AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #21 Skrevet 20. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forstår veldig godt at du reagerer altså. Hva om du bare sier til henne at hun burde legge seg? Mas og mas til hun går. Rart at faren tillater det. Det er jo ikke så mye som skal til for å fortelle en 11 åring at hun skal legge seg. Anonymkode: fba0c...cee Jo.. men syns det blir feil å mase når faren helst vil ha barnet oppe??. Da virker det som at jeg ikke vil ha henne der.. Har kommet med kommentarer som "burde ikke xxx legge seg snart?" "Nå er klokka xxx, det er veldig sent for en elleveåring" osv uten at noen har plukket det opp.. Men jeg har jo sagt ifra ganske tydelig at dette ikke er bra, så skjønner ikke hvorfor han ikke hører.. Anonymkode: d00d7...44e 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #22 Skrevet 20. januar 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: At jeg ser på ett barn som sliter fordi hun er så trøtt, HVER dag.. Og fordi foreldrene(i alle fall faren) ikke ser problemet.. Hva er ditt? Anonymkode: d00d7...44e I hi er problemet at du ikke får nok kjærestetid, nå vrir du dette om til barnets prøblem med å være trett? Jeg tror du bør finne deg et annet sted å bo. Anonymkode: 44856...304 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #23 Skrevet 20. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er egentlig problemet ditt, ts? Anonymkode: 44856...304 Problemet hennes er jo at hun er samboer med en udugelig far. Og muligens en udugelig partner, hvis hun ikke får lov/har mulighet til å hjelpe barnet selv med å sette grenser. Anonymkode: e126d...42a 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #24 Skrevet 20. januar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: I hi er problemet at du ikke får nok kjærestetid, nå vrir du dette om til barnets prøblem med å være trett? Jeg tror du bør finne deg et annet sted å bo. Anonymkode: 44856...304 Les hi en gang til med annen innstilling Anonymkode: d00d7...44e
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #25 Skrevet 20. januar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jada.. Enig! Men jeg er også flink til å dra på besøk til venninner (to - tre kveder) disse ukene så de får alenetid sammen. Men likevel sitter barnet oppe når jeg kommer hjem, sent. Så dere mener at siden barnet er hos oss annenhver uke så er det bra at hun sitter oppe til elleve - tolv hver kveld, fordi hun skal få alenetid med far - og mor? Selv om hun er stuptrøtt og faktisk gråter fordi hun er så trøtt at hun ikke orker lekser etter skoletid? SAKLIG! Anonymkode: d00d7...44e 3 timer siden, AnonymBruker skrev: At jeg ser på ett barn som sliter fordi hun er så trøtt, HVER dag.. Og fordi foreldrene(i alle fall faren) ikke ser problemet.. Hva er ditt? Anonymkode: d00d7...44e Det er tydeligvis ikke et problem for far. Det er han som må bestemme slike ting. Du kan dra, og det anbefaler jeg deg å gjøre. For når 11åringen allerede bestemmer leggetid selv vil det ihvertfall ikke bli bedre med årene. Anonymkode: fc3be...152 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #26 Skrevet 20. januar 2016 Stakkars unge.....tenker den helsa er knallbra og læringsevnen på topp når hun går med kronisk søvnmangel pga egoistiske foreldre. Anonymkode: bc9c0...114 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #27 Skrevet 20. januar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er egentlig problemet ditt, ts? Anonymkode: 44856...304 Fremgår vel ganske tydelig spør du meg, stått opp m feil for først i dag? Ts, Dette går jo ut over både 11-åringen og forholdet deres. Virker som faren er lat og gidder ikke ta initiativ til oppbrudd og evt diskusjon og avbrytelse av egen TV-tid(?), så da legger hun seg når han legger seg. Er han lat /tiltaksløs på andre områder, som matlaging, husarbeid, leksehjelp? Han tar heller ikke ansvar fir datterens behov. Jeg synes du skal fremlegge for ham hvor mye søvn en 11-åring trenger samt hva søvnmangel kan føre til for et barn. Har lest at det kan påvirker hjerneutvikling og hormonbalanse. Og så ville jeg vurdert hele forholdet, fyren virker utrolig tafatt. Og ble det brudd, hadde jeg også gitt beskjed til moren om dette med søvn og konsekvenser, gå ut fra at du ikke vet hva hun praktiserer, uansett vil det kanskje øke bevisstheten. Anonymkode: 48df3...476
Outlander Skrevet 20. januar 2016 #28 Skrevet 20. januar 2016 (endret) Noen folk som har konto her på KG trenger hjerneforskning herregud. NEI, det er IKKE bra for en 11 åring å være opp til 23-00 hver dag når hun må opp 0645 hver dag. Hva er feil med dere? Dette går over HENNES utviklingen. Hjernen hennes TRENGER mye søvn så dette er noe som påvirker kroppen hennes. Nå går hun i den alders hvor hormoner blir helt KOO KOO og for lite søvn har stor effekt på kortisol mengder i kroppen. Skjønner ikke hvorfor folk har barn av og til - de klarer fullstendig ikke å oppdra dem i det hele tatt. Og til TS - bare si rett ut til faren at han bry seg ikke om henne og beklager, men DRA din vei - deres felles barn kommer du til å oppdra helt alene! Endret 20. januar 2016 av IamGroot
needinspiration Skrevet 20. januar 2016 #29 Skrevet 20. januar 2016 Og igjen som jeg selv har gått gjennom. Jeg ser det for meg at det blir verre med årene om du fortsetter med den typen der.
minister-mio Skrevet 20. januar 2016 #30 Skrevet 20. januar 2016 Er barnet trøtt på skolen dagen etter? Elleve er ganske sent
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #31 Skrevet 20. januar 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: At jeg ser på ett barn som sliter fordi hun er så trøtt, HVER dag.. Og fordi foreldrene(i alle fall faren) ikke ser problemet.. Hva er ditt? Anonymkode: d00d7...44e Jeg sliter litt med å tro at noen enten de er barn eller voksne over tid går stup trøtt rundt med kronisk søvnmangel. Nettopp fordi det finnes en effektiv kur mot det, nemlig å sove mer. Men er enig med deg i at gode søvnrutiner er bra, men har en følelse av at du overdriver dette en smule fordi du irriterer deg over situasjonen og spesielt manglende alenetid med samboeren din de ukene datteren er der. Anonymkode: ee079...7e4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #32 Skrevet 24. januar 2016 Jeg tror ikke jeg hadde giddet å vært sammen med en slik fyr. Og enda mindre BODD sammen med en. Anonymkode: 0972a...4f9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå