AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #1 Skrevet 16. januar 2016 Jeg har hatt et problem det siste året med at jeg blir fryktelig fort sår nedentil. Det skjer når jeg har samleie, selv om det er noe jeg nå "forventer" da jeg alltid har blitt det, men også bare når jeg går på do (nummer 2 altså). Det virker som jeg får rifter på (unnskyld ordet, vet det er motbydelig;) mellomkjøttet, og det gjør forferdelig vondt. Jeg har vært hos lege og sjekket, og jeg har ikke hemoroider, selv om det var min første tanke. Likevel smører jeg med AC3 Comfort og det hjelper. Problemet er bare at jeg ikke kan smøre meg hver eneste dag, og dessuten kommer jo disse riftene tilbake hver gang jeg går på do, så det føles ut som jeg er i en slags vond sirkel. Jeg har et greit kosthold, spiser mye fiber, så jeg har aldri hatt noe problem med forstoppelse eller sånne ting, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg plutselig skal være så sart nedentil. Jeg skal til gynekolog om noen uker (var litt ventetid), men er det noen som har erfart det samme, og har noen idé om hva det kan komme av? Og hva jeg kan gjøre for å bli kvitt det for godt? Jeg har nå kommet til det punktet at jeg gruer meg til å gå på do, og jeg og samboer har ikke hatt sex på en evighet fordi jeg er konstant sår Det begynner å bli ganske plagsomt. Håper noen har noen gode råd å komme med. Anonymkode: 9f2b4...b1b
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #2 Skrevet 17. januar 2016 Hei! Ville bare si at jeg sliter med det samme, så du er ikke alene! Håper du finner ut av hva det er og at du får noen gode råd^^ jeg tror jeg merker litt forskjell på sårheten når jeg hele tiden passer på å holde det fuktig det nede i form av glidemiddel under samleie. Hjelper også at jeg prøver å slappe av mest mulig og være mer tilstede der og da.. Har til tider tatt meg i at jeg bekymrer meg såpass mye for at det skal gjøre vondt at jeg får vondt og spenner meg... Men selv om jeg er flinkere til det så syns jeg at jeg har mye plager der nede.. Føles ut som om huden der nede er ekstremt sensitiv :/ Lykke til ts Anonymkode: afa5c...291
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #3 Skrevet 18. januar 2016 Egentlig litt kjekt å vite at det er flere som har det sånn, selv om det er kjipt da. Vi pleier å pøse på med glidemiddel, men det hjelper lite hvis jeg er kjempesår der fra før av. Da er det vondt nok å tørke seg etter å ha vært på toalettet, så sex blir fort utelukket :/ men kan jeg spørre om du har barn? Jeg og mannen begynner å få lyst på barn, men min umiddelbare tanke hver gang temaet er oppe er; shit da kommer jeg til å revne langt oppetter ryggen så akkurat det er jeg veldig bekymra for. Jeg får håpe gynekologen har noe vettugt å si om det, hun legen som gjorde en GU på meg i høst hadde absolutt ikke peiling, og det tok fra meg motet litt. Takk, jeg håper det etter hvert blir bedre for deg og jeg kan jo oppdatere her etter at jeg har vært til GU, om det viser seg at man kan gjøre noe med det. Anonymkode: 9f2b4...b1b
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #4 Skrevet 18. januar 2016 Det er sopp du har. Ta deg en canesten pille og smør deg med krem. Anonymkode: 51ff7...784
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #5 Skrevet 18. januar 2016 Jeg har hatt sopp før, og dette føles absolutt ikke som sopp. Null kløe eller merkelig utflod. Og da jeg var hos legen til GU sa hun at alt så fint ut, selv om jeg nevnte sårhet. vi får se når jeg har vært på GU hos en ordentlig gynekolog Anonymkode: 9f2b4...b1b
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #6 Skrevet 18. januar 2016 Problemet ditt høres kjent ut, dessverre.... Og det høres ut som Vestibulitt. Søk det opp på nettet... Min gynekolog mener det er det jeg har, og det virker sånn når jeg har sjekket litt rundt. Det eneste avviket er at jeg er 41 år og ikke i 20 årene som er typisk. I tillegg så har jeg hatt fast partner i 20 år, og dette har oppstått de siste 3 årene. Det kom etter at jeg begynte å slite med mye sopp og jeg har også små celleforandringer og positiv HPV. Noe skikkelig herk! Jeg er overbevist om at dette henger sammen. Behandling? Dessverre ingen fasit her, men gynekologen foreslo knipeøvelser og en salve som smøres i skjedeåpningen/ mellomkjøttet. Salven heter Xylocain. Fås kjøpt reseptfritt på apoteket. Anbefaler deg å nevne denne mulige diagnosen for gynekologen. Lykke til og god bedring! Anonymkode: 41b2f...c41
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå