Gå til innhold

Mannfolk: Skulle du ønske du var høy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere litt mindre/lave mannfolk, skulle du ønske du var høy? Og evt. hvorfor?

Dere vet selv hvem dere er, og høy da tenker jeg...hm... skal vi si over 185 cm? 190cm? 

Kjør debatt. 

Anonymkode: b87fc...35b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 170 og klarer ikke bli påminnet om at jeg er den laveste i rommet hver gang jeg er på fest. 

Det tærer på egoet, selv om jeg egentlig ikke kan noe for det. Merker også at mine høyere kompiser for mye mer skryt og positiv tilbakemelding bare fordi de er høyere. Når man rent objektivt ser på hvem som har gjort hva, så har jeg resultater jeg kan vise til som er minst like bra, om ikke bedre. Skal ikke engang begynne å snakke om hvordan det er å forholde seg til kvinner.

Det er så hardt å ikke bli bitter av slikt, men realitetene slår en i ansiktet til enhver tid. Om jeg skulle velge en høyde ville det vært 182.5cm Den ekstra halve cm er livsviktig.

Anonymkode: 5e78d...5e4

• Liker 7
Skrevet

ts: Kan du ikke si at høy er over 1.85m, slik at jeg ikke får mindreverdighetskomplekser, samt at jeg slipper å svare på trådens tema?

På forhånd takk!

Skrevet

Noen ganger, ja. Jeg syns det er utrolig frustrerende å skulle være B-vare bare fordi jeg er lavere enn gjennomsnittet. Alle mennesker opplever motgang, jeg sier ikke at lave menn har det verre enn alle andre. Likevel, det er spesielt innenfor dating at mange jenter ser på ansiktet ditt at du er helt innenfor, og så ser de høyden din og bare snur seg. Det forteller deg jo mer enn ord kan si. Ellers er det selvsagt vondt i jobbsammenheng at man ikke blir vurdert som kompetent nok fordi man er lav. Er man høy og mørk har man liksom kontroll på en helt annen måte. Det er trist. 

Anonymkode: e7012...ede

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger, ja. Jeg syns det er utrolig frustrerende å skulle være B-vare bare fordi jeg er lavere enn gjennomsnittet. Alle mennesker opplever motgang, jeg sier ikke at lave menn har det verre enn alle andre. Likevel, det er spesielt innenfor dating at mange jenter ser på ansiktet ditt at du er helt innenfor, og så ser de høyden din og bare snur seg. Det forteller deg jo mer enn ord kan si. Ellers er det selvsagt vondt i jobbsammenheng at man ikke blir vurdert som kompetent nok fordi man er lav. Er man høy og mørk har man liksom kontroll på en helt annen måte. Det er trist. 

Anonymkode: e7012...ede

Jeg skjønner det. Som jente med små pupper føler jeg meg på samme måte. ;) Men husk at høye gutter med et stygt ansikt kan føle seg som deg de og.

Anonymkode: 4dd26...19b

• Liker 3
Skrevet

Skulle gjerne vært høyere, for å slippe "b-vare"-stempelet i datingverdenen. Er 100% sikker på st jeg hadde fått respekt fra folk lettere, samt oppmerksomhet fra damer, om jeg hadde vært 10-15cm høyere. 

• Liker 1
Skrevet

Er 190 cm for høyt? 

Anonymkode: 5512a...380

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er 190 cm for høyt? 

Anonymkode: 5512a...380

Nei, idealhøyden til kvinner

• Liker 3
Skrevet

B-vare? For en fæl betegnelse å bruke om seg selv som menneske. Jeg er sikkert kjerringa mot strømmen, for jeg liker best at mannen ikke er for høy. Så lenge han er like høy som meg eller bittelitt høyere, er det helt greit.

Gjest PetterPanne
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, idealhøyden til kvinner

Syns det er bra du tar på deg oppdraget som talsperson for alle kvinner i Norge. Kanskje jeg bare skal gi opp kvinner siden jeg tydeligvis er 18 cm unna idealhøyden.

Men ja, for å være mer seriøs. Skulle ønske jeg hadde 10-15 cm ekstra for å slippe dritten som blir slengt etter en. Det er ikke sånn at dritten er verbal, men ikke-verbal kommunikasjon er fortsatt kommunikasjon. Slik som flere her i tråden merker man det på kroppen.

Kan sammenliknes med å være overvektig som kvinne. De merker også holdningene som er der ute. Personlig ville jeg heller vært feit jente enn lav mann, for da kunne jeg ihvertfall gjort noe med fedmen. Høyden får jeg ikke gjort noe med, og straffes ofte for noe som ikke er i min makt.

Skrevet
19 minutter siden, Doge skrev:

Skulle gjerne vært høyere, for å slippe "b-vare"-stempelet i datingverdenen. Er 100% sikker på st jeg hadde fått respekt fra folk lettere, samt oppmerksomhet fra damer, om jeg hadde vært 10-15cm høyere. 

Om du er like sympatisk i det virkelige liv som du er på KG så kan du umulig ha spesielt store problemer med damer. :)

Anonymkode: 235cc...daa

• Liker 3
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Jeg er i overkant av 180, men skulle ønske jeg var 10-20cm høyere for det. Da hadde jeg vært mye bedre i fotball, for teknikk har jeg aldri hatt uansett, da er det like greit å være Peter Crouch.

Skrevet

Både og. Personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre om høyden min, men som en annen sier over her: Man blir minnet på det annenhver gang man er sosial, og "du må være minst 1,80" er jo en kjedelig gjenganger i datingprofiler.

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du er like sympatisk i det virkelige liv som du er på KG så kan du umulig ha spesielt store problemer med damer. :)

Oh+stop+it+you+_842123b1ee138e18201ba914

• Liker 6
Skrevet

Skulle ønske jeg var 10cm lavere(Er 200cm).

Irriterende ting:

•  "Oi, du var høy" 
  • Spiller du basket 
  • Skaller i mange ting
  • Får ikke plass i vanlige seter på fly eller små biler.
  • For høy for mange jenter
  • Blir "glodd" på offentlig pga høyden"

Sikkert mer også, men husker ikke alt. Har lært å ignorere det meste.

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, Electron skrev:

Skulle ønske jeg var 10cm lavere(Er 200cm).

Irriterende ting:

•  "Oi, du var høy" 
  • Spiller du basket 
  • Skaller i mange ting
  • Får ikke plass i vanlige seter på fly eller små biler.
  • For høy for mange jenter
  • Blir "glodd" på offentlig pga høyden"

Sikkert mer også, men husker ikke alt. Har lært å ignorere det meste.

Kan krysse av for alle disse på vegne av kjæresten min!  (Kan du tenke deg, han er appåtil afroamerikaner og ufattelig ofte det "spiller du basket " kommer opp.   Han er  209cm.  Jeg elsker høyden hans!  men vet han er jæ...lei av all stirring,  "spøker " , stanging "au au" , flyreiser osv. Utrolig mye bra med å være høy,  men jeg ser at det faktisk er litt slitsomt også. 

Anonymkode: 8c2f9...925

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Herr Heftig skrev:

Jeg er i overkant av 180, men skulle ønske jeg var 10-20cm høyere for det. Da hadde jeg vært mye bedre i fotball, for teknikk har jeg aldri hatt uansett, da er det like greit å være Peter Crouch.

Men du vet, om du blir for høy så mister du jo også fart da. De raskeste spillerene er jo som oftest de som ikke er alt for høye. 

Og som kvinne kan jeg fortelle dere lave mannfolk at det ikke er noe bedre å være lav som kvinne heller. For det skal alltid påpekes uansett... 

Anonymkode: b1aca...18e

Skrevet

Føler med alle menn som er lave!

I følge en undersøkelse, så er høyden til mannen det fysiske kriteriet kvinner verdsetter/tiltrekkes av mest. Dette er min erfaring også,....veldig høye karer (190. pluss) ser ut til å ha mer "draget" på kvinner.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, danbanan skrev:

Føler med alle menn som er lave!

I følge en undersøkelse, så er høyden til mannen det fysiske kriteriet kvinner verdsetter/tiltrekkes av mest. Dette er min erfaring også,....veldig høye karer (190. pluss) ser ut til å ha mer "draget" på kvinner.

Hvor høy er du?

Skrevet

Det er ikke noe morsomt å være lav som jente heller...

Anonymkode: 7385e...8b0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...