Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjæresten og jeg lurer på å kanskje ta turen Hurghada i januar. Noen som har vært der og kan gi oss tips til hotell, aktiviteter osv? Hvilke selskap reiste dere evt med?

Takknemmelig for svar! :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Gratulerer med godt valg.. (Hurgada er såå mye bedre enn Sharm el Sheik!!)

Snorkling!!

Reis med det billigste selskapet ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi reiste med Star Tour og bodde på Magawish, og det var veldig bra!

Magawish er en liten "hotellandsby" i Hurghada med små bungalower og egne butikker, restauranter og strand, noe jeg synes var veldig deilig. (Man blir litt sliten av maset i byen.)

Vi tok 2-dagers tur til Luxor og 3-dagers til Kairo, og det anbefales. Ellers MÅ dere snorkle/dykke! Kjempeflott! (Magawish har også egen havn med båter som de arrangerer turer med..)

• 2 uker senere...
Skrevet

I går bestilte vi tur til Hurghada med Apollo.Vi skal bo på Regina Style

Reiser i begynnelsen av Januar. :P:P:P

Skrevet
Gratulerer med godt valg.. (Hurgada er såå mye bedre enn Sharm el Sheik!!)

Hva er bedre med Hurghada i forhold til Sharm?

Skrevet

Det er vel smak og behag sikkert. Helt tilfeldig at vi valgte Hurghada foran Sharm El sheik.... jeg bare søkte i Solfaktor.com og da var Hurghada det øverste treffet, og det såg veldig fint ut.

Skrevet
Det er vel smak og behag sikkert. Helt tilfeldig at vi valgte Hurghada foran Sharm El sheik.... jeg bare søkte i Solfaktor.com og da var Hurghada det øverste treffet,  og det såg veldig fint ut.

Joda, men siden gjesten påstod at det "var sååå mye finere!!!" så ville jeg gjerne høre hvorfor. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vet ikke om det er sant, ettersom jeg aldri har vært i Sharm el Sheik, men det sies at Hurghada er mindre berørt av turisme, og litt renere.

Skrevet

Har ikke vært i Sharm, men Hurghada er en ravende stygg by. Da vi var der var det byggearbeider OVERALT og utrolig mange oppgravde gater osv. Byen er dessuten ikke en ordentlig by men en mange mil lang tettbebyggelse langs sjøen, uten noe ordentlig sentrum noe sted. Syntes det var mildt slitsomt å være der, men sjøen er jo målet, og det var mange fine strender om man bare lette litt. Vi dro flere ganger til stranden utenfor Magawish. Det går an å bli med båter ut på snorkleturer også.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det var jeg som skrev at Hurgada var bedre enn Sharm el Sheik.

Jeg var begge steder (det går ferge mellom, så er du en av stedene er det bare å ta turen over til den andre) i løpet av en to ukers ferie.

Ingen av stedene var behagelig mhp selgere og plaging osv, men Hurgada var overlevbart. I Sharm el Sheik hylte de skjellsord etter oss på gatene, gikk kraftig inn for å svindle oss osv.

Var lengere tid i Hurgada enn i Sharm el sheik, men hadde likevel ca ti ganger så mange ubehaglige opplevelser i Sharm el Sheik.. Den plassen er det ingen som får dratt meg til en gang til!!

Gjest Tingeling ikke innlogget
Skrevet

Hm... var i Sharm i fjor og ble overhodet ikke plaget. Storkoste oss og skal tilbake i år. :briller:

Tingeling

Skrevet
Har ikke vært i Sharm' date=' men Hurghada er en ravende stygg by. Da vi var der var det byggearbeider OVERALT og utrolig mange oppgravde gater osv. Byen er dessuten ikke en ordentlig by men en mange mil lang tettbebyggelse langs sjøen, uten noe ordentlig sentrum noe sted. Syntes det var mildt slitsomt å være der, men sjøen er jo målet, og det var mange fine strender om man bare lette litt. Vi dro flere ganger til stranden utenfor Magawish. Det går an å bli med båter ut på snorkleturer også.[/quote']

Skriver under på denne! Strendene i Hurghada har jeg ingenting å utsette på, men selve byen var skitten og fæl. Det ble til at vi holdt oss til hotellområdet og hotellrestaurantene.

I desember skal vi til Egypt igjen, og har valgt Sharm el Sheik denne gangen. Håper det er litt finere der!

Skrevet

Vi skal som sagt til Hurghada i januar. Overalt leser jeg at kveldene er kjølige. Hvor kjølige da? Sånn at jeg må ta med jakke og lang-bukse? Sånn at vi ikke kan sitte på verandaen om kvelden?

Gjest Anonymous
Skrevet
Vi skal som sagt til Hurghada  i januar. Overalt leser jeg at kveldene er kjølige. Hvor kjølige da? Sånn at jeg må ta med jakke og lang-bukse? Sånn at vi ikke kan sitte på verandaen om kvelden?

Jakke og bukse bør du være forberedt på å måtte bruke om da dagen dersom du er litt uheldig med været. Om kvelden blir det for kaldt til å sitte ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...