis dere skal ha det

* Lei kjole istedet for å kjøpe hvis du ikke finner en du liker som er billig

Det var det jeg kom på i tillegg til de som allerede står her.

:sexy: Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Takk Pam. Forstår det er mykje å spare på kjole også, men eg har blitt så forelska i ein Rembo Styling-kjole eg har sett på nett.... Den kostar 10 000 då.... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

let på nett etter brukt kjole! Det er så utrolig mye fint brukt! og som ikke synes er brukt i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot

Poirot: Transport treng vi i grunnen ikkje, då festen skal vere like ved kyrkja, men det med markblomster og bjørkekvistar var ein god idè. Skal ha ein naturinspirert stil over det heile, så det blir stilig.

Meiner du eg ikkje skal ha brudebarn, eller at dei skal kjøpe kjole sjølv? Tenkte å ordne nokre sommarkjolar til dei, det behøver ikkje å bli så frykteleg dyrt trur eg.

Har vært i bryllup med kvister og markblomster og det var kjempefint!!

Jeg ville ikke hatt brudebarn, men det er jo min mening, man har jo ulikt forhold til slikt. Enten kan de kjøpe kjole selv (eller de kan jo ta det fineste de alt har, evt barnebunad om de har det), eller man kan ha en billig kjole, slik du foreslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips!

Du kan skaffe samme kjole til HALV PRIS I DANMARK!!!

Send en mail til disse.

Veldig hyggelige, og har mange norske kunder. Tar 15 min m/ tog fra København.

NB! Alt av tilbehør til kjolen, fåes også mye billigere her.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjolen er ikke "prinsessekjole". Den er i polyester, litt tungt stoff som ikke krøller. Den er ikke todelt.

Jeg liker best det enkle, uten mange detaljer og masse fjas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis man skal selge kjoler, bør man vel legge inn annonse på markedsplassen her på KG istedet for å bruke forumet til det.....

Men tilbake til sparetipsene. Vi prøver også å spare på de områdene det ikke synes så godt. Vi har ikke lyst til å komme opp i 100.000 kroner.

Noen av disse tipsene er nevnt før, men dette er noe av det vi gjør:

-Jeg har kjøpt brukt kjole (6.000 for kjole, slør og underskjørt). Du kan jo legge inn annonse om kjole ønskes kjøpt hvis det er en helt spesiell du ønsker deg.

-Hos oss blir det cd-musikk om kvelden. En trompetist jeg kjenner skal spille i kirka, så han skal vi heller ikke betale for, bare gi ham en flaske vin e.l som en påskjønnelse.

-Velg enkel og billig bordpynt, ikke kjøp ferdige oppsatser.

-Lag enkle invitasjoner. F.eks scann noen bilder og print ut fra dataen. Slike klipp og lim-invitasjoner blir ofte ikke så billige, for hobby-artikler er dyrt.

-Ikke ha fri bar. La gjestene betale for det de drikker etter maten. (men selv om du skal spare, må du nesten betale for drikke til maten...)

-Bruk en bekjent som fotograf. (Men sørg for at det er en som har peilling, men det har dere jo allerede)

-Vi skal ikke bruke penger på brudebil.

Den beste måten å spare på er nok å kutte i gjestelista og kanskje invitere færre til middag og flere til kaffe. Men det er det jo ikke alltid man har så lyst til da...

-Velg et billig lokale. Det er vel her man kan spare mest. Velg et sted der dere kan stå for det meste selv. La venner og familie hjelpe til med kakebaking, borddekking etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mht kjole, så kan det være lurt å bruke en del tid for å finne en som ikke er alt for dyr. Jeg hadde egentlig tenkt å leie pga pris, men har sett en kjole jeg liker veldig godt på Kikki's i Bergen som koster under 6000 - da regner jeg med at det kan lønne seg for meg å kjøpe. Hvis du går inn på nettsiden www.kikki.no og velger "kjoler uten slep", så ser du flere veldig enkle kjoler. Tipper at de koster mindre enn 6000 kr ihvertfall. Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...