Gå til innhold

Blødde mye etter celleprøve

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 20 år og tok celleprøve for første gang i går. Har vært hos gynekolog 50 ganger før(uten å overdrive), så undersøkelsen i seg selv var ikke noe problem. Etter han hadde skarpt (som forøvrig var en veldig ubehagelig følelse) så sa han "oi, dette blødde ganske mye" og så den børsten han tok prøven med var det mye blod. Når jeg reiste meg og tørket meg rant det ut og jeg måtte skynde meg hjem for jeg hadde ikke med meg bind eller noe, og når jeg kom hjem hadde det rent en del nedover låret. 

Er det sånn at jeg skal forvente at det er så mye blod og er såpass ubehagelig/vondt hver gang? Blødde dere like mye? 

Anonymkode: ac10e...9bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blødde også etter celleprøven, men fikk bind hos gynekologen da. Ikke bekymre deg, det gror fort!

Anonymkode: e9a9d...41f

Skrevet

Jeg får alltid truseinnlegg eller bind fra legen min når han tar celleprøve av meg.
Av og til blør det mye, av og til ingenting.

Jeg tror det kommer an på hvor jeg er i syklusen min når prøven blir tatt, og at jeg har tynnere slimhinner like etter mens.

Anonymkode: 906f6...cff

• Liker 1
Skrevet

Noen blør mye. Jeg blødde litt. Ei venninne blødde ikke i det hele tatt. Gynekologen sa at ved menstruasjon burde prøven utsettes pga det kan bli feil svar pga blodet. Vet ikke om det gjelder når man blør mye pga selve celleprøven, men det får du sikkert beskjed om evt. 

Skrevet

En del har mer lettblødende livmorhals enn andre. Man kan blø mye uten at det er unormalt. 

Hvis det derimot kommer store klumper, eller det ikke gir seg innen rimelig tid (1-2 døgn), bør du ringe legen.

Anonymkode: 564f4...bd8

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får alltid truseinnlegg eller bind fra legen min når han tar celleprøve av meg.
Av og til blør det mye, av og til ingenting.

Jeg tror det kommer an på hvor jeg er i syklusen min når prøven blir tatt, og at jeg har tynnere slimhinner like etter mens.

Anonymkode: 906f6...cff

Jeg har ikke syklus siden jeg går på p-piller og ikke har mens, og dermed er jo slimhinnen alltid tykk eller seig.

-TSTS

Skrevet

Det varierer.

Anonymkode: 3fdb3...d47

Skrevet

Litt blod etterpå er normalt og skal ikke behøve mer enn truseinnlegg dagen etter. Fossblør man /fyller et bind og det fortsetter dagen etter så ringer du sykehuset! 

Anonymkode: 8c4e2...478

Skrevet

Blødde ikke i går kveld, men nå blør det igjen og jeg får mye smerter under og etter dobesøk :( 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blødde ikke i går kveld, men nå blør det igjen og jeg får mye smerter under og etter dobesøk :( 

Hæ? Nå må du ringe lege /sykehuset!

Anonymkode: 8c4e2...478

Skrevet

Jeg har tatt tre celleprøver det siste året, og jeg har blødd mye hver gang. Siste gangen sluttet jeg ikke å blø før etter fem dager.

Vevsprøven tok jeg for 10 dager siden og blør enda + har vondt,  jeg sendte Mail til gyn og hun sa at siden jeg blør lett fra før, er det ikke unormalt MED MINDRE blødningene blir kraftigere og kraftigere.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har alltid trengt et truseinnlegg etter en prøve, og har hatt en del vondt i magen, men det har aldri vært stort mer enn de siste dagene av mensen. Et truseinnlegg har vært nok. Jeg ville snakket med en lege om det når du blør så mye. 

Anonymkode: b960a...a8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...