AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #1 Skrevet 18. januar 2016 Hvor mye gir du og hva? Hvilken rolle har du? Tante, fadder, mor, søster, venn eller annet. Anonymkode: 5a373...2f6
ekkoet Skrevet 18. januar 2016 #2 Skrevet 18. januar 2016 Jeg gav 2 000 til min niese til hennes konfirmasjon. Det er vel den eneste konfirmasjonsgaven jeg har gitt i dette årtusen. Hadde jeg hatt mange nevøer/nieser tror jeg ikke jeg hadde gitt så mye.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #3 Skrevet 18. januar 2016 I år er vi invitert i to konfirmasjoner, en som mannen er fadder på, dit skal vi og gir 1000,- og ei bonusniese som vi ikke kjenner, dit drar vi ikke og gir 500,- tenker jeg. (Får ikke dratt i begge pga avstand.) Neste år skal broren min som jeg er fadder på konfirmeres, da blir det nok 2-3000,-. Anonymkode: 6e74a...77d
Gjest Margit Spat Skrevet 18. januar 2016 #4 Skrevet 18. januar 2016 Fadderbarn har fått gaver for ca 1500 kr de senere årene. Hadde nieser eller nevøer vært gamle nok til å bli konfirmert ville de trolig fått gave i størrelsesorden 1500 - 2000 kr. Venners barn, som vi har hatt mye kontakt med gjennom mange år (viktige voksenpersoner i konfirmantens liv) har fått gave for ca 1000 kr. Andre venners barn, som vi har hatt mindre kontakt med, har fått 200-500 kr, og hvis vi ikke har hatt noe kontakt med konfirmanten i det hele tatt, har vi heller ikke gitt gave. Nabo e.l, som vi kjenner og prater med over hagegjerdet, men som vi ikke har omgang med ellers, har fått 200 kr. Vi har bare gitt til barna i de nabofamiliene vi kjenner best. Noen naboer har ikke fått noe, rett og slett fordi vi ikke kjenner ungene.
Millimani Skrevet 18. januar 2016 #5 Skrevet 18. januar 2016 Det kommer jo an på hvilken "rolle" jeg har ifht konfirmanten.. Jeg ga 800 til min kusine (12 år siden), og har gitt gaver for opp mot 600 kr til venners barn i senere tid. Penger er kjekt å få, men det er faktisk kjekt med gaver også. Lommekniv, gavekort på gullsmed eller Steen&Strøm e.l., tur-utstyr om konfirmanten er tur-glad, mansjettknapper, smykker av ymse slag.. Jeg er enn så lenge ikke fadder på noen barn, men den dagen kan ennå komme
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #6 Skrevet 18. januar 2016 Ga kr. 2000,- til mitt fadder- og tantebarn i år. Anonymkode: e8a79...950
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #7 Skrevet 18. januar 2016 Synes det er merkelig å spørre om hva en gir uten at man samtidig skal oppgi om man er student, arbeidsledig eller i arbeid. Det har svært mye å si, og ikke alle tenker automatisk gjennom slikt når man leser i en slik tråd. Selv har jeg kun en vikarjobb, og selv om jeg er gift strever vi med å få endene til å møtes økonomisk selv om han er i fast jobb. Vi har pleid å gi 3-400 kr i bryllup og konfirmasjon. De som er oss nærme nok til å invitere til slike anledninger er klar over hvordan vi har det til vanlig. Tipper dette blir en sånn standard tråd der omtrent bare de som har svært god økonomi svarer. Anonymkode: d2d58...8ba
ekkoet Skrevet 18. januar 2016 #8 Skrevet 18. januar 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det er merkelig å spørre om hva en gir uten at man samtidig skal oppgi om man er student, arbeidsledig eller i arbeid. Det har svært mye å si, og ikke alle tenker automatisk gjennom slikt når man leser i en slik tråd. Selv har jeg kun en vikarjobb, og selv om jeg er gift strever vi med å få endene til å møtes økonomisk selv om han er i fast jobb. Vi har pleid å gi 3-400 kr i bryllup og konfirmasjon. De som er oss nærme nok til å invitere til slike anledninger er klar over hvordan vi har det til vanlig. Tipper dette blir en sånn standard tråd der omtrent bare de som har svært god økonomi svarer. Anonymkode: d2d58...8ba Langt på vei enig. Det gir egentlig lite informasjon uten å vite hva slags person som svarer mhp livssituasjon og økonomi. Det er og synd om noen velger å la være å svare fordi de synes de gir lite, det i seg selv bidrar til at "snittet" blir dradd opp og flere føler de gir lite.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #9 Skrevet 18. januar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: I år er vi invitert i to konfirmasjoner, en som mannen er fadder på, dit skal vi og gir 1000,- og ei bonusniese som vi ikke kjenner, dit drar vi ikke og gir 500,- tenker jeg. (Får ikke dratt i begge pga avstand.) Neste år skal broren min som jeg er fadder på konfirmeres, da blir det nok 2-3000,-. Anonymkode: 6e74a...77d 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det er merkelig å spørre om hva en gir uten at man samtidig skal oppgi om man er student, arbeidsledig eller i arbeid. Det har svært mye å si, og ikke alle tenker automatisk gjennom slikt når man leser i en slik tråd. Selv har jeg kun en vikarjobb, og selv om jeg er gift strever vi med å få endene til å møtes økonomisk selv om han er i fast jobb. Vi har pleid å gi 3-400 kr i bryllup og konfirmasjon. De som er oss nærme nok til å invitere til slike anledninger er klar over hvordan vi har det til vanlig. Tipper dette blir en sånn standard tråd der omtrent bare de som har svært god økonomi svarer. Anonymkode: d2d58...8ba Jeg som skrev innlegget jeg har sitert øverst her. Vi er begge uføretrygdet med minstesats. Men kan telle på en hånd (eller kanskje såvidt to) antall bryllup og konfirmasjoner vi har vært invitert til i løpet av de 15 årene vi har vært sammen. Hadde det vært mange ville vi nok måttet legge oss lavere i beløp. Anonymkode: 6e74a...77d
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #10 Skrevet 18. januar 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye gir du og hva? Hvilken rolle har du? Tante, fadder, mor, søster, venn eller annet. Anonymkode: 5a373...2f6 Venn av familien-gir følgende gave: -Bibelen -De 10 bud innrammet Anonymkode: f630d...842 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #11 Skrevet 18. januar 2016 0 kr. Jeg gidder ikke belønne noen for at de har klart å pugge et bibelvers eller to. Anonymkode: d852c...28b
Outlander Skrevet 19. januar 2016 #12 Skrevet 19. januar 2016 Du MÅ ikke gi penge. Hvis du er uføretrygd gi en gave i prisklassen du klarer og ikke tenk noe mer på det. Vel oppdratt barn blir takknemlig for det de får. Ganske mange salg i butikken for øyeblikk. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå