Gjest Lea Skrevet 9. desember 2003 #1 Del Skrevet 9. desember 2003 Har bakt kokosmakroner og har 4 eggeplommer i en skål. Av erfaring vet jeg at de blir kastet hvis jeg ikke finner på noe FORT. Noen som vet om småkaker e.l. som skal ha bare eggeplomme evt. eggeplommer og hele egg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 9. desember 2003 #2 Del Skrevet 9. desember 2003 Jepp! Det heter eggeplommekaker og her er oppskriften: 2 eggeplommer 250 g melis 1/4 ts hjortetakksalt Rør sammen til en fast deig og rull ut pølser og lag så kuler. Trykk dem litt på toppen og stek dem ca 15 minutter på 160-170 grader. De "popper litt utover" - litt som popcorn og de skal ikke bli brune. De blir tørre, søte og smelter på tungen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 9. desember 2003 #3 Del Skrevet 9. desember 2003 :D Takk Tusenfryd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 9. desember 2003 #4 Del Skrevet 9. desember 2003 Hvor store kuler skal det være? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 9. desember 2003 #5 Del Skrevet 9. desember 2003 Spiller ingen rolle. Kakene står i ovnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 9. desember 2003 #6 Del Skrevet 9. desember 2003 *skrive seg bak øret* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 9. desember 2003 #7 Del Skrevet 9. desember 2003 Hihi.. de popper virkelig som popcorn. Masse fine fasonger ble det. Søte var de vaffal. Godt at jeg ikke laget dem for store. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 9. desember 2003 #8 Del Skrevet 9. desember 2003 namm dem vil jeg og prøve å lage :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 9. desember 2003 #9 Del Skrevet 9. desember 2003 Jeg laget dobbel porsjon (hadde jo 4 eggeplommer) og laget ganske små kuler. Etter 5 minutter begynte de å "poppe" seg. Kjempesprø og søte, nesten som marengs. Åsså var det jo innmari fort gjort å fylle opp kakeboksen da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 9. desember 2003 #10 Del Skrevet 9. desember 2003 Sorry, jeg glemte å skrive hvor store kulene skulle være... som klinkekuler - vanlig størrelse - omtrent. Peppernøttstørrelse. Noterer bak øret å legge inn dette i julekalenderen også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rikard57 Skrevet 15. desember 2010 #11 Del Skrevet 15. desember 2010 Sorry, jeg glemte å skrive hvor store kulene skulle være... som klinkekuler - vanlig størrelse - omtrent. Peppernøttstørrelse. <span style='font-size:16pt;line-height:100%'>Noterer bak øret å legge inn dette i julekalenderen også...</span> Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rikard57 Skrevet 15. desember 2010 #12 Del Skrevet 15. desember 2010 Fra en venn...om 'pepperkaker i julekalenderen' Når en pepperkakebaker baker pepperbakerkaker tar han først en steke gryte og en kilo margarin oppgi gryta smelter smøret og det neste han må gjøre er å røre sammen smøret med en kilo med farin Og mens smør og sukker skummer tar man åtte eggeplommer som han rører ut i gryta med en kilo hvetemel og til slutt i gryta slipper han en liten teskje pepper også rører han omkring og tommer deigen på ei fjøl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå