AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #1 Skrevet 18. januar 2016 Hei! Jeg har i en stund slitt med tilbakevendende soppfinfeksjon i underlivet. Dette er svært plagsomt. Jeg har hatt det kanskje 4-5 ganger de 2 siste årene, og føler nå at det er nødvendig for meg å ha canesten i skapet. Vet noen hva dette kan skyldes? Jeg har god hygiene, bruker ikke spesielt trange bukser, bruker som regel bomullstruser (ikke string). Er singel, og er flink til å bruke kondom når jeg har sex med folk (som ikke er ofte, har ikke sett noen sammenheng med sex og sopp). Hjelp!? Anonymkode: 2ee6d...6e3
Gjest Dwight Skrevet 18. januar 2016 #2 Skrevet 18. januar 2016 Hva du ser på som god hygiene er ikke nødvendigvis riktig hygiene. Bruker du såpe, i såfall hvilken?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #3 Skrevet 18. januar 2016 Jeg får det hvis jeg spiser usunt. Særlig tilsatt sukker. Anonymkode: 63b50...e11 1
Skogshuldra Skrevet 18. januar 2016 #4 Skrevet 18. januar 2016 Kutt ut alt av sukker, hvetemel og gjær. Jeg slet med kontinuerlig sopp i over 10 år. Det ble slutt da jeg byttet til speltmel, stevia og sukrin. Men må være konsekvent. Ikke snop med vanlig sukker, ikke hvetebolle med rosin, ikke kaker bakt med hvetemel/sukker etc. Det blir en vane etter to-tre mndr. Men heller litt kreativ på matfronten, enn konstant sopp.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #5 Skrevet 18. januar 2016 Snakk med fastlegen neste gang så kan du få en pille som fjerner det helt. Anonymkode: f61fa...a71
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #6 Skrevet 19. januar 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Snakk med fastlegen neste gang så kan du få en pille som fjerner det helt. Anonymkode: f61fa...a71 Du mener Diflucan? Den fjerner det helt der og da, men soppen kommer lett tilbake. Jeg er ikke ts, men sliter med det samme. Har tatt tre 12-ukers kurer med Diflucan de siste årene, men soppen kommer igjen og igjen. Jeg mistenker at immunsystemet ikke er som det skal. Men Diflucan er absolutt verdt å prøve, for noen kan den i alle fall fjerne soppen helt (for en periode). Anonymkode: 3d9e6...f04
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #7 Skrevet 19. januar 2016 9 timer siden, Dwight skrev: Hva du ser på som god hygiene er ikke nødvendigvis riktig hygiene. Bruker du såpe, i såfall hvilken? Vanligvis pleier jeg bare å skylle underlivet godt med lunket vann. En gang i uken eller sjeldnere bruker jeg såpe med lav pH, tilpasset til underlivet. 8 timer siden, Skogshuldra skrev: Kutt ut alt av sukker, hvetemel og gjær. Jeg slet med kontinuerlig sopp i over 10 år. Det ble slutt da jeg byttet til speltmel, stevia og sukrin. Men må være konsekvent. Ikke snop med vanlig sukker, ikke hvetebolle med rosin, ikke kaker bakt med hvetemel/sukker etc. Det blir en vane etter to-tre mndr. Men heller litt kreativ på matfronten, enn konstant sopp. Oi, så krevende med omlegging av hele kostholdet. Jeg er student, så det ekstra kostnader i forbindelse med mat er ikke ideelt. Men som du sier; bedre å være kreativ på matfronten enn å konstant være plaget med sopp. Jeg kan i første omgang kutte ut sukker og redusere mengde hvetemel 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du mener Diflucan? Den fjerner det helt der og da, men soppen kommer lett tilbake. Jeg er ikke ts, men sliter med det samme. Har tatt tre 12-ukers kurer med Diflucan de siste årene, men soppen kommer igjen og igjen. Jeg mistenker at immunsystemet ikke er som det skal. Men Diflucan er absolutt verdt å prøve, for noen kan den i alle fall fjerne soppen helt (for en periode). Anonymkode: 3d9e6...f04 Ja, jeg får vel gå til legen om det fortsetter. Anonymkode: 2ee6d...6e3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #8 Skrevet 19. januar 2016 Bruk multi gyn actigel ca annenhver dag. Kjøpes i tube på apoteket. Har gjort susen for meg, og jeg har et umulig underliv.. Anonymkode: 7df22...5c1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå