Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var hos jordmor i går. Tok ul, og får ekstra oppfølging pga risikosvangerskap. Alt vel.

I dag har jeg vært på kurs med jobben fra 0830 til 1330. Deretter har jeg vært hjemme og slappet av. Og det har vært utrolig mye liv helt fra kurset startet og til nå - snart 1930. Påfallende liksom. Tror kanskje ikke ungen har sovet et sekund. Magen er også ganske hard.

Har ringt føden, og de mente det ikke var noe å bekymre seg over. Jeg bekymrer meg selvsagt allikevel, og vurderer å kjøre til sykehuset.

Erfaring/innvendinger?

Anonymkode: bfc75...eb9

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Trur ikke en aktiv baby skal være en indikasjon på begynnende fødsel? Da hadde du vel hatt kynnere/rier?

Trur neppe du blir innlagt hvis babyen bare spreller litt mer enn vanlig :) Ta det med ro. Babyen har det jo bare bra! Ingen vits å stresse.

Endret av karlakarl
Skrevet

De vanlige rådene er jo at man bør ta kontakt hvis det er påfallende endring i bevegelsesmønsteret. Dette gjelder både mer/mindre/ingen bevegelse. 

Jeg hadde nok derfor ringt igjen og henvist til dette for at de skulle gjøre enda en vurdering av situasjonen. Men I og med at du var hos jm og tok ul i går, så er nok ting som det skal. Fortsatt å observere bevegelsesmønsteret til babien og skriv ned endinger/ddet som avviker, og så tar du kontakt med føden igjen hvis du føler det er best. 

Heller ring en gang for mye enn en gang for lite. 

Skrevet

Helt enig med Semydfe. I følge en jordmor jeg hadde så kan mye aktivitet, påfallende mye, også være tegn på at ting er ikke bra. Så endring i bevegelse skal sjekkes etter min mening, ikke bare manglende bevegelse.

Skrevet

Enig med siste. Bedre med en tlf og sjekk for mye enn en for lite - Fordi de vikler seg fort inn i navlestrengen og prøver i desperasjon å komme seg løs og det kan påføre unormalt mye aktivitet og det kan fort gå galt. 

Skrevet

Hvordan går det, ts? Har du tatt kontakt med føden igjen? 

Skrevet

Jeg har vært på føden. Tok CTG og sparketest. De mente alt var normalt. Ble ikke sendt videre til lege. Nå har jeg lagt meg ☺

Skrevet

Så bra at du fikk det sjekket og at alt så ut til å være i orden! Sov godt! 

Skrevet
6 minutter siden, Semydfe skrev:

Så bra at du fikk det sjekket og at alt så ut til å være i orden! Sov godt! 

Takk ☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...