Gå til innhold

Til dere som er gift

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gikk ikke som det skulle på deres store dag?Hva glemte dere?Hvilke beskjeder nådde ikke fram etc......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste som gikk "galt" var at jeg og pappa nærmest løp opp kirkegulvet. Det var en liten kirke og det tok ikke mange sekunder før vi var fremme... Var litt nervøs ja..

Men ellers var alt perfekt! :D

Skrevet

Glemte knapphullsblomsten til faren min, men det ordna seg, han fikk låne av svigerfar så han hadde en "opp kirkegolvet". Ellers kom forloveren min i siste sekund, men jeg visste hun var undervegs. Og ellers? Nei, husker ikke annet enn at det var en veldig flott dag!

Glemte forresten å ta med meg lebestift hos frisøren/til sminking, men det ordna seg det også! Jeg tok en telefon og så var det i boks!

Skrevet

Jeg har tenkt litt, men kommer egentlig ikke på noe. Det var sikkert noe, men det har jeg glemt for lenge siden (giftet meg i juni). Det eneste må være noe jeg skulle gjort det litt annerledes når jeg gikk opp kirkegulvet. Faren min fulgte meg, og jeg var så opptatt av mannen min og å komme meg opp til stolen jeg skulle sitte på, så jeg bare gikk videre når pappa slapp armen min og gikk til sin plass på første benk. Det hadde nå vært fint med et lite øyeblikk der, en klem eller et smil eller noe. Jeg bare durte av sted, jeg. Jeg hadde ikke tenkt på det i forkant heller, det var noe som slo meg etter bryllupet. Ja, ja

Skrevet

vel, hvor skal jeg begynne...

Alle som hadde sagt de skulle hjelpe til dagen før dagen, trakk seg plutselig. Det førte til at jeg og min kjære holdt på fra 10 til 23 for å få alt klart...

Kvelden før bryllupet, dvs kl 22, trakk også servitørene seg. De bestemte seg plutsellig for å dra på en liten festival istedet... Vi kjente de ikke, hadde ordnet dem via bekjentskap. Heldigvis tok han som skulle være "hovmester" ansvar og skaffet nye servitører. Han fortalte ikke før dagen etter bryllupet hva som hadde skjedd slik at vi ikke skulle bekymre oss. Genial type!

Brudebuketten ble ikke i nærheten som vi hadde avtalt. Den var rett og slett stygg, og jeg brukte den kun opp kirkegulvet. I tilegg hadde de glemt å legge med blomster til håret, og de hadde lagt på prisen med 1000 kroner! Tru meg, den blomsterbutikken bruker vi aldri mere!!!

Til dessert skulle vi ha hjemmelaget vaniljeis med multer. Jeg hadde strevd masse med å lage isen, for de var i hjerteform. Vi glemte å ta med isen dagen før, så min kjære skulle ta de med på bryllupsdagen. Vel, han husket å ta de med til svigers hvor han og forloveden skulle skifte. Men ingen husket å ta den med til festlokalet... Heldigvis etterlyste kokken isen før vi satt oss til bords, og etter mye orging fikk vi hentet de.

Begge brudepiken kom utenbys fra, og brudepikekjolene var lagt opp på mål. Så da de prøvde de kvelden før bryllupet, passet kun den ene... Løsninga ble at de fikk hente en annen kjole som passet, den var ikke likedan, men det viktigste var jo at hun fikk være brudepike.

Rett før jeg skulle springe ut i bilen som skulle kjøre oss til kirka, fant jeg ut at skoene kippet litt (var litt for store). Så jeg klistret på helkapper. Problemet var bare at jeg fikk neglene borti limet på helkappene, og reiv dermed av negellakken. Hadde ikke tid til å fikse det, måtte bare dra i kirka. Det var jo ingen som så det, men da vi skulle ta bilder etterpå måtte jeg skjule neglene.

Så selv om vi følte at vi hadde planlagt alt veldi bra, så var det mye uforutsette ting som skjedde. Men vi hadde en fantastisk dag uansett!!!

Skrevet
Det eneste må være noe jeg skulle gjort det litt annerledes når jeg gikk opp kirkegulvet. Faren min fulgte meg' date=' og jeg var så opptatt av mannen min og å komme meg opp til stolen jeg skulle sitte på, så jeg bare gikk videre når pappa slapp armen min og gikk til sin plass på første benk. Det hadde nå vært fint med et lite øyeblikk der, en klem eller et smil eller noe. Jeg bare durte av sted, jeg. Jeg hadde ikke tenkt på det i forkant heller, det var noe som slo meg etter bryllupet. Ja, ja[/quote']

:Nikke:

Jeg var og bare konsentrert om stolen min og det som skulle skje i kirken at jeg rett og slett glemte å følge med på hva som egentlig skjedde. Skulle kanskje prøvd å slappe av litt mer?

Og på festen viste det seg at barkeeperen hadde meldt avbud bare timer før :evil: Selv om situasjonen var fortvilet ordnet gjestene det selv de. Stilte parvis i en halvtime hver. Og så byttet de på hele kvelden. Det var rett og slett rørende.

Men bortsett fra det gikk det som smurt :D

Skrevet

Knappene til klærne til min kjære var blitt glemt av butikken.... Når han ringte de, så ville de ikke hjelpe til, for ekspeditrisen var på vei hjem!!! Gud hjelpe meg å dum jeg tror hun følte seg når mannen eksploderte :evil: i ett vilt og ufattelig hemmningsløst sinne!! Og dette kun en time før vielsen! De ble raskt sendt med taxi, som han måtte betale selv....... (fikk pengene tilbake når klærne ble levert da)

Ellers så gikk alt bra, foruten at lokalet var veldig varmt og musikeren "sugde" skikkelig :ler: I følge alle gjestene, så gjorde han ytterst lite etter av vi dro og det lille han spilte var vist skikkelig elendigt...

Eeeh, forresten.... Jeg var så opptatt av å hilse på alle når jeg kom inn i kirken at pappa stakkars, måtte dra meg i armen for at jeg i det hele tatt skulle bli med oppover kirkegulvet :oops: og så klarte jeg overhodet ikke å følge med på hva presten sa... Og gjett om det kommer frem på videoen...?? Ser på ALT annet enn presten.... Men hun bare lo gudskjelov!!

Skrevet

Vært i et bryllup der brudens far glemt igjen dressen hjemme (flere timer unna kirken) og oppdaget det ikke før tre kvarter før bryllupet begynte i kirken. Dette var på et lite tettsted med et svært begrenset utvalg av butikker, og brudens far trenger alltid å legge opp bukser. Kan tro det be hektisk!! Men tror du ikke han fikk tak i en dress til slutt da. Flaks!

Skrevet

Jeg glemte igjen brudebuketten der jeg pyntet meg så vi måtte snu :oops:

Det gjorde at jeg kom et kvarter forsent til vielsen... Ingen krise, men jeg ble litt stresset! Nå viste det seg at noen av gjestene (familie langveisfra) også kom litt for sent, så sånn sett passet det jo :ler: Ellers gikk det meste kjempefint. Det verste var at ALLE toalettene i lokalet vi var i tettet seg for de hadde glemt å tømme septiktanken :evil: Heldigvis bor venner av oss kun ett halvt minutts gange derfa så vi sendte alle som måtte på badet dit... men likevel ganske irriterende og vi fikk prisavslag.

Skrevet

Ingenting gikk GALT...

Min svigerfar glemte brudepikebukettene og brystbukettene i bilen, så de var ikke med under vielsen..

La merke til at småjentene ikke hadde brudepikebukettene sine når jeg kom til kirken.. Var ikke farlig liksom "jaja, vi finner de etterpå"..

La ikke merke til at brystbuketten til min kjære manglet, før svigerfar ringte oss da vi hadde kommet inn døren til fotografen :ler: Han hev seg i bilen og fikk levert de til oss! Så på alle fotografbilene har han buketten sin..

Er bare kos med noen sånne småting som skjer :hjerter: Gjør det hele mer levende.. IKKE NOE Å FRIKE UT FOR!!!

Ellers så ble vannet satt ut på bordet litt for sent og hotellet nektet å tenne lysene slik som forlveren min hadde avtalt med de på forhånd.. Vi skjønte ikke helt hvorfor det sto 100 lys rundt i suiten, og ingen lighter eller fyrstikker var å se :ler:

UPS!! Holdt på å glømme det som kunne blitt katastrofe!!! Etter middagen skulle vi ta bilder.. Jeg kikker ned på kjolen min og ser en fiiiiin, oransj stripe renne nedover kjolen min... Fra brudebuketten.. DA kjente jeg hjerte slå da!!! DEN dyre kjolen.. Men min mor var lynraskt på plass med en våtserviett (Skriv ned på listen deres bruder! :ler: ) og alt gikk bort!

Ble mye latter utav det etterpå..

Ingenting gikk galt, var bare noen ting som ikke skjedde AKKURAT som de skulle.. For å være helt ærlig, så merket jeg ikke noe til de.. Bortsett fra den fine, oransje saken da.. Alt var helt perfekt, og ingenting kunne fått meg til å ta øynene mine bort fra min høyt elskede!

Skrevet

Heldigvis var det ikke så mye som gikk galt selve dagen, men i forkant skjedde dette:

http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?p=114146

Det som gikk galt hos oss var:

-at fryseren ikke virket og at det ikke ble noen isbiter i vannet til middagen.

-at det ene filmkamerat ikke var all verdens i kvalitet, heldigvis hadde vi 2 som filmet

-at servitørene var litt sløve og ikke fulgte helt med under middagen

-at vi ikke fikk suiten vi hadde bestilt for natta, men det visste vi om på forhånd

Skrevet

*fatter ikke hvorfor jeg leser slike tråder jeg får helt hjertet i halsen* :o

Gjest Anonymous
Skrevet

Ingenting av betydning gikk galt - det var en fantastisk dag!

Men:

1. Pappa fulgte meg inn i kirken med solbriller på... :ler: Han fikk kastet dem av seg ganske kjapt, da.

2. Jeg gliste så hemningsløst på vei opp kirkegulvet, og var så opptatt med å se på alle gjestene at jeg ikke fikk sett på mannen min før jeg var fremme ved alteret!

3. Vi tok ikke bilder av den nydelige brudebuketten før den hadde begynt å visne... Jeg hadde bl.a. prestekrager i både den og i håret, og pga varmen falt de ganske fort. Sånt bør man gjøre idet den kommer fersk og fin fra kjøla til blomsterdekoratøren!

Lykke til, alle kommende bruder! ALT går SÅ BRA!!! :D

Skrevet
:ler: Dette var kjempegøy å lese! Litt av hvert å tenke på, og noen bra tips også! :) Kjekt at det er noe erfarne bruder her inne! :wink:
Skrevet

Jeg snublet inn her på et vis...... :P Jeg giftet meg i juli i fjor (litt "lenge siden"men pytt), og det var en perfekt dag!!! Men det var noe som skjedde som ikke var helt etter planen. og det skjedde når jeg gikk opp kirke gulvet med min far.....Jeg hadde en nydelig kjole med langt slep, og han som skulle filme kom til å tråkke midt oppå slepet mitt.....ikke en gang,men 2 :o :o !!!!!Men heldigvis ingen skade skjedd...Jeg tenkt på det etter på,for det var et avtagbart slep(med borrelås) Tenk om han hadde blitt stående, og slepet hadde ligget igjen på kirkegulvet.... Vi lo godt av det etter på, men det var ikke så veldig festlig der og da.....

Men men, artig å tenke tilbake på!! :hoho::hoho:

Lilletrollet

Skrevet

Ingenting gikk galt, dagen var perfekt!

Allikevel var det ett par småting som kunne vært annerledes:

-en av de to filmkasettene var det noe galt med, så vi fikk bare film fra kirken og føreste del av middagen. Hadde håpet på å få valsen på film jeg....

-det ble litt surr med gavelistene, de som pakket opp forstod ikke viktigheten med feks å skrive hvilke eller hvor mange deler til servicet vi fikk, så det stod ting som "Fra tante Anne - Deler til service", "Fra fam. Hansen - glass". Tok ganske lang tid å finne ut av dette...

-kjolestoffet var så glatt mot alterringen at det så ut som om jeg skalv når jeg stod på kne ved den.. Jeg slet skikkelig med å holde balansen, beina sklei... Kjedelig å måtte konsentere seg om å holde balansen når en egenltig vil høre etter på det presten sier...

-musikken var ikke akkurat noe å skryte av

-ingen fikk tatt ett skikkelig bilde av frisyren til lillesøsteren min som var brudepike

-fotografbildene er ikke helt bra, det har vært masse surr med forstørrelsene i ettertid og vi har ennå ikke fått alle bildene vi skal ha. Nå er det under en uke til de skulle vært under juletreet, men noen blir ikke klare fordi vi har klaget på dårlig kvalitet gang på gang. Og vi bestilte i september...

Skrevet

<må bare si en viktig ting som vi glemte,- skriv opp en liste av alle slags bilder du vil skal bli tatt den dagen. Det gjorde ikke vi, hvilket gjorde at i kaoset så ble det glemt å ta bilder av meg og kombinasjoner av f.eks venninnegjengen, bestemødre, søster, foreldre osv, osv. Har selvfølgelig bilder av disse, men kunne tenkt meg litt mere organiserte bilder enn de som var. Har mange bilder av min mann og meg, sammen med våre foreldre, besteforeldre og forlovere, men savner som sagt bilder av meg sammen med mamma og pappa f.eks. Det hade de blitt så glade for å få de også!

Skrevet

Vi hadde også en mer eller mindre perfekt dag. Men det er et par ting som ikke gikk helt som planlagt:

- Fotografen var nesten en halv time for sen (vi tok bildene før vielsen) dette gjorde at det ble temmelig mye stress under fotograferingen, og jeg og min forlover kom til kirken 2 min før vielsen begynte.

-Fruktsalaten vi hadde til dessert hadde servitørene blandet før de la opp dessertenk så sukkerlaken var helt blodrød :D så lite lekkert ut...

- Min kjære hadde glemt lappen til talen og ble rett og slett helt satt ut, svettet og greier, til stor moro for oss andre

- Det var den varmeste dagen i hele august, og spisesalen holdt nærmere 40 grader. Alle som hadde stilt opp i bunad var temmelig varme...stakkars, så det ble en kort middag og vi tok kaffe og kaker ute unde råpen himmel - kjempe koselig!!!

Mern alt i alt var dette bare bagateller - og vi hadde en strålende og uforglemmelig dag! :D :D :D :D

Skrevet

kommer ikke på noe spesielt jeg. Eneste var at det ble grusomt stress hos frisøren!

Jeg ble ikke så opptatt av de små detaljene den dagen. Det hadde jeg nok gjort meg unna på forhånd. Jeg fokuserte og koste meg mest med at jeg endelig var gift!!!

-jo kanskej at det ikke ble tatt noen ordentlig bilder av bare meg i kjolen, men det er ikke SÅ viktig...

• 2 uker senere...
Skrevet

Kom på en ting som ble glemt og som jeg synes er veldig leit idag !

Jeg har ikke ett eneste bilde av meg sammen med broren min fra dagen og det synes jeg er utrolig leit, det hadde jo bare vært så utrolig kos å ha ett bilde av oss sammen.... :cry:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...