Gå til innhold

Celleprøve livmor

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når man har tatt celleprøve av livmor og man har gitt uttrykk for bekymring for evt. kjønnssykdommer, kan man være sikker på at alt er bra når de ikke har sagt noe annet?  

Er alltid så mye jeg skulle spurt om når jeg er der som jeg ikke får spurt om når jeg er der!:p

Får de utelukket kjønnssykdommer ved celleprøve?

Takker for svar :)

Anonymkode: a2bbc...1c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man tar celleprøver av livmorhalsen, ikke livmoren. Om du ikke har bedt om å sjekkes for kjønnssykdommer så gjør de ikke det. Noen leger må ha ting konkret, bla at du sier at du vil sjekkes for kjønnssykdommer. 

Celleprøver viser kun om du har celleforandringer på livmorhalsen, ikke noe annet. Ring legen å hør om de sjekket for kjønnssykdommer også. 

Anonymkode: 68c5e...23d

Skrevet

De får jo avdekket om du har hpv, men ikke andre kjønnssykdommer om du ikke har spurt om dey

Skrevet

Ts her

Takk for svar! :)

Skrevet

Sa de ikke noe om de tok flere prøver når du hadde uttrykt bekymring for kjønnssykdommer?  Evt; brukte legen lang tid på å rote nedi der eller var det kjapt gjort?

Skrevet

Jeg følte det tok lang tid... Fikk også se på livmor og begge eggstokkene mine på den fine skjermen... :P  blei bedt om å komme tilbake fordi prøven ikke var fullstendig...  Så jeg spurte igjen om alt var normalt når jeg var der igjen...  Burde kanskje spurt mer konkret: har du sjekka meg for kjønnssykdommer nå? :P 

Ts.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...