7upz Skrevet 17. januar 2016 #1 Skrevet 17. januar 2016 Noen som har peiling på imovane? 2 og en halvtime siden jeg tok en og kroppen reagerte med å ville løpe maraton. Skal ikke dette være innsovningstablett og ikke "partypille" som gir deg ekstremt mye energi? Føles som jeg kunne trent hele natten... noen som har reagert slik på imovane?
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #2 Skrevet 17. januar 2016 Tok du én? Og hva gjorde du etter at du hadde tatt den? Anonymkode: 67e2c...fe5
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #3 Skrevet 17. januar 2016 Du må være trøtt når du tar de, og legge deg med en gang. For min del virker de i løpet av 15minutter og hvis jeg holder meg våken lengre enn det så sovner jeg ikke. Du sovner ikke automatisk av de. Anonymkode: 91f3c...cd1 1
7upz Skrevet 17. januar 2016 Forfatter #4 Skrevet 17. januar 2016 Var trøtt, tok en og la meg. Men har slitt litt med å sove i det siste. Og kroppen fikk mer og mer energi. Men jeg vet at jeg egentlig reagerer sånn på de. Jeg prøvde tablettene for omkring 2 år siden også og hadde samme problem da. Kom på det nå. Møkkatabletter :/ på sykehuset når jeg skulle ha beroligende ble jeg kjent for å måtte ha "hestedoser". Og ikke alle typer medisiner reagerer jeg på. Fikk 7 valium av sykehuset og virket som om jeg bare hadde fått en... 160 høy og 50 kg. Skulle tro jeg egentlig skulle falt i bakken.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #5 Skrevet 17. januar 2016 3 minutter siden, 7upz skrev: Var trøtt, tok en og la meg. Men har slitt litt med å sove i det siste. Og kroppen fikk mer og mer energi. Men jeg vet at jeg egentlig reagerer sånn på de. Jeg prøvde tablettene for omkring 2 år siden også og hadde samme problem da. Kom på det nå. Møkkatabletter :/ på sykehuset når jeg skulle ha beroligende ble jeg kjent for å måtte ha "hestedoser". Og ikke alle typer medisiner reagerer jeg på. Fikk 7 valium av sykehuset og virket som om jeg bare hadde fått en... 160 høy og 50 kg. Skulle tro jeg egentlig skulle falt i bakken. Du har ikke tilfeldigvis rødt hår, av typen lys? Jordbærrødt heter det visst... Anonymkode: 67e2c...fe5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #7 Skrevet 18. januar 2016 Det hevdes at de med ovennevnte hårfarge kan ha veldig høy toleranse for slike preparater. Men det kan nok andre også ha, selv om det ikke er så ofte. Men, du kan være en av dem. For om du tok en slik, og la deg innen et kvarter etterpå, så skulle den ha virket slik at du sovnet. Anonymkode: 67e2c...fe5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #8 Skrevet 18. januar 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det hevdes at de med ovennevnte hårfarge kan ha veldig høy toleranse for slike preparater. Men det kan nok andre også ha, selv om det ikke er så ofte. Men, du kan være en av dem. For om du tok en slik, og la deg innen et kvarter etterpå, så skulle den ha virket slik at du sovnet. Anonymkode: 67e2c...fe5 Rødhårede kan av og til være lite sensitive for opiater, altså morfin og andre smertestillende, sånn at noen må betydelig hlyere dose av dette for å få ønsket virkning. Ikke benzodiazepinliknende preparater som Imovane. Men Imovane kan gi en slags rusfølelse eller eufori, og man kan bli mer aktiv og kanskje ikke huske alt man har gjort (og også ha gjort ting man angrer på). Det er derfor lurt å legge seg før man tar slike medisiner. Anonymkode: f9e3b...04d
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #9 Skrevet 18. januar 2016 På min eske med Imovane står det at jeg skal ta tabletten en halvtime før leggetid. Så når jeg legger meg er jeg passe "dopa" og sovner raskt. Dvs, nå har jeg brukt de over en så lang periode at de virker ikke like godt lenger, å kan jeg ta en og allikevel bli liggende våken. Anonymkode: 59f20...a8c
7upz Skrevet 18. januar 2016 Forfatter #10 Skrevet 18. januar 2016 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Rødhårede kan av og til være lite sensitive for opiater, altså morfin og andre smertestillende, sånn at noen må betydelig hlyere dose av dette for å få ønsket virkning. Ikke benzodiazepinliknende preparater som Imovane. Men Imovane kan gi en slags rusfølelse eller eufori, og man kan bli mer aktiv og kanskje ikke huske alt man har gjort (og også ha gjort ting man angrer på). Det er derfor lurt å legge seg før man tar slike medisiner. Anonymkode: f9e3b...04d Jeg ble mer aktiv, så det gikk tydeligvis den veien.. jeg pleier aldri å ta slike ting så det var litt rart. De sa jeg skulle sovne ganske greit.. jeg er mørkblond, men jeg husker jeg skulle ha et kamera i lungene for noen år siden og jeg måtte være to ekstra dager på sykehuset siden de beroligende jeg fikk ikke fungerte. Første dag 6 valium og jeg ble litt trøtt, men ikke noe mer enn det og dagen etter fikk jeg beroligende intravenøst som heller ikke fungerte. Men dag 3 gikk det! Reagerer sååå lite på sånne ting... skjønner ikke hvorfor.. Endret 18. januar 2016 av 7upz
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #11 Skrevet 18. januar 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: På min eske med Imovane står det at jeg skal ta tabletten en halvtime før leggetid. Så når jeg legger meg er jeg passe "dopa" og sovner raskt. Dvs, nå har jeg brukt de over en så lang periode at de virker ikke like godt lenger, å kan jeg ta en og allikevel bli liggende våken. Anonymkode: 59f20...a8c Pass deg for å gå på de for lenge. De mister effekt og du kan bli fysisk avhengig av dem. Anonymkode: d4ee7...d18
7upz Skrevet 18. januar 2016 Forfatter #12 Skrevet 18. januar 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: På min eske med Imovane står det at jeg skal ta tabletten en halvtime før leggetid. Så når jeg legger meg er jeg passe "dopa" og sovner raskt. Dvs, nå har jeg brukt de over en så lang periode at de virker ikke like godt lenger, å kan jeg ta en og allikevel bli liggende våken. Anonymkode: 59f20...a8c Jeg reagerte kanskje, jeg vet ikke. Reagerte kanskje "feil" ettersom jeg ble mer hyper og aktiv. Jeg tar jo aldri sovemedisin og det er en del år siden jeg gjorde det sist.. syns det var så rart
Anglofil Skrevet 18. januar 2016 #13 Skrevet 18. januar 2016 Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Vennlig hilsen Yvonne (mod) 1
Fremhevede innlegg