Gå til innhold

Sharon prøver seg som voksen


Sharon90

Anbefalte innlegg

Dette blir noe nytt, prøve seg på å skrive dagbok her inne :):vinke:

 

Det blir en del forskjelligt tenker jeg! 

Verden min dreier seg rundt barna i all hovedsak, og spesielt nå som jeg har blitt alene med dem.

De er 10mnd. :baby: og 2.5år :strix:, storesøster og lillebror :) 

Så har vi katten Jenny, sikkert 2år ... Sterilisert og sulten ... Hehe 

Og den hvite Boxeren på 5år, tispe som har tatt livet som "storesøster" veldig bra! ;)

 

Vi fikk starthjelp og har kjøpt oss hus, bf stiller opp det han orker og kan tror jeg og samarbeidet er rimelig bra :P

 

Livet ligger for våre føtter, store som små, firbeinte som tobeinte :) 

 

Kanskje noen vil være med å lese litt om det jeg har på hjeret :) hadde vært koselig ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo begynne med dagen i dag!

Barna er syke, øyekatarr og feber og alt som hører med at snørr og hoste. 

Det er lange dager og netter! 

Bf kom innom i dag også.. når han var klar for det (passiv aggressiv jeg? :ph34r:)) og hjalp litt til. Jeg tok med meg storesøster og vi la oss til å sove litt. Lillebror sovnet også, og bf måtte inn å spør hvor fjernkontrollen til TV var, deretter lighteren til peisen og enda en gang inn.... Så lurer han på om jeg sov godt når jeg står opp...Hehe ... Type. Når han ikke var inne å spurte etter diverse, så sov jeg greit ja :sFun_sleeping:

Og like før legging av de små, da skal han også hjem plutselig .. Men da de begge er i ulage så var det lite protester på legging. 

Storesøster våknet igjen etter noe hoste, fikk noe saft og tutten sin. Litt feil med saft etter tannpuss, jeg vet :opplyser:

Sukkerfri da...... :tanpuss:

 

Nå gjennstår det å se hvor lenge de sover, tenker jeg hiver meg i seng selv også, klarer knapt å holde øynene oppe ... Bare hente håndklær i tørketrommelen når den er ferdig. 

 

Som alenemor i snart 3 mnd. alt, så har jeg skjønt at mesteparten av stell av hus, dyr, bil, meg selv og forberedelser til neste dag, skjer når de små har sovnet ...

:idesmil:

 

Ikke at det er så ulikt slik det faktisk vAr når jeg var samboer, men enkelte kvelder ønsker man å bare segne om på sofaen foran TV med katten på fanget og bikkja i armkroken... Vel, det er nesten slik i kveld da! Lekene flyter rundt meg som et minefelt, søppla burde vært tatt ut og lista fortsetter :) Men har begynt å velge mine kamper, idag var det klesvasken som sto for tur:husarbeid:

 

Jeg har i tillegg til så mye annet, endelig tatt tak i helsa også ... Fødte i mars i fjor, sommeren gikk så kjapt og med en del kaos rundt samlivet så ble det bare slike halvhjerta forsøk på å ta tak og få bort kiloene som snek seg på ila svangerskap og (i hovedsak) i tiden etter! :vekt:

I november ble det andre boller, men fikk en slags betennelse i hånda og måtte roe ned på å trene, men kosten var ok. 

Gikk ned nærmere 3kilo, opp igjen en del i jula, men var en forutsett sprekk det da :sjokolade:

Gått ned litt nå etter jul, men irriterende nå med sykdom i hus, bare tull med maten blitt. Prøver å telle kalorier, ser jeg ligger noe over dog. 

I går fikk jeg trent litt på kvelden :trene: styrketrening i stua delvis med barna og delvis etter at de har lagt seg... Livet som småbarnsmor tenker jeg vi kaller det :) 

Jeg trente en hel del før på treningsstudio, men nå ser jeg at det er en stund til jeg får mulighet igjen. 

Er kanskje på sin plass å nevne at jeg er i permisjon enda, til ut mnd., og gleder meg faktisk litt til å begynne å jobbe og møte andre voksne... Ikke minst starte på "livet" som arbeidstaker, i tillegg til mor og hushjelp og matmor etc. 

Hater å gå å vente på ting som dette, skjønner jo at det skal bli noe helftig å få alt og alle klare om morgen, levere i bhg, levere minsten til bf første tida før han også skal på tilvenning i bhg ... Deretter er det middag og kveldsstell når vi alle er trøtte, legging, husarbeid, klesvask, trene?!, dusje, nattevåk (minsten foretrekker litt nattpupp enda) og ny morgen 

Huff .. tankekjør :ironi:

 

Men jeg er også veldig heldig :)

 

 

Nei, nå håper jeg håndklærne er tørre, for nå må jeg sove litt tenker jeg :)  

Takk for meg :takke:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg her igjen !

:a034:

Noe våken med små i natt også, men vi fikk lagt oss nedpå igjen og sto ikke opp før 08.15! Fantastisk ! :bolledeig:

 

Klarte ikke holde meg helt unna godteriet i dag heller, men imponerende små mengder ! Og jeg har registrert alt! 

Onsdag er egentlig "pappa-dag", men siden de er syke, så ble vi enige om at han kunne ha samvær med dem her og avlaste meg litt igjen. :tommelopp:

Og når de var i seng, så sneik jeg meg avgårde vpå treningsstudio! Og gjett om DET var deilig da! :trene: 

Skummelt, spennende og herlig på en gang! Blodsmak i munnen !

 

Så nå skal jeg snart snike meg ut etter mer ved, det er over 14minus ute- merkes godt her på denne siden av landet...:fryser:

 

I morgen skal jeg til byen- en times kjøring. Blir litt godt med egentid, skal hente noe klær til de små. Noe gratis og noe kjøpt brukt. :wink:

 

Trening og kjøring alene, denne uka er ganske bra så langt!! :nigo:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...