Badehette Skrevet 18. januar 2016 #1 Skrevet 18. januar 2016 For tiden er det stor pågang for avseksualisering av kvinnebryst. Bakgrunnen er feminismen og likestilling, hvor målet er at kvinner ikke skal fremstå sårbare og svake. Pupper skal ikke definere om en dame er sexy eller ikke, og kvinner skal ikke føle seg blottet for å vise puppene sine offentlig. Derfor skal det nå være greit at kvinner går toppløse eller med antrekk hvor brystene er eksponert. Personlig kunne jeg aldri vist brystene mine for andre enn mannen min. Det kan være av komplekser eller muligens sosiale normer. Uansett blir det hel feil. Ser jeg en kjendis som går i et antrekk som viser konturen av en brystvorte eller er såpass gjennomsiktig at jeg kan se hele brystet, tenker jeg at de har gjort en skikkelig tabbe med antrekket sitt og at de burde føle seg flaue. Flaue for hva? Pupper er verken unormale eller rare. Hvorfor er dette da tankegangen min? Nei, selv om normen skulle bli at man kan vise puppene sine i all offentlighet uten at noen kaster et ekstra blikk, kommer jeg nok til å holde de for meg selv. Hva er deres mening om denne bevegelsen?
Silfen Skrevet 18. januar 2016 #2 Skrevet 18. januar 2016 Helt greit å vise pupper. Men en silikonpupp er jo ikke noe å hyle for, den er jo bare fake. 4
Bruk3r Skrevet 18. januar 2016 #3 Skrevet 18. januar 2016 Har samme tankegang som deg når det kommer til at jeg bare viser brystene mine til typen min. Synes min egen kropp skal være litt spesiell, eller "mystisk", sånn at ikke alle og enhver kan se de. Kan heller ikke se for meg storgata med spradene toppløse kvinner heller. Nå spør jeg generelt, når i alle dager ble det slik at vi skulle vise fram puppene våre for å ha "likestilling" og "makt" ? Vi er da vel for svarte like maktfull om brystene vises eller ei. Men for all del, om noen føler det befriende, værsegod... 2
Badehette Skrevet 18. januar 2016 Forfatter #4 Skrevet 18. januar 2016 2 minutter siden, Bruk3r skrev: Har samme tankegang som deg når det kommer til at jeg bare viser brystene mine til typen min. Synes min egen kropp skal være litt spesiell, eller "mystisk", sånn at ikke alle og enhver kan se de. Kan heller ikke se for meg storgata med spradene toppløse kvinner heller. Nå spør jeg generelt, når i alle dager ble det slik at vi skulle vise fram puppene våre for å ha "likestilling" og "makt" ? Vi er da vel for svarte like maktfull om brystene vises eller ei. Men for all del, om noen føler det befriende, værsegod... Jeg er helt enig! Har aldri tenkt at pupper har noe med likestilling å gjøre. Det at enkelte pusher på denne tankegangen gjør ikke saken for likestilling noe bedre. 5
Sinsiew Skrevet 18. januar 2016 #5 Skrevet 18. januar 2016 3 minutter siden, Silfen skrev: Helt greit å vise pupper. Men en silikonpupp er jo ikke noe å hyle for, den er jo bare fake. Hvorfor gidder du? En pupp er en pupp uansett hvor mye silikon som er stappa inn.. Er enig med dere over. Kommer ikke selv til å slenga ut puppa, med mindre jeg er helt alene eller sammen med samboeren min. Altså, jeg skjønner jo at en pupp bare er en pupp og ikke så særlig mye mer enn det. Om kvinner har lyst til å gå toppeløse, bør de få lov til det på lik linje som menn uten at folk skal nistirre. Men selv kommer jeg nok ikke til å gjøre det 1
Gjest Castielz Skrevet 18. januar 2016 #6 Skrevet 18. januar 2016 Jeg tenker vel at disse damene ikke har så mye å komme med, så de benytter det eneste de har: å kle av seg for å få oppmerksomhet. Men, det gjør ikke meg noe, pupper er nesten alltid gøy å se på!
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #7 Skrevet 18. januar 2016 Det er helt greit om kvinner vil vise puppene offentlig, men det blir illusorisk å forvente at det ikke skal være noe seksuelt over det. Vi menn er biologisk programmert til å bli tent av synet. Det er fremdeles noen som tror evolusjonsteorien blant annet går ut på at menneskene stammer fra apene, dvs. primatene sjimpanse, gorilla og orangutang. Vi stammer ikke fra dem, vi har felles forfedre med dem. En ting som skiller homo sapiens fra primatene og andre apearter er at vi går på to bein. Hos hunnapene svulmer rumpa opp når hun er parringsklar. Dette er et tegn som hannaper er programert til å bli kåte av. Når man går på to bein synes ikke rumpa så godt, derfor har brystene overtatt den rollen. En brystkløft ligner jo en del på en rumpesprekk. Hvis brystene bare var til for å amme hos oss mennesker, ville de vært flate unntatt når hun ammet, slik som tilfellet er hos aper. I stedet begynner jenter å få pupper når de blir kjønnsmodne. Det er et tegn til gutter: "Hei, jeg er kjønnsmoden, kom og ta meg", for å sette det litt på spissen. Jeg har ingenting i mot at kvinner går i bar overkropp i f. eks. svømmehallen, men da kan de ikke forvente å ikke få noen lange blikk. Dessuten vil jeg i så fall slite med å telle hvor mange runder jeg har svømt. De kvinnene som svarer her har ingen planer om å gjøre dette i overskuelig framtid ser jeg. Jeg tror nok de som snakker om dette er en liten gruppe feminister med bokstavelige ideer om at når menn kan gå i bar overkropp skal kvinner kunne det også, og at seksualiseringen av pupper er kulturskapt. Anonymkode: 11165...2ce 1
Andreas8 Skrevet 18. januar 2016 #8 Skrevet 18. januar 2016 Merkelig, på 80-tallet var det helt normalt at jenter/kvinner solet seg topless og til og med gikk på gaten/butikken/... topless. Ingen menn som slet med å styre seg da, noe mer enn menn sliter med å styre seg fordi kvinner ikke dekker til "de nydelige, sexy hendene sine", eller andre kroppsdeler som kan være tabu å vise i andre land. I mange land i Afrika er det også helt normalt for kvinner å gå rundt uten å dekke til overkroppen - uten at det er noe problem. En kvinne er et menneske, hun er ikke et objekt som "bare skal vises til noen få". Hvor får dere slike tanker fra? Tenker dere likt om Ronaldo? "Æsj, han kunne jeg aldri vært sammen med, han har vist brystkassen sin til alle kvinner i verden!"? For min del hadde det ikke brydd meg så mye, hvis det ikke var for at jeg oppfatter det som at jo mer vi tildekker oss, jo mer vi er redde og har angst for å vise våre kropper for hverandre, jo sjeldnere ser vi faktisk andre nakne kropper - ut over retusjerte kropper i reklamer, og jo mer komplekser får vi. Så for all del, positivt hvis flere tør å vise frem sin vakre kropp, med diverse trekk som gjør den karasteristisk. 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #9 Skrevet 19. januar 2016 Unnskyld meg, men var det ikke Miley Cyrus (eller hva hanna montana heter) som begynte å blotte seg for samme grunn? Synes jeg leste det var grunnen til at hun viser så mye som mulig osv :-p og nå skal hun her også begynne..? :-D for all del. Men jeg ønsker å holde min kropp til megselv og typen, og bare det. Er ikke hva andre tenker om meg, men JEG hadde følt meg slutty om jeg skulle vist frem puppene slik.. Anonymkode: 91c71...786 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #10 Skrevet 19. januar 2016 Synes ikke kvinnens brystvorter skal bli sensurert når ikke mannens brystvorter blir det. Hvorfor skulle bilder av ammende kvinner fjernes f.eks.? Det ble endret på facebook som følge av freethenipple-kampanjen. Hvorfor blir bilder fjernet der kvinner viser brystvorter, men hvis det er et bilde av mannens brystvorter over sine egne pupper, da er det plutselig greit? http://www.side2.no/aktuelt/derfor-sensurerte-emilia-sine-egne-brystvorter-med-kjrestens/3422807028.html Anonymkode: 75a4e...a35 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #11 Skrevet 19. januar 2016 Selvsagt er ikke pupper der for at en skal være sexy. Pupper er matbordet til babyene og det er det de skal være. Selv synes jeg pupper er ekstremt ekle og kunne godt klart meg uten disse vedhengene. Anonymkode: a1107...40d 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #12 Skrevet 19. januar 2016 Den 18.1.2016 at 11.12, Andreas8 skrev: Merkelig, på 80-tallet var det helt normalt at jenter/kvinner solet seg topless og til og med gikk på gaten/butikken/... topless. Ingen menn som slet med å styre seg da, noe mer enn menn sliter med å styre seg fordi kvinner ikke dekker til "de nydelige, sexy hendene sine", eller andre kroppsdeler som kan være tabu å vise i andre land. I mange land i Afrika er det også helt normalt for kvinner å gå rundt uten å dekke til overkroppen - uten at det er noe problem. Det var absolutt ikke vanlig å gå toppløs på gaten eller på butikken, ikke engang på 80-tallet. Og det var mange av oss som ikke solte oss toppløse heller. Men at bryster har blitt mer seksualisert de siste 20 årene, er det ingen tvil om. Kropp var mer naturlig før, nå har fokuset på kropp økt, og dermed også seksualiseringen. Anonymkode: 50d5b...ab6
Badehette Skrevet 20. januar 2016 Forfatter #13 Skrevet 20. januar 2016 Kom tilfeldigvis over en video med et veldig godt poeng: https://www.youtube.com/watch?v=sOEHRsRIodI. Verdt å se. Ei ammer ungen sin, mens ei annen har dyp utringning. Hun som ammer får mange stygge kommentarer om at det er ekkelt og unødvendig å gjøre det i offentligheten. Hun andre får mange (beundrende) blikk fra forbigående menn. Det er rart at når brystet blir bruk til hva det egentlig er ment for, blir det ansett som ekkelt. Dersom man derimot fremhever brystene, av og til slik at det nærmest blir unaturlig, er dette akseptert av samfunnet. Blir sexy naturlig, mens naturlig blir unaturlig? 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #14 Skrevet 21. januar 2016 Den 19.1.2016 at 1.24, AnonymBruker skrev: Synes ikke kvinnens brystvorter skal bli sensurert når ikke mannens brystvorter blir det. Hvorfor skulle bilder av ammende kvinner fjernes f.eks.? Det ble endret på facebook som følge av freethenipple-kampanjen. Hvorfor blir bilder fjernet der kvinner viser brystvorter, men hvis det er et bilde av mannens brystvorter over sine egne pupper, da er det plutselig greit? http://www.side2.no/aktuelt/derfor-sensurerte-emilia-sine-egne-brystvorter-med-kjrestens/3422807028.html Anonymkode: 75a4e...a35 Kvinners bryst er vel et sensuelt og følsomt sexorgan i motsetning til menn. Jeg ser på pupper på samme måte som penis. Anonymkode: 3d1ea...563 1
lillekattepus Skrevet 21. januar 2016 #15 Skrevet 21. januar 2016 Jeg tenker at kropp er kropp og at vi alle har en. Synes ikke det skal være nødvendig å føle seg flau over den. JEG vil jo helst ha klærne mine på da, i de fleste tilfeller. Selvfølgelig aksepterer jeg hva folk gjør. Det er bare pupper. Jeg har pupper jeg også; jeg bare velger å ha noe over dem fordi jeg vil holde min nakne kropp til meg selv og samboer. Det bare føles best. MEN, det hadde vært merkelig å møtt på en toppløs person, uansett om det er mann eller kvinne på kafe, en restaurant eller på jobb f.eks. Synes at man kan kle seg etter hvor man skal. Det er det jeg tenker om saken. 3
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 21. januar 2016 #16 Skrevet 21. januar 2016 (endret) Det ironiske er at selve brystfettet ikke er noe problem, men så fort den lille dotten (som forsåvidt menn også har) kommer til syne, det er da probelemt starter. Gir egentlig null mening, men mennesker gir generelt null mening... Personlig har jeg ikke noe problem med kvinnelige bryst, så om "Free the niple" lykkes så snart som mulig, blir det nok helt normalt om 30-40 år å vise hele brystet. Btw noe jeg reagerer på er at kvinner kan gå rundt å vise store deler av brystet så BARE nippel er skjult (kjendiser går jo så langt som å ha synlig nippel under fancy klær), men hvis en kvinne skal amme er spedbarn i offentlighet, da er helvete løs. Endret 21. januar 2016 av The Lost Dreamer
lillekattepus Skrevet 22. januar 2016 #17 Skrevet 22. januar 2016 Den 21.1.2016 at 18.32, The Lost Dreamer skrev: Det ironiske er at selve brystfettet ikke er noe problem, men så fort den lille dotten (som forsåvidt menn også har) kommer til syne, det er da probelemt starter. Gir egentlig null mening, men mennesker gir generelt null mening... Personlig har jeg ikke noe problem med kvinnelige bryst, så om "Free the niple" lykkes så snart som mulig, blir det nok helt normalt om 30-40 år å vise hele brystet. Btw noe jeg reagerer på er at kvinner kan gå rundt å vise store deler av brystet så BARE nippel er skjult (kjendiser går jo så langt som å ha synlig nippel under fancy klær), men hvis en kvinne skal amme er spedbarn i offentlighet, da er helvete løs. Jepp... Så sant, så sant! Pupper er SÅ DEILIGE ellers, men når en kvinne med baby trekker de fram, da er det helt forferdelig grusomt ekkelt...
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #18 Skrevet 22. januar 2016 Tenker ikke på pupper som noe spesielt egentlig, så bryr meg forsåvidt ikke så mye... men har lagt mørke til at det er blitt "trendy" å gå uten bh da:P selv går jeg ikke med bh fordi jeg har små pupper og bb er noe verk å gå med, haha Anonymkode: 992b8...f8a
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #19 Skrevet 22. januar 2016 Hvem var det som fant på at kvinner måtte dekke seg til? Bortsett fra den/de som diktet bibelen. Finnes vel ikke ett eneste mannfolk som er uenig i frie pupper. Anonymkode: b2847...6f0
Anoia Skrevet 22. januar 2016 #20 Skrevet 22. januar 2016 Har ikke noe voldsomt behov for å gå omkring toppløs, men det plager meg at det forventes at jeg skal gjemme puppene bak en BH e.l. slik at folk blir skånet for å uforvarende få øye på konturene av en brystvorte eller en fritt duvende byste. Jeg har stort sett droppet BH i hverdagen (har nokså små pupper, så har ikke noe behov for støtte, bruker bare stram singlet innerst) og synes det føles fantastisk, men blir iblant litt selvbevisst ute blant folk (enda jeg tviler på at folk generelt legger merke til det), noe som irriterer meg. Noen som husker TV-programmer fra 25-30 år tilbake? At brystvorter syntes utenpå klær var helt standard og normalt, og selv om det kunne bli gjort et nummer ut av (ref. vitsene om Rachel i Friends og de lave temperaturene på filmsettet) så var det da ingen som ble sjokkert og ropte "skandale". Det var bare pupper. Fine, men helt ufarlige. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå