AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #1 Skrevet 16. januar 2016 Noen som har tips eller erfaringer med dette, det er ting jeg ikke har likt tidligere, virkelig prøvd å like hele barndommen og som jeg plutselig liker nå. Som f.eks tomater og bertagne saus (eller hvordan det skrives) Jeg liker plutselig ikke alkohol lengre, i noen form. Vin, cider, sprit med div blandinger. Grøsser av hver eneste smak uansett hva. Så siste gang jeg klarte alkohol er 3 mnd siden. Og siden har det ikke gått, uten noen særlig forklaring. Eneste som har skjedd i livet mitt er at jeg har lagt på meg litt 5 kg ca. Jeg er ikke gravid og har heller ingen annen sykdom. Er dette noe som bare skjer etter en viss alder? Jeg er 23 år. Anonymkode: 7d617...d5f
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #2 Skrevet 16. januar 2016 Noe er det nok som skjer i kroppen, i hodet, på tunga eller noe. Jeg har virkelig HATET paprika, sopp og sylteagurk. Her snakker vi da om at en bitteliten bit sopp i en gryterett har gjort at jeg har kastet opp. Lukten av sylteagurk har fått meg til å kaste opp. Pirke paprika av pizza hjalp ikke, jeg kunne fortsatt kjenne smaken av den Men så endret jeg kostholdet mitt, begynte å spise lavkarbo når jeg var ca 28 år. Etter ca 1 år så kjente jeg plutselig et sug etter de tre tingene jeg har hatet hele mitt liv. Jeg turte ikke smake siden jeg var sikker på at jeg bare kom til å ende opp med trynet over doskåla Men suget etter de tingene ga seg ikke og 1 år senere igjen så turte jeg endelig å smake. Og guuuud det smakte jo så godt! Nå bruker jeg paprika og sopp i nesten alt av mat. Og sylteagurk kan jeg gå å småspise av Anonymkode: 28d48...bcb
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #3 Skrevet 16. januar 2016 Det er helt vanlig at smaken forandrer seg. Selv begynte jeg å like ting jeg ikke hadde likt uten å ha smakt det på flere år. For eksempel kaffe: Jeg likte ikke kaffe og drakk aldri kaffe. Så plutselig en dag kjente jeg at jeg hadde veldig lyst på kaffe, og fra da av har jeg elsket det! Andre ting igjen har jeg måttet venne meg gradvis til. Likevel: Hvis det har skjedd nesten over natten at du liker ting du ikke har likt, og plutselig ikke liker ting du har likt, ville jeg kanskje forsikret meg om at det ikke var noe galt. https://en.wikipedia.org/wiki/Dysgeusia Anonymkode: fbb2f...b78
Chizue Skrevet 16. januar 2016 #4 Skrevet 16. januar 2016 Min smak forandret seg etter at jeg startet med p-piller Mye som jeg likte før, klarer jeg ikke smaken på idag... Andre ting jeg hatet, elsker jeg å spise nå Vil egentlig si at det er en god ting... Siden jeg knapt spiser ferdigmat idag, styrer unna mye fett og sukker... Og egentlig spiser sunnere enn hva jeg gjorde før
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå