AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #1 Skrevet 18. januar 2016 Hei. Jeg fikk satt inn kobberspiral for 4 dager siden. Jeg hadde veldig, veldig vondt dagen jeg fikk den satt inn, og dagen etter. Jeg måtte spise smertestillende med 1-2 timers mellomrom for å ikke spy av menstruasjonssmerte-lignende smerter.. Men nå har dette gått over, og jeg merker ikke noe særlig forskjell fra før, bortsett fra litt murring utpå kvelden og en rar følelse når jeg vrir meg veldig til siden.. Jeg hadde menstruasjon da jeg fikk satt inn spiralen, men den skulle vært over dagen etter.. Likevel blødde jeg litt de neste dagene, men dette så nesten ut som utvannet blod først, og nå er det som en brun/rød illeluktende utflod.. Jeg hadde en bakteriell vaginose da jeg fikk spiralen, og denne var jeg halvveis i behandlingen på.. Hvor lenge kan jeg regne med at jeg kan slutte å gå med bind/truseinnlegg? Vil jeg alltid merke at det "er noe der" når jeg vrir meg på spesielle måter? Og kan jeg fortsette behandlingen av BVen med vagitorier? Anonymkode: 776a1...01c
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #3 Skrevet 18. januar 2016 Jeg fikk selv satt inn hormonspiral for litt over en uke siden etter en kirurgisk abort. Jeg har også hatt intense smerter (som ikke lot seg roe av 4 smertestillende tatt nesten på en gang) som startet noen dager etterpå. Kanskje dette var spiralen og ikke selve aborten? Jeg har bare kjent murringer de siste dagene, spesielt når jeg legger meg i senga om kvelden. Uansett, kirurgen min sa at jeg kunne oppleve å småblø uregelmessig opptil 3 måneder. Jeg har også litt brun utflod som lukter litt vondt nå. Spent på når det forsvinner, er jo ikke særlig delikat. Hvis dette også gjelder for kobberspiral må du vel regne med å blø litt her og der de neste månedene. Her kan du lese litt mer om kobberspiral: http://www.lommelegen.no/artikkel/kobberspiral Anonymkode: 16789...0a8
Jolene Skrevet 18. januar 2016 #4 Skrevet 18. januar 2016 Jeg er på min andre hormonspiral, så det kan være at det er litt forskjell på reaksjon hormonspiral kontra kobberspiral. Her er uansett mine tanker: 1. Gangen jeg satte inn spiral: Hadde menssmerter i 7 dager etterpå Blødde mye i uke 1. Blødde litt i uke 2. Kunne "kjenne" spiralen 2. Gangen jeg satte inn spiral: Hadde sterke menssmerter den samme dagen og kvelden. Blødde litt i 3 dager Det var med andre ord litt forskjell fra de to gangene. Du må også huske på at man som regel skal inn til kontroll etter 6 uker for å kontrollere at spiralen sitter sånn som den skal. Dersom blødninger og smerter ikke har gitt seg innen 2 uker bør du kontakte legen din. Det er rett at man kan få småblødninger de første 3 månedene, men dette skal ikke være en fullstendig menstruasjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå