Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

IGJEN, irriterer jeg meg over å måtte betale  den lisensen. Ikke kan NRK velges bort heller.

Betaler du din med glede eller stor irritasjon?

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, EvaLena skrev:

IGJEN, irriterer jeg meg over å måtte betale  den lisensen. Ikke kan NRK velges bort heller.

Jeg vil heller brenne ned hele NRK avdelingen framfor å betale lisensen...

Anonymkode: 1cc50...8e6

• Liker 11
Skrevet

Har lite lyst til å betale ettersom jeg ikke engang har tv. Jeg bruker kun tv'en som en skjerm til pc'en. Har lyst til å ringe å si at jeg har solgt den. Noen som har erfaring med det? Kommer de på døra?

Anonymkode: dda87...a49

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lite lyst til å betale ettersom jeg ikke engang har tv. Jeg bruker kun tv'en som en skjerm til pc'en. Har lyst til å ringe å si at jeg har solgt den. Noen som har erfaring med det? Kommer de på døra?

Noen får plombert TV-n, og da slipper de å betale lisens

Anonymkode: 82d13...061

• Liker 6
Skrevet

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen får plombert TV-n, og da slipper de å betale lisens

Anonymkode: 82d13...061

Ja, det går an. Men da kan man jo ikke bruke det som tv en gang i fremtiden om man faktisk ombestemmer seg. 

Skrevet

Jeg fikk regninga i dag...og har betalt den i dag. :)  Nrk-lisensen er det lite å gjøre med om en vil ha en tv. 

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke betale når du ikke har TV. Gi beskjed om dette.

Nå er det vel uansett bare tidsspørsmål før alle som har PC og/eller mobil må betale lisens uansett, men inntil da så bør du jo ikke betale.

Anonymkode: 24860...70e

Skrevet

Jeg synes NRK lager og gir oss mye bra. Jeg betaler lisensen med glede. 

• Liker 29
Skrevet
5 timer siden, EvaLena skrev:

Åssen har du pult lisensregninga? 

Anonymkode: 046b6...48a

• Liker 3
Skrevet

Jeg betaler ikke lisens. 

Anonymkode: 9cd49...efd

Skrevet

Den betaler jeg med glede. Jeg ser ikke noen av TV-sendingene direkte, men bruker nettarkivet og hører MYE på radio.

Anonymkode: 17b77...173

• Liker 12
Skrevet

Betaler lisensen med glede. Ser mye på NRK

• Liker 8
Skrevet

Betaler med glede, jeg ser nok relativt lite på NRK TV/nettTV og lytter enda sjeldnere på radiokanalene/podcastene, men jeg støtter de demokratiske prinsippene bak allmennkringkasting og lisensordning :)

Handler ikke kun om hva man ser på selv uansett, sutrer dere også om at skatten går til eldrehjem når dere ikke har bestemødre eller til skoler når dere ikke har barn?

• Liker 16
Skrevet
38 minutter siden, stan skrev:

Enig! 

• Liker 3
Skrevet

Hadde jeg betalt lisens hadde jeg nok gjort det med irritasjon. Heldigvis slipper jeg dette, for jeg har droppet tv. Har ikke hatt tv på 2-3 år tror jeg. Like greit, for jeg så sjeldent på tv uansett :) 

Skrevet
7 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Betaler med glede, jeg ser nok relativt lite på NRK TV/nettTV og lytter enda sjeldnere på radiokanalene/podcastene, men jeg støtter de demokratiske prinsippene bak allmennkringkasting og lisensordning :)

Handler ikke kun om hva man ser på selv uansett, sutrer dere også om at skatten går til eldrehjem når dere ikke har bestemødre eller til skoler når dere ikke har barn?

Hvilke demokratiske prinsipper er det snakk om?

Lisensfinansiert allmennkringaster er bygget på ideologi. Utføringen er inkonsekvent og vanskelig å forsvare prinsippielt selv som NRK lager mye som mange har glede av.

Vi har ikke lisensfinansiert skole og sykehus. Vi har heller ikke en reklamefri allement tilgjengleig papiravis.

Anonymkode: 229db...4c9

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det går an. Men da kan man jo ikke bruke det som tv en gang i fremtiden om man faktisk ombestemmer seg. 

Spørs hvilket inntak du bruker. Men de plomberer bare (tror det heter) coax hullet, og når jeg hadde en tv dekoder så brukte jeg hdmi kabel ifra den til tven. Så jeg kunne i teorien se på tv etter jeg hadde plombert.
Så du kan jo plombere og hvis du vil se tv senere så skal det ikke være så problematisk.

Selv så fikk jeg tv plombert for en stund siden. Såg jo rødt hver gang fikk nrk lisensen i posten.

46 minutter siden, stan skrev:

Ja, sikkert bra for de som bruker tjenestene deres. Men for oss som ikke gjør det så virker det urettferdig.

• Liker 3
Skrevet

Siden det er Stortinget som fastsetter lisensens størrelse hvert år, skjønner jeg ikke argumentet om at NRK ikke kan finansieres over statsbudsjettet fordi den skal være uavhengig av politikere.

Anonymkode: 229db...4c9

Skrevet

Kan ikke huske sist jeg så på NRK.

Jo, jeg sveipa innom når "vedfyring minutt for minutt" gikk. Herremin, at det er mulig å lage sånn søppel skjønner jeg ikke.

"salmevers minutt for minutt" var det vel noe som het også, trur jeg. Det hadde jeg ikke sett på om jeg fikk betalt engang 😊

Ikke hører jeg på radiokanalene heller, derfor skulle det vært frivillig å betale den lisensen.

• Liker 3
Gjest COSL Innovator
Skrevet

Den lisensen skulle vært forbudt.

De som ønsker å se NRK kan jo betale for det og da gjør de det sikkert med glede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...