Gå til innhold

Faller ikke for norske gutter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor, men jeg faller ikke for norske menn. Har vært hjemme i Norge i nesten to år, og har ikke truffet noen som jeg får klaff med. Eksen min er fra Itialia, og nå har jeg truffet en gresk mann. Foreldrene mine og familien min generelt sier at de ikke er fornøyd med at jeg finner noen andre enn en norsk mann.. Skjønner bare ikke hvorfor det er sånn, kanskje jeg bare har truffet feil gutter i Norge. Men har jo bodd her i 21 år. 

Hilsen fortvilet jente, 23

Anonymkode: 41034...105

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er du fortvilet? Fordi familien din ikke liker at du faller for utenlandske? 

Det er vel det samme hvor mannen kommer fra så lenge han er en god mann og dere begge er interesserte i hverandre? 

• Liker 6
Skrevet

Er du en som liker å bli dominert og bestemt over kanskje? Norske menn pleier jo å være ganske feige... Kanskje det har med saken å gjøre

Anonymkode: 395ad...1f8

• Liker 1
Skrevet

Du er bare 23 og du har bodd hjemme i to år. Hvorfor stresse med dette? De fleste finner ikke "den rette" før de nærmer seg 30 uansett.

Det kan godt hende at du liker noe av det eksotiske - det kan også endre seg. Det kan være typiske ting ved norsk kultur du ikke faller for, men variasjonen innad et land er ganske stor. 

Jeg datet en tysker, to franskmenn og to amerikanere i begynnelsen av tyveårene. Nå i senere tid har jeg truffet flere norske menn jeg finner interessante. 

Anonymkode: 2a8b4...73b

• Liker 1
Skrevet

jeg har samme problem, bare med norske kvinner.
jeg prater mye, er veldig utadvendt og pratsom mot nye mennesker og er veldig fysisk av meg(klem, hånd på skuldra, etc).
jeg har problemer med å få meg norske venner, men jeg finner det VELDIG lett å få meg utenlandske venner.
har tidligere hatt utenlandsk samboer og vet ærlig ikke om min neste kjæreste blir norsk.
den norske konformiteten passer meg dessverre ikke :(

Skrevet

Det er jo bare preferanse skjønner ikke hvorfor du er fortvilt :P. Jeg har det ikke slik at jeg ikke blir tiltrukket av norske jenter, men synes et asiatisk utsende (japansk/kinesisk/koreansk) er en smule mer tiltrekkende. Men det er vell væremåten du sikter til kanskje? Hvordan norske menn er/oppfører seg/verdier osv, som du mener ikke er like tiltrekkende som de mennene du har møtt i utlandet. I det tilfelle så er det bare å lete, det er garantert noen norske menn som har det du leter etter. Du må bare finne de :).    

Anonymkode: d362c...bc2

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor fortvilet? Jeg er også som deg, og lykkelig med min utenlandske samboer. Alltid synes det var vanskelig å møte norske menn som skilte seg ut fra mengden, gikk egne veier og som hadde sterke personligheter. Konformitet står veldig sterkt i vår kultur. Norske menn er generelt veldig submissiv/passive og jeg klarer ikke å bli tiltrukket av det. (Understreker at dette selvsagt er en grov generalisering). Vi har alle ulike preferanser, syns du skal gå for det som passer deg best. 

Anonymkode: cf8e7...b97

Skrevet

Det viktigste for familien din burde være at du er lykkelig og har det bra. Selv er jeg 35 år nå og har hatt 6 kjærester. Av de har bare en vært norsk, svensk, marokkaner, to nederlendere og jeg er nå lykkelig gift med en franskmann. 

Skrevet
1 time siden, herremann skrev:

jeg har samme problem, bare med norske kvinner.
jeg prater mye, er veldig utadvendt og pratsom mot nye mennesker og er veldig fysisk av meg(klem, hånd på skuldra, etc).
jeg har problemer med å få meg norske venner, men jeg finner det VELDIG lett å få meg utenlandske venner.
har tidligere hatt utenlandsk samboer og vet ærlig ikke om min neste kjæreste blir norsk.
den norske konformiteten passer meg dessverre ikke :(

Har det på nesten samme måte som deg. Behøver ikke nødvendigvis og klemme eller ha så mye fysisk nærkontakt, men jeg kommer som regel enklere i kontakt med utenlandske kvinner, kanskje fordi jeg er litt mer innstilt på smalltalk som gjerne leder til en bedre samtale etterhvert. Generelt opplever jeg at utenlandske generelt er bedre på dette enn en "typisk nordmann".

Syntes også at det er mange som er litt "satte" her på berget. 

Anonymkode: 8637d...db2

Skrevet

TS her! Tusen takk for svar. Grunnen til at jeg er fortvilet er at min avdøde onkel og bestemor ikke ønsket at jeg skulle finne noen andre enn en staut nordmann, derfor sitter det ekstra dypt. Pappa maser på meg at jeg må finne en rik nordmann, som kan stå ved min side. De er veldig gammeldagse, foreldrene mine.. Men jeg kan jo ikke styre hvem jeg er forelsket i. Hadde dårlig erfaring med min tidligere kjæreste, som psykisk terroriserte meg. Derfor er det nok esktra sårt for mamma, men jeg mener at utenlandsk opprinnelse ikke har noe med dette å gjøre. Kanskje er jeg for stygg for norske menn, ikke vet jeg. 

Skrevet

Hadde det samme problemet som deg, TS. Jeg endte opp med å gifte meg med en mann fra Polen. Min opplevelse med norske menn var at de rett og slett var for feige eller for løse. Du hadde de som gikk fra kvinne til kvinne og ville ha i pose og sekk. Også hadde du den type mann som ALDRI våget å ta intiativet til noen ting med mindre det var masse alkohol inne i bildet. Da kunne de lett være snakksalige og omgjengelige, men så raskt de ble edru igjen våget de ikke å snakke til en.  

Anonymkode: ce9a3...808

• Liker 1
Skrevet

Noe av det samme problemet for meg.

Jeg sliter veldig med å fange interessen til norske jenter. Er nærmest usynlig for de.

Men utenlandske jenter spesielt asiatere liker hva de ser. Merkelig...

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her! Tusen takk for svar. Grunnen til at jeg er fortvilet er at min avdøde onkel og bestemor ikke ønsket at jeg skulle finne noen andre enn en staut nordmann, derfor sitter det ekstra dypt. Pappa maser på meg at jeg må finne en rik nordmann, som kan stå ved min side. De er veldig gammeldagse, foreldrene mine.. Men jeg kan jo ikke styre hvem jeg er forelsket i. Hadde dårlig erfaring med min tidligere kjæreste, som psykisk terroriserte meg. Derfor er det nok esktra sårt for mamma, men jeg mener at utenlandsk opprinnelse ikke har noe med dette å gjøre. Kanskje er jeg for stygg for norske menn, ikke vet jeg. 

Min erfaring er at det er vanskelig å få et forhold til å fungere i lengden om man har veldig ulik kulturell bakgrunn, selv om det kan virke ved første øyekast som om man har likt verdisyn. Jeg hadde nok ikke datet noen utenfor vesten om jeg var ute etter noe seriøst, selv om jeg heller ikke faller for norske. 

Anonymkode: cf8e7...b97

• Liker 3
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det samme problemet som deg, TS. Jeg endte opp med å gifte meg med en mann fra Polen. Min opplevelse med norske menn var at de rett og slett var for feige eller for løse. Du hadde de som gikk fra kvinne til kvinne og ville ha i pose og sekk. Også hadde du den type mann som ALDRI våget å ta intiativet til noen ting med mindre det var masse alkohol inne i bildet. Da kunne de lett være snakksalige og omgjengelige, men så raskt de ble edru igjen våget de ikke å snakke til en.  

Anonymkode: ce9a3...808

Haha høres ganske riktig ut det du skriver, er selv av den feige typen som ikke tørr å åpne kjeften en gang, uten at alkohol er involvert :laugh:

Anonymkode: d362c...bc2

Skrevet

jeg har hatt de beste forholdene med 2 europeere, norske menn funker ikke. Norske menn har ikke trygge nok på seg selv og jeg klarer iallefall bare å finne feil menn her. 

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Du må ikke vektlegge det familien din mener om denne saken. Selv om de er en stor fordel at din tilkommende trives blant din familie, og motsatt, er det deg han skal være med i dagliglivet. Drit i hva familien din mener om dette. En del av det å bli voksen er å kunne stå for sine egne meninger blant de som har oppdratt en, selv om man har ulike meninger.

Skrevet

Det er greit at dere har deres preferanser, men jeg synes det blir for dumt å skrive ting som at norske menn er "feige". Det er ikke noe som gjelder norske menn men norske mennesker. 

Vi er ganske kjedelige,trauste &"sheeple" hele gjengen. Vi kler oss likt,liker de samme interiørtingene osv. Skiller vi oss ut,så tror vi at vi er noe (janteloven much?)jeg vil nok tro mange norske menn vil betegne norske kvinner som sure,overlegne og kravstore på samme måte som dere betegner norske menn som feige og kjedelige..face it, vi er trauste hele gjengen,med mindre det er alkohol i bildet.

utenlands er de mer lidenskapelige,snakkesalige og åpne og jeg likte det de årene jeg har bodd utenlands. Da jeg flyttet hjem til Norge så følte jeg meg teit som sa hei&Hade til folk I heisen eller småsnakket med kassadama...

jeg foretrekker norske menn,eneste problemet er at de som er rolige av seg IKKE er lett å få kontakt med,her I landet er det bare playere som tør å ta kontakt,dessverre...

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)
Den 18. januar 2016 at 9.34, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor, men jeg faller ikke for norske menn. Har vært hjemme i Norge i nesten to år, og har ikke truffet noen som jeg får klaff med. Eksen min er fra Itialia, og nå har jeg truffet en gresk mann. Foreldrene mine og familien min generelt sier at de ikke er fornøyd med at jeg finner noen andre enn en norsk mann.. Skjønner bare ikke hvorfor det er sånn, kanskje jeg bare har truffet feil gutter i Norge. Men har jo bodd her i 21 år. 

Hilsen fortvilet jente, 23

Tror heller tingen er at du ikke har falt for "de norske guttene du har møtt". Uansett, det kan hende du tiltrekkes mer av mørkere menn med andre trekk enn norske. Det må da være greit? Jeg hadde ikke brydd meg hvis familien min hadde vært imot det.
På en annen side så kan jeg forstå dem, hvis de tenker på dette med kulturforskjeller osv. 
Jeg trodde også at jeg bare likte utendlanske menn, men der tok jeg feil. 
Alle er jo ikke like i personlighet og utseende bare fordi vi er norske! :ler:
Jeg er i alle fall mer betatt enn jeg har vært på lenge av en norsk. :fnise:
Synes både norske og utendlanske menn kan være attraktive! Mennesker er jo så forskjellige. :)
Det betyr jo ikke noe hvor han er fra så lenge dere passer sammen og har det bra sammen!

Endret av ee
Skrevet

Hvorfor høre på hva familien sier? du blir sammen med hva du liker. Fatter ikke at foreldre skal "forhåndsbestemme" din kjæreste og/eller fremtidige mann. 

De blir nok glade på dine vegne om du forelsker deg i en greker eller hva det måtte være. Over tid. Om noen familiemedlemmer blir forbanna på ditt valg, er det feil hos dem. Slemt å si, men vil de ikke respektere ditt valg, valget som gjør deg lykkelig, da feiler det noe med dem.  

Skrevet

Med "norske menn", mener du etnisk norske? Eller norsk statsborger, uansett etnisk bakgrunn? En norsk mann er ikke bare en hvit fis med ski på bena uten ben i nesa. "Norske menn" kan være mye forskjellig, det. 

Hvis jeg forstår deg rett, så kan du altså heller ikke falle for en dansk, svensk, finsk eller islandsk mann heller (pluss så mange flere) fordi de er bleke? :fnise: åh som jeg elsker generaliseringer. 

Jeg er ikke sammen med en nordmann jeg heller. Har ikke hatt mye flaks med "de" (altså de jeg har vært sammen med, norske nordmenn, italienske nordmenn, mørke etniske nordmenn, bleike ski-fjomper, britiske engelskmenn). Måtte en skandinaver til for å gjøre meg til lags, men ikke en norsk en :laugh: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...