Gå til innhold

Barn oppe til det er natt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kjenner jeg at jeg begynner å bli lei.. Ikke bare fordi det drar av kjærestetiden vår sammen, men ett barn burde vell ikke være oppe til såå sent om kveldene?? Det kan da ikke være bra?? Hadde det vert en-to kvelder i uka, men hos oss sitter elleveåringen oppe sammens med pappaen til det nærmer seg natt.. Keg går vanligvis å legger meg rundt halv elleve, selv. Da sitter far og stebarn på elleve oppe enda.. Hver kveld, hele uka! 

Å joda.. Jeg har sagt fra på rolig måte, irritert måte, frustrert måte, fortvilet måte uten hell.. Samboer ser faktisk ikke problemet.. Så jeg ligger her å tviler på hans evne til å være pappa.. Jeg er glad vi ikke har barn sammen..  

Anonymkode: d00d7...44e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg stusset på det også med eldste datteren til eksen min.  Han gjorde det samme. Så fikk jeg tre barn med han og så fant jeg ut om kkvaliteten til eksen.  Voldelig, ustrukturert. 

Helt ærlig så om du synes at det er ille for barnet hans så vil det med stor sannsynlighet skje med deres fremtidige felles barn. 

• Liker 2
Skrevet

ett barn på 11 år bør legge seg før halv ellve, rett og slett for at barnet skal få nok søvn for å klare seg gjennom skoledagen...
her i huset legger 12 åringen min seg kl 8, men det er fordi han får lov til å se på tv eller høre på musikk (for å roe ned kroppen og slappe av) frem til kl er 10, da er det ordentlig natta og sovetid.

Skrevet
17 minutter siden, needinspiration skrev:

Jeg stusset på det også med eldste datteren til eksen min.  Han gjorde det samme. Så fikk jeg tre barn med han og så fant jeg ut om kkvaliteten til eksen.  Voldelig, ustrukturert. 

Helt ærlig så om du synes at det er ille for barnet hans så vil det med stor sannsynlighet skje med deres fremtidige felles barn. 

Du fikk 3 barn med han før du merket noe? 

Anonymkode: bc483...8b1

• Liker 6
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du fikk 3 barn med han før du merket noe? 

Anonymkode: bc483...8b1

Jeg var veldig uerfaren og usikker når det gjaldt forhold. Som mange mange andre her har jeg tenkt at idioten ville forandre seg. Men det gjorde han til det verre. Les deg opp om voldsofre før du spør. 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, jupiter_c skrev:

ett barn på 11 år bør legge seg før halv ellve, rett og slett for at barnet skal få nok søvn for å klare seg gjennom skoledagen...
her i huset legger 12 åringen min seg kl 8, men det er fordi han får lov til å se på tv eller høre på musikk (for å roe ned kroppen og slappe av) frem til kl er 10, da er det ordentlig natta og sovetid.

Jeg legger meg halv elleve.. Barnet legger seg mellom 23 og 00.

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg legger meg halv elleve.. Barnet legger seg mellom 23 og 00.

når står barnet opp igjen da? 7? halv 8? når rekker da barnet å få de 8 timene med søvn som ett barn minimum bør få? eller dvs, egentlig så bør barn ha mer enn 8 timers søvn hver dag, men 8 timer er minimum....

jeg ville prøvd å snakke med mannen min om det på den måten istedenfor... for da legger du det frem på en måte som mannen oppfatter som omsorg for barnet, og ikke som at det er du som er "vrang" som vil ha alenetid/voksentid på kvelden :)

Skrevet
18 minutter siden, jupiter_c skrev:

når står barnet opp igjen da? 7? halv 8? når rekker da barnet å få de 8 timene med søvn som ett barn minimum bør få? eller dvs, egentlig så bør barn ha mer enn 8 timers søvn hver dag, men 8 timer er minimum....

jeg ville prøvd å snakke med mannen min om det på den måten istedenfor... for da legger du det frem på en måte som mannen oppfatter som omsorg for barnet, og ikke som at det er du som er "vrang" som vil ha alenetid/voksentid på kvelden :)

Jeg har jo selvfølgelig tatt det opp på denne måten. Jeg har sagt at barnet ligger å "hangler" på ettermiddagen når hun må gjøre leksene fordi hun er så trøtt.. Av og til så gråter hun av fortvilelse.. Jeg har prøvd å forklare barnet at det kan være en ide å legge seg tidligere også. Jeg har aldri sagt at det går ut over oss..

Det ender nok snart med at jeg drar, så jeg slipper å se på dette lenger.

Skrevet
21 minutter siden, jupiter_c skrev:

står opp kvart på sju

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jo selvfølgelig tatt det opp på denne måten. Jeg har sagt at barnet ligger å "hangler" på ettermiddagen når hun må gjøre leksene fordi hun er så trøtt.. Av og til så gråter hun av fortvilelse.. Jeg har prøvd å forklare barnet at det kan være en ide å legge seg tidligere også. Jeg har aldri sagt at det går ut over oss..

Det ender nok snart med at jeg drar, så jeg slipper å se på dette lenger.

og hva svarer far når du sier det sånn som dette da?

skriv ut info om hvor mye søvn barn bør ha, og la det ligge rundt i huset (også på do, for man leser gjerne ting som ligger på do, fordi man kjeder seg :P ), eventuelt ring til legen/helsesøster (eller noen andre mannen din stoler på og kanskje vil høre på) og få dem til å snakke med mannen din, for barnet har ikke godt av å få for lite søvn hele tiden...

Gjest cheshirecat
Skrevet

Bor barnet permanent hos dere eller er det annenhver uke til mor? Har du god dialog med mor? Er det samme rutiner der hjemme ? Tenker mest på barnets behov for struktur og søvn, som største problem her egentlig..

Skrevet
7 minutter siden, cheshirecat skrev:

Bor barnet permanent hos dere eller er det annenhver uke til mor? Har du god dialog med mor? Er det samme rutiner der hjemme ? Tenker mest på barnets behov for struktur og søvn, som største problem her egentlig..

Er hos oss annenhver uke. Jeg snakker knapt med mor.

Rutinene hjemme hos moren tror jeg er ganske like, fordi jeg har sett bilen vert parkert og at de ha vert på besøk til ganske sent i mammaukene også.

Skrevet
37 minutter siden, jupiter_c skrev:

og hva svarer far når du sier det sånn som dette da?

skriv ut info om hvor mye søvn barn bør ha, og la det ligge rundt i huset (også på do, for man leser gjerne ting som ligger på do, fordi man kjeder seg :P ), eventuelt ring til legen/helsesøster (eller noen andre mannen din stoler på og kanskje vil høre på) og få dem til å snakke med mannen din, for barnet har ikke godt av å få for lite søvn hele tiden...

Han blir sur.. Og sier at han vet det.. Ellers så er det lite interesse om å snakke om teamet.. Haha, takker for gode tips..

Skrevet

Jeg ser noe dere andre tydeligvis ikke ser, på denne måten får barnet alenetid,muten stemor, med pappa. 

Anonymkode: 44856...304

• Liker 3
Gjest cheshirecat
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser noe dere andre tydeligvis ikke ser, på denne måten får barnet alenetid,muten stemor, med pappa. 

Bingo. T.s: du har da far for degselv annenhver uke..? 

Skrevet
3 minutter siden, cheshirecat skrev:

Bingo. T.s: du har da far for degselv annenhver uke..? 

Jada.. Enig! Men jeg er også flink til å dra på besøk til venninner (to - tre kveder) disse ukene så de får alenetid sammen. Men likevel sitter barnet oppe når jeg kommer hjem, sent.

Så dere mener at siden barnet er hos oss annenhver uke så er det bra at hun sitter oppe til elleve - tolv hver kveld, fordi hun skal få alenetid med far - og mor? Selv om hun er stuptrøtt og faktisk gråter fordi hun er så trøtt at hun ikke orker lekser etter skoletid?

SAKLIG!

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada.. Enig! Men jeg er også flink til å dra på besøk til venninner (to - tre kveder) disse ukene så de får alenetid sammen. Men likevel sitter barnet oppe når jeg kommer hjem, sent.

Så dere mener at siden barnet er hos oss annenhver uke så er det bra at hun sitter oppe til elleve - tolv hver kveld, fordi hun skal få alenetid med far - og mor? Selv om hun er stuptrøtt og faktisk gråter fordi hun er så trøtt at hun ikke orker lekser etter skoletid?

SAKLIG!

Hva er egentlig problemet ditt, ts? 

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva er egentlig problemet ditt, ts? 

At jeg ser på ett barn som sliter fordi hun er så trøtt, HVER dag.. Og fordi foreldrene(i alle fall faren) ikke ser problemet.. Hva er ditt?

• Liker 3
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

At jeg ser på ett barn som sliter fordi hun er så trøtt, HVER dag.. Og fordi foreldrene(i alle fall faren) ikke ser problemet.. Hva er ditt? At jeg er "stemor"??

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

At jeg ser på ett barn som sliter fordi hun er så trøtt, HVER dag.. Og fordi foreldrene(i alle fall faren) ikke ser problemet.. Hva er ditt?

Forstår veldig godt at du reagerer altså. 

Hva om du bare sier til henne at hun burde legge seg? Mas og mas til hun går. Rart at faren tillater det. Det er jo ikke så mye som skal til for å fortelle en 11 åring at hun skal legge seg.

Anonymkode: fba0c...cee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...