Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2005 #21 Skrevet 28. februar 2005 Tviler sterkt på om hun noensinne har hatt noe så gjennomtenkt og seriøst som et budsjett.... ugh
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2005 #22 Skrevet 28. februar 2005 Det går fint an å være alenemor og slippe å jobbe. Du burde helst ha minst to da. Så må du være flink til å søke legater og slikt for å skaffe ekstra penger. legat. det har jeg aldri hørt om. hvor får jeg søkt på det da?
Kosepia Skrevet 28. februar 2005 #23 Skrevet 28. februar 2005 Unnskyld meg mens jeg ler meg ferdig Joda, prøve å provosere er lov det.. Og om du fortsatt "mener" dette, har du lagt igjen fornuften hjemme???
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2005 #24 Skrevet 28. februar 2005 er jeg nødt til å lage en ny tråd for å få ordentlige svar? dere har nok ikke noe med hvordan jeg planlegger mitt og min unges liv dessverre.
Gjest Madam Felle Skrevet 28. februar 2005 #25 Skrevet 28. februar 2005 Men helt alvorlig talt, du trodde vel ikke du ville få seriøse svar, med det første innlegget ditt. Hadde du omfurmulert det litt, og sagt du nå var gravid og ville bli alene, hvilke stønad har du få. Så tror jeg nok du ville fått mange seriøse svar, men når du vil ha barn for å slippe å arbeide, da er du IKKE klar for å få barn. For det første du bør gjøre er å sette deg ned, og regne på hva det faktisk koster å ha barn. For tro det eller ei, det er IKKE gratis.
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2005 #26 Skrevet 28. februar 2005 Men helt alvorlig talt, du trodde vel ikke du ville få seriøse svar, med det første innlegget ditt. Hadde du omfurmulert det litt, og sagt du nå var gravid og ville bli alene, hvilke stønad har du få. Så tror jeg nok du ville fått mange seriøse svar, men når du vil ha barn for å slippe å arbeide, da er du IKKE klar for å få barn. For det første du bør gjøre er å sette deg ned, og regne på hva det faktisk koster å ha barn. For tro det eller ei, det er IKKE gratis. Nei jeg vet at det koster penger. Så derfor lurer jeg på hva slags støtte jeg vil få. Ja jeg burde vel ha formulert meg annerledes. Barneting og sånt det har jeg.
Gjest gjesta Skrevet 28. februar 2005 #27 Skrevet 28. februar 2005 Nå skal jeg lære deg et nytt ord' date=' som du kanskje ikke har hørt før, nemlig JOBB; det er nemlig slik at de fleste (99,9%) alenemødre faktisk må JOBBE for pengene, men det var kanskje nytt for deg? For ordens skyld: Bokmålsordboka Ellers tror jeg også at dette innlegget ikke er seriøst ment; noe i stilen tilsier det. Tror du at alle får jobb så lett. Arbeidsmarkedet er dårlig, og jeg søker på omtrent ALT. Alle ville selfølgelig hatt jobb om de fikk SJANSEN! :evil: Men er vel lett for deg å si.. Å gå arb.ledig er vondt, kjedelig, fattigslig, usosialt og nedverdigende..
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2005 #28 Skrevet 28. februar 2005 Masse jobber der ut om man ikke er kresen da. Trenger ikke så mye utdannelse i en vaskejobb eller for å sitte i kassa på rema. Kanskje ikke verdens mest spennende jobb, men "beggers can't be choosers"!!
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2005 #29 Skrevet 28. februar 2005 Masse jobber der ut om man ikke er kresen da. Trenger ikke så mye utdannelse i en vaskejobb eller for å sitte i kassa på rema. Kanskje ikke verdens mest spennende jobb, men "beggers can't be choosers"!! det er faktisk ikke så lett å få seg en sånn "dårlig" jobb for tiden heller. tro meg jeg har prøvd.
Dagoberta Skrevet 28. februar 2005 #30 Skrevet 28. februar 2005 Berg budsjettet ditt på en annen måte. Det er et tapsprosjekt (økonomisk sett, ihvertfall) å få unger, så det er noe du heller burde gjøre både fordi du har veldig lyst på barn, er moden nok for det (noe som får meg til å tenke at du burde vente noen år) og HAR RÅD TIL DET. Husk på at sneipen skal forsørges i tjue år, mens de gode støtteordningene fra Trygden bare gjelder de første tre åra..
Sheba Skrevet 28. februar 2005 #31 Skrevet 28. februar 2005 Fy flate - det er slike som deg som gir alenemødre dårlig rykte. Går det an??? :o En ting er de økonomiske aspektene her, en annen er det at du faktisk har lurt en mann til å bli far selv om han ikke vil. Min respekt har du ihvertfall ikke, thats for sure...
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2005 #32 Skrevet 28. februar 2005 Overgangsstønad som enslig forsørger: 6500,- Utvidet barnetrygd: 2000,- Barnebidrag: 11% av farens inntekt Kontaktstøtte: 3000,- Det skulle vel dekke det hele. Takknemlig for å bo i Norge?
Gjest gjesta Skrevet 28. februar 2005 #33 Skrevet 28. februar 2005 Masse jobber der ut om man ikke er kresen da. Trenger ikke så mye utdannelse i en vaskejobb eller for å sitte i kassa på rema. Kanskje ikke verdens mest spennende jobb' date=' men "beggers can't be choosers"!![/quote'] Jeg har søkt på vaskejobb og rimi og prix og GUDENE vet HVA jeg IKKE har søkt på.
Gjest SumoBryter Skrevet 28. februar 2005 #34 Skrevet 28. februar 2005 Nei jeg vet at det koster penger. Så derfor lurer jeg på hva slags støtte jeg vil få. Ja jeg burde vel ha formulert meg annerledes. Barneting og sånt det har jeg. Guri... vel, det heter jo overgangs stonad da... Man far det i tre aar eller noe sant.... Masse brosjyrer pa trygde kontoret... Men hvordan har du tenkt aa overleve etter overgangs stonaden da? Sosialen??? Det er fint a leve i et land der man egentlig kan bare fa unger uten a tenke saerlig. Her hvor jeg bor er det ikke slik. Greit nok at du blir kritisert for et slikt sporsmal, men i Norge er det jo mulig a gjore sann, uten at man trenger a lide for mye, sa hvorfor ikke?
Suzy Skrevet 1. mars 2005 #35 Skrevet 1. mars 2005 jaja.. men jeg vil også ha unge. det ser du vel i innlegget mitt? Få tvillinger da vet du - så selger du den ene *hjelpsom* Hva er engentlig poenget med slike tråder..?
Gjest Madam Felle Skrevet 1. mars 2005 #36 Skrevet 1. mars 2005 Overgangsstønad som enslig forsørger: 6500,- Utvidet barnetrygd: 2000,- Barnebidrag: 11% av farens inntekt Kontaktstøtte: 3000,- Det skulle vel dekke det hele. Takknemlig for å bo i Norge? Barnebidraget er ikke 11% lengre Hun kan risikere at hun ikek får bidrag fra faren, om han ahr dårlig økonomi, men da får hun minstebidraget som er på ca 1200 kr.
LilleBille Skrevet 1. mars 2005 #37 Skrevet 1. mars 2005 Hva er engentlig poenget med slike tråder..? .. Vise hvor dumme kvinnfolk kan være... .. Vise oss alenemødre - som ikke "får" alt av det offentlige - hvor dumme vi er... .. Få gode råd om hvordan utnytte systemet best mulig... .. Irritere alle de som tar dette på alvor... (LB ... full av gode forslag i dag)
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #38 Skrevet 1. mars 2005 Du får jo bare dra på sosialen da, og legge frem problemet ditt der. Det er vel ingen her som kan sitte og fortelle hva du får av penger. Syns ærlig talt du virker temmelig blåst i toppen. det kan godt være. men siden jeg får SÅÅÅ lite penger så tror jeg at jeg tar abort.
LilleBille Skrevet 1. mars 2005 #39 Skrevet 1. mars 2005 det kan godt være. men siden jeg får SÅÅÅ lite penger så tror jeg at jeg tar abort. ... og vi kan jo anbefale sterilisering samtidig - eller i det minste at du virkelig tenker gjennom din egen situasjon - og gjør noe med det (kan jo f.eks. anbefale avhold.. da blir det hvertfall ikke fare for at det blir en fjerde abort)
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #40 Skrevet 1. mars 2005 ... og vi kan jo anbefale sterilisering samtidig - eller i det minste at du virkelig tenker gjennom din egen situasjon - og gjør noe med det (kan jo f.eks. anbefale avhold.. da blir det hvertfall ikke fare for at det blir en fjerde abort) kjære alle. innlegget er en spøk. skal vel litt til for at det går inn for enkelte her?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå