Lady Lovelylocks Skrevet 17. januar 2016 #21 Skrevet 17. januar 2016 Jeg var på hyttetur. Hadde fått fri, gikk på barneskolen.
Gjest Aye Skrevet 17. januar 2016 #22 Skrevet 17. januar 2016 Jeg var 1 år og noen få dager gammel så jeg husker ikke. Var vel hjemme og dreit i bleia.
Gjest Nori Skrevet 17. januar 2016 #24 Skrevet 17. januar 2016 Når på dagen døde han? Var det på dagtid så var jeg sikkert hos dagmammaen min. På ettermiddagen eller kvelden var jeg vel hjemme.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #26 Skrevet 17. januar 2016 Jeg husker det av naturlige årsaker ikke, men jeg vet at jeg var på Rikshospitalet, altså på et sykehus som den gang (det har flyttet nå) lå i gangavstand fra Slottet. Jeg var nyfødt og hadde fortsatt ikke reist hjem. Anonymkode: 374e5...b7f
Sandie Skrevet 17. januar 2016 #28 Skrevet 17. januar 2016 Jeg lå på rommet mitt med influensa.Min mor kom inn og fortalte det. På skolen noen dager senere husker jeg at "frøken" begynte å gråte når hun skulle snakke om Kong Olav,og at han var død.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #29 Skrevet 17. januar 2016 I magen til mamma! Anonymkode: 0cf96...513
Sugerøret Skrevet 17. januar 2016 #30 Skrevet 17. januar 2016 Var hjemme med noen venner. Satt og fulgte med på NRK .Når budskapet kom,tror jeg vi alle gråt en skvett gitt. Dagen etterpå reiste vi ned til Slottsplassen,satt opp lys og bare stod der.
Gjest -Tricia- Skrevet 17. januar 2016 #31 Skrevet 17. januar 2016 Aner ikke, var for liten til å forstå hvem Olav var.
SusieDerkins Skrevet 17. januar 2016 #32 Skrevet 17. januar 2016 (endret) Jeg var student og bodde på hybel i Oslo uten TV, så jeg fant det ikke ut før jeg kom til stengt dør på lesesalen neste dag. Gikk hjem via Slottsparken, og der var folk begynt å tenne lys. Glemmer aldri stemningen i Oslo de dagene - Chopins sørgemarsj på radio og i alle butikker og cafeer jeg var innom, bilde av kongen, gjerne med sørgebånd på, i hvert eneste butikkvindu. Noen ble kanskje litt ufrivillig komiske. Glemmer aldri et utstillingsvindu jeg så i Bogstadveien - det var en eksklusiv undertøysbutikk som hadde skiftet utstillingen sin til sørgesort, og midt i de lekre sorte blondetrusene og bh'ene sto der et bilde av kongen og et bordflagg på halv stang. Så ringte mormor, Kongens største fan, og ba meg gå ned på Slottsplassen og tenne et lys fra henne, for hun hadde sett lyshavet på tv. Husker jeg fikk skikkelig grundige instruksjoner: Kjøp et pent, nytt, hvitt lys, en lysestump fra hybelen min var ikke bra nok! Jeg måtte sette det i en haug med ren snø, helst litt langt fra barnetegningene hun hadde sett på tv, og så måtte jeg tenke på at han var en flott konge mens jeg tente lyset, og så måtte jeg stå og se litt på,det på en verdig måte. Jeg lo så jeg grein av instruksjonene, men jeg utførte dem, more or less, til punkt og prikke.... Endret 17. januar 2016 av Amafalathiel 4
Gjest Emera Skrevet 17. januar 2016 #33 Skrevet 17. januar 2016 (endret) Jeg ble vekket av nyheten på klokkeradioen min morgenen etter. Dro på skolen (videregående) og var der i en halvtimes tid før vi ble sendt hjem. Husker ennå den januarblå stemningen den morgenen... Endret 17. januar 2016 av Emera
Cata Skrevet 17. januar 2016 #34 Skrevet 17. januar 2016 Jeg var hjemme. Jeg fikk vite det dagen etterpå. Hadde hørt på nyhetene kvelden før at han var blitt verre (visste jo han var alvorlig syk), men fikk ikke med meg den nyhetssendingen der det ble kunngjort. Slo på radioen om morgenen mens jeg gjorde meg i stand til å gå på jobb og da fikk jeg høre det.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #35 Skrevet 17. januar 2016 Var i Canada, og jobbet. Fikk vite det av de jeg bodde hos. Anonymkode: 46efb...7bb
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #37 Skrevet 17. januar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Født samme dag som han døde? Anonymkode: e8578...b11 Ja. Anonymkode: fee85...f1c 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #38 Skrevet 17. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Anonymkode: fee85...f1c Kanskje du er Olav reinkarnert? Anonymkode: 0fcdd...ebc
Millimani Skrevet 17. januar 2016 #39 Skrevet 17. januar 2016 2 timer siden, Nori skrev: Når på dagen døde han? Var det på dagtid så var jeg sikkert hos dagmammaen min. På ettermiddagen eller kvelden var jeg vel hjemme. Han døde ca kl 22:20 om kvelden Jeg lå da i senga mi og sov, men fikk vite det av mamma og pappa morgenen etter. Var på skolen, og hadde "minnestund" med klassen min etterpå, så gikk vi hjem igjen etter 20 minutter
Rosewood Skrevet 17. januar 2016 #40 Skrevet 17. januar 2016 Jeg fantes ikke da, meen jeg var ikke langt vekke. Ble født i desember 1991, så jeg var ikke kjempelangt vekke
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå