AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #1 Skrevet 18. januar 2016 Jeg går med klump i magen og er livredd for å bli gravid. Har en baby på 7 mnd som jeg fortsatt ammer både om dagen og natten. For ca 2 mnd fikk jeg tilbake mensen og begynte derfor på minipillen cerazette. Jeg har vært flink til å ta den hver dag inntil jeg plutselig klarte å glemme den en kveld (jeg tar den ca kl 23 hver kveld) Jeg var akkurat ferdig med menstruasjonen (mensen har vært regelmessig på tross av pillen). Mannen min og jeg hadde sex den samme kvelden som jeg utrolig nok klarte å glemme pillen. Jeg oppdaget det dagen etter og tok pillen 14 timer etter at jeg egentlig skulle ta den (innen 12 timer er sikkerhetsmarginen). Altså 2 timer for sent. Men i og med at jeg nettopp var ferdig med mensen kan jeg vel strengt ikke ha fått eggløsning så kjapt. Eller? Blir så forvirret over dette med eggløsning og minipille ++ dette er bare noen dager siden så jeg kan ikke ta test heller på en god stund. Blir sprø av å gå og tenke på dette. Anyone? Anonymkode: 89c31...0e4
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 19. januar 2016 #2 Skrevet 19. januar 2016 Jeg ville spurt legen din om det går an for deg å begynne å ta den midt på dagen i stedet, selv om du begynte med å ta den på kveldstid. Spør gjerne om en hastetime. Det er best å spørre legen til råds om spørsmål som dette, fremfor oss på KG der du ikke kan vite om man har noen helsefaglig utdanning eller ei. Det er aller best å ta det på et tidspunkt der man vet at man er opplagt. Om du er A-menneske går det an å ta den tidligere på dagen, men om du er B-menneske ville jeg nok hatt rundt lunsj-tider som fast tidspunkt. Så er det nok aller best å kjøpe inn noen graviditetstester så du kan ta en test om en ukes tid. Det ordner seg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå