AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #1 Skrevet 17. januar 2016 Hei. Jeg har lyst til å kjøpe meg ny mobiltelefon, og da lurer på om jeg skal kjøpe meg Iphone den nyeste eller Samsung den nyeste som har kommet ut? Gi også positiv/negativ tilbakemelding hvis dere har om for eksempel hvis dere anbefaler Iphone. Jeg er ikke så flink med mobiltelefoner. Anonymkode: e3c44...e6a
Gjest Dwight Skrevet 17. januar 2016 #2 Skrevet 17. januar 2016 Jeg liker veldig godt Samsung. De er som regel et skritt forann, har masse gadgets og kompatibel med utstyr uavhengig av merke. Oversiktelig telefon, god kamera og skjerm, bra lyd osv. Hadde iphone for mangen år siden og det er definitivt lettere operativsystem. Men de bytter ladere konstant, hodetelefoner skal endres på. Operativsystemene tar stort minne og tilslutt er telefonen ubrukelig når høyere modeller har vært på markedet. MEN du trenger ikke siste versjonen av mobiltelefonene. Jeg kjøote nettopp samsung galaxy 5, og så stor forskjell er det ikke mellom 5 og 6, men det skiller mye penger.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #3 Skrevet 17. januar 2016 8 minutter siden, Dwight skrev: Jeg liker veldig godt Samsung. De er som regel et skritt forann, har masse gadgets og kompatibel med utstyr uavhengig av merke. Oversiktelig telefon, god kamera og skjerm, bra lyd osv. Hadde iphone for mangen år siden og det er definitivt lettere operativsystem. Men de bytter ladere konstant, hodetelefoner skal endres på. Operativsystemene tar stort minne og tilslutt er telefonen ubrukelig når høyere modeller har vært på markedet. MEN du trenger ikke siste versjonen av mobiltelefonene. Jeg kjøote nettopp samsung galaxy 5, og så stor forskjell er det ikke mellom 5 og 6, men det skiller mye penger. Ts her! Takk for svar."Operativsystemene tar stort minne og tilslutt er telefonen ubrukelig" ? Er det ikke slikt at hvis nyere operativsystem kommer så blir det bare erstattet med nyere fil hvis det er slikt fungerer. ? Anonymkode: e3c44...e6a
Gjest Dwight Skrevet 17. januar 2016 #4 Skrevet 17. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her! Takk for svar."Operativsystemene tar stort minne og tilslutt er telefonen ubrukelig" ? Er det ikke slikt at hvis nyere operativsystem kommer så blir det bare erstattet med nyere fil hvis det er slikt fungerer. ? Anonymkode: e3c44...e6a Det var utrolig dårlig formulert av meg. Jeg prøver igjen. Operativsystemene blir "tyngre" og krever mer ressurser for å kjøre. Eldre telefoner har ikke nok ressurser til slutt, på lik linje som nye har. Etterhvert når man jevnlig oppdaterer (som man må for å bruke apper/oppdatere eller laste ned nytt) så blir telefonen tregere og tregere, og tilslutt ubrukelig.
Belbus Skrevet 17. januar 2016 #5 Skrevet 17. januar 2016 Jeg liker veldig godt iPhone. Har ingen erfaringer med Samsung annet enn at flere venner og familie har den, men jeg synes den er rotete og aldri lært hvordan man bruker den og finner frem til ting! iPhone liker jeg fordi jeg føler den er veldig enkel. Den har store ikoner, ryddig, lett å finne frem.
Sirah Skrevet 17. januar 2016 #6 Skrevet 17. januar 2016 Jeg sverger til iPhone. Ikke fordi at jeg mener at Samsungtelefonene er dårlige, men fordi jeg personlig liker iPhone bedre. Jeg kjøpte meg en Samsung for en stund siden fordi jeg hadde lyst til å prøve noe nytt etter åresvis med iPhone. Brukte den noen måneder og endte opp med å gå tilbake til min knuste iPhone fordi jeg ikke ble fortrolig med den. Nå bruker jeg også Mac, iPad og Apple TV og syntes det er veldig praktisk at alle dingsene samarbeider lett. Jeg opplevde også Samsungtelefonen som noe mer "tullete". Den mistet dekningen i tide og utide, lyden i tlf var dårlig og jeg likte ikke tastaturet (selv om jeg lastet ned egne). Derimot var kameraet MYE bedre og jeg syntes generelt at Samsungen var bedre å spille og surfe på. iPhonen opplevde jeg som en bedre telefon og det var jo først og fremst det jeg skulle bruke den til. Nettdingser har jeg nok av ellers 1
Lady Stardust Skrevet 17. januar 2016 #7 Skrevet 17. januar 2016 Fordelen med iPhone er at operativsystemet er veldig enkelt og greit. Og det er vel egentlig den eneste fordelen. Samsung er forsåvidt ikke så forvirrende, når du har hatt telefonen en uke så er det like enkelt som iPhone, i alle fall etter min mening. Jeg var iPhone-frelst t.o.m. iPhone 3GS, etter det byttet jeg til Samsung og er mye mer fornøyd. Som nevnt tidligere i tråden så tar det ikke lang tid før iPhonen er nærmest ubrukelig pga treghet, lite minne osv, dette problemet har jeg ikke merket med Samsung på samme måte. Med Samsung kan du ha telefonen til den er utslitt av andre grunner (jeg måtte bytte fra Samsung Galaxy S3, som jeg har hatt siden den ble lansert, fordi jeg knuste den. Nå har jeg kjøpt Galaxy S6 (ikke Edge), og er strålende fornøyd! Anbefaler heller å kjøpe forrige modell (altså S6) om du skal ha Samsung, sparer flere tusen kroner, og det er ikke noe særlig forskjell mellom S6 og S6 Edge utenom utseendet.
Sjay Skrevet 17. januar 2016 #8 Skrevet 17. januar 2016 (endret) Jeg har hatt både iPhone og iPad i flere år nå, men etter flere ødelagte iPhone mobiler som enten streiker, blir gradvis tregere eller knuses, så måtte jeg ta et oppgjør med meg selv og se om jeg vil være med på dette kjøret der stadig nye og dyrere modeller kommer ut og man med x antall års mellomrom må ut med 6000-7000 kr. Jeg fant personlig ut at jeg ikke har råd til det og gikk for en av de billigere modellene til Samsung (A3, 2500,- kr), og er veldig positivt overrasket! Jeg syns den til tider er mer funksjonell enn iPhone og liker den veldig godt! Du kan lese tester på http://www.tek.no/tester/mobiltelefon, og du vil se at de ikke alltid er så mye som skiller de forskjellige modellene når det gjelder spesifikasjoner, med mindre du er ute etter noe helt i toppsjiktet. P.S: Dessuten finnes det programmer som lett overfører alt av notater, kalender, bilder, osv Endret 17. januar 2016 av Sjay Tilleggopplysning
Sjay Skrevet 17. januar 2016 #9 Skrevet 17. januar 2016 8 minutter siden, Sirah skrev: Jeg sverger til iPhone. Ikke fordi at jeg mener at Samsungtelefonene er dårlige, men fordi jeg personlig liker iPhone bedre. Jeg kjøpte meg en Samsung for en stund siden fordi jeg hadde lyst til å prøve noe nytt etter åresvis med iPhone. Brukte den noen måneder og endte opp med å gå tilbake til min knuste iPhone fordi jeg ikke ble fortrolig med den. Nå bruker jeg også Mac, iPad og Apple TV og syntes det er veldig praktisk at alle dingsene samarbeider lett. Jeg opplevde også Samsungtelefonen som noe mer "tullete". Den mistet dekningen i tide og utide, lyden i tlf var dårlig og jeg likte ikke tastaturet (selv om jeg lastet ned egne). Derimot var kameraet MYE bedre og jeg syntes generelt at Samsungen var bedre å spille og surfe på. iPhonen opplevde jeg som en bedre telefon og det var jo først og fremst det jeg skulle bruke den til. Nettdingser har jeg nok av ellers Enig i at lyden kan være litt dårlig, men bruker du headset så merker du ikke noe forskjell
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #10 Skrevet 17. januar 2016 http://www.trustedreviews.com/opinions/samsung-galaxy-s6-vs-iphone-6 Galaxy S6 vs Iphone 6. Hvis dere blar litt ned på denne websiden så ser dere bilder som er tatt av Samsung Galaxy s6 og Iphone 6. Så godt jeg ser så er bildene tydeligere på Iphone 6 vs Galaxy s6. Anonymkode: e3c44...e6a
novo Skrevet 18. januar 2016 #11 Skrevet 18. januar 2016 Jeg vil si at det går på preferanser av hva man ønsker, mange sier android sitt system har så mange flere muligheter, har selv en iphone og s6 edge. Liker begge telefonene, jeg personlig trenger ikke hovedargumentet til android, friheten til å kode å gjøre det jeg vil med operativsystemet osv. Eneste jeg vil gi som et tips er, ikke ta den med minst lagringsplass uansett hvilket merket du velger Som sagt tidligere, alle systemoppdateringene fyller opp telefonen og gjør den ufattelig treg hvis du har for liten lagringsplass
Florence Skrevet 19. januar 2016 #12 Skrevet 19. januar 2016 Jeg har hatt iPhone og nå har jeg Samsung Galaxy S6 og er strålende fornøyd med den. Både iPhone og Galaxy har sine fordeler og man blir vant til operativsystemet på hver av de.
Gjest Peanut Skrevet 19. januar 2016 #13 Skrevet 19. januar 2016 De som mener det ikke tar lang tid før iphonen blir ubrukelig og treg- hvor lang tid da? O_o Har hatt min 5 siden '12 (før det androidbruker) og null problemer, selv etter oppdateringer. Funker fett i kulde gjør den og, merkelig nok. <_<
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #14 Skrevet 20. januar 2016 Jeg har hatt to Samsung-telefoner, begge hadde jeg stadig problemer med. Hadde nesten mer lånetelefon enn min egen telefon. Etter det kjøpte jeg med iPhone 5s, og har ikke hatt noe som helst problemer med den! Eneste er at den kan plutselig henge seg opp og stå helt stille i noen sekunder, men ikke slike problemer som gjør at telefonen ikke kan brukes Så jeg sverger til iPhone, absolutt! Anonymkode: fab09...047
Neket Skrevet 20. januar 2016 #15 Skrevet 20. januar 2016 Har iPhone 5s og Galaxy S5. Mye mer tull med Galaxyen enn iPhonen, og synes kameraet er bedre på iPhonen. Galaxyen sluker strøm enkelte dager, uten at jeg vet hvorfor, den henger seg opp, den er tregere. Bruker samsungen mest til å ringe med, og iPhonen til alt annet!
Dodge Skrevet 21. januar 2016 #16 Skrevet 21. januar 2016 Kva med Microsoft Lumia eller annet merke som har Windows? Eller Caterpillar mobil med Google sitt Androidsystem`, den skal tålte litt vatn og ikkje knuse så lett.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #17 Skrevet 21. januar 2016 Den 17. januar 2016 at 14.18, Sjay skrev: Jeg har hatt både iPhone og iPad i flere år nå, men etter flere ødelagte iPhone mobiler som enten streiker, blir gradvis tregere eller knuses, så måtte jeg ta et oppgjør med meg selv og se om jeg vil være med på dette kjøret der stadig nye og dyrere modeller kommer ut og man med x antall års mellomrom må ut med 6000-7000 kr. Jeg fant personlig ut at jeg ikke har råd til det og gikk for en av de billigere modellene til Samsung (A3, 2500,- kr), og er veldig positivt overrasket! Jeg syns den til tider er mer funksjonell enn iPhone og liker den veldig godt! Du kan lese tester på http://www.tek.no/tester/mobiltelefon, og du vil se at de ikke alltid er så mye som skiller de forskjellige modellene når det gjelder spesifikasjoner, med mindre du er ute etter noe helt i toppsjiktet. P.S: Dessuten finnes det programmer som lett overfører alt av notater, kalender, bilder, osv Tips: kjøp en brukt iphone, mange selger topp iphone fordi de absolutt skal ha siste modell selv, men iphonen de selger kan være helt super og mye billigere! Anonymkode: d9138...633
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #18 Skrevet 21. januar 2016 Den 17. januar 2016 at 13.52, Dwight skrev: ...Men de bytter ladere konstant... Konstant? Det har skjedd en gang på 9 år! Jeg har hatt både Samsung og iPhone. Min erfaring er at Samsung er mer tungvint og kan bli fort tregt, selv om det har på papiret bedre specs enn iPhone. Synes også at kameraet på iPhone er bedre. Har du smarttelefon nå? Isåfall, ikke bytt OS med mindre du er missfornøyd. Anonymkode: a9ea4...7f3
petterm Skrevet 23. januar 2016 #19 Skrevet 23. januar 2016 En fordel med Samsung er at man faktiskkan bytte batteri når det begynner å bli litt slitent. Upraktisk å måtte ha med ladeboks over alt fordi det gamle iphone batteriet har brukstid på 10 minutter..
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #20 Skrevet 23. januar 2016 Har du en aktiv livsstil og er mye utendørs hele året, styr unna iphone!!!😵 Den skrur seg av ved litt kulde. Dersom ikke er det litt smaken som baken Anonymkode: 3704b...308
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå