Gå til innhold

- UIT / sosinomutdanning deltid 4 år.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er straks 40år og  vurderer å skifte beite. Jeg vurderer sosionomutd i Tromsø, utdanningen tilbys også i byen jeg bor (sør/øst) men jeg har ikke nok poeng til å klare å komme inn (riktignok forandres snittet hvert år men mest sannsynlig blir det for høyt for meg også høsten 2016, og jeg er ikke intr i å ta opp noen fag akkurat nå). 

1.) Er det noen som har gått her?  

2.) Lar det seg gjøre å pendle? Fikk beskjed at det er 4 samlinger med 1 ukes varighet per semester noe som høres overkommelig ut, men bosted blir jo i såfall et problem. Jeg trenger ikke mye plass de ukene jeg evt skulle være der, jeg tror jeg til og med skulle klare overleve et kollektiv-liv fordi dette er en utdanning jeg faktisk har lyst til. Noen tanker? 

3.) Ser at det skal være en lengre praksisperiode, kan denne foregå i en annen kant av landet eller blir slikt vanskelig? 

4.) Kan man overflyttes til f.eks UIO på et senere tidspunkt? (La oss si jeg går 2 år i tromsø og gjør ferdig år 1, kan jeg da be om overflytting til UIO?

5.) synspunkter/ meninger?  - ikke om sosionomutdanningen er en bra utdanning, men hva tenker du om planene mine? Noen med erfaring?

 

 

Anonymkode: 897db...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anyone? Strever litt med å få det økonomiske regnestykket til å gå i hop ser jeg. Noen tips?

Anonymkode: 897db...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta kontakt med studiekoordinator for sosionom ved UiO for å høre hvor store mulighetene er for å få overflytning, og om du evt også må via samordna opptak for å få dette til.

Bosted i tromsø er dyrt, spesielt privat. SITO tar i mot søknader for kortidsleie for studentboligene, og dette kan være en mulighet for deg, jeg vet at det står mange hybler ledig nå på denne tiden og siden du ikke kreer mye plass og kan tolerere kollektiv så burde dette være midt i blinken? Men antagelig er det nok ikke ledige hybler tidlig på høsten. Du kan høre med den hvordan det pleier å være?

Anonymkode: f7d40...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...