Gå til innhold

Finner ingen kontaktlinser som passer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har litt skjeve hornhinner:

D: -0,25
Cyl: -0,75
Axis: 180

H:
D: -0,25
Cyl: -0,75
Axis: 160

Bruker briller, men vil gjerne ha linser. Problemet er at jeg har prøvd mange forskjellige for skjeve hornhinner, men de sitter ikke ordentlig på og da ser jeg uklart i perioder. Har prøvd alle krumminger som er uten hell, de sklir rundt uansett. 

Optikeren foreslo derfor vanlige kontaktlinser hvor de øker styrken litt for å kompensere for de skjeve hornhinnene. Prøvde først med styrke -1, men da så jeg knapt noenting, alt ble uklart. En annen optiker mente det var altfor mye og ga meg i styrke -0,5, men jeg så knapt noenting med de heller, alt ble veldig uklart. Så hvis det ikke fungerer med verke -1 eller 0,5 vil noe fungere i det hele tatt da? Rart at jeg ikke ser klart på noe punkt med noen av dem, det er uklart hele veien. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt samme problem selv, men fant ut at månedslinser sitter mye bedre enn dagslinser. Litt stress med vask og oppbevaring, men ellers veldig bra. Finn en god optiker, som gidder å bestille inn forskjellige prøvelinser, og ta den tiden det tar å finne noen som passer dine øyne. 

Skrevet

Har prøvd både engangs,  to ukers og månedslinser for skjeve hornhinner, men kun engangs i vanlige, men de ser jeg uklart med uansett 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...