Gå til innhold

Noen som kan hjelpe?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min datter falt på torsdag og fikk et kutt under øyet. Kuttet viste seg og være ganske dypt, så vi dro til legen med det. Der ble det teipet(?) og det var det. Nå, to dager senere, blør såret kraftig og man kan se at det spriker mye og er dypt. Jeg vet ikke om det er mulig å sy noe, nå som det har gått noen dager..

Er det noe vi kan gjøre nå? Eller er det ingen vits i å ringe legevakten?

Håper noen har erfaringer, takk på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis kuttet har åpnet seg og det blør kraftig så bør du ta jenta di med til legevakt så snart som mulig. Mulig teipen ikke holder og hun trenger noen sting. 

Usikker på ift sying siden det er to dager siden hun ramlet, men siden du skriver at hun blør kraftig så har nok ikke såret begynt å lukke seg, og det kan være ei mulighet for at det går greit å sy. 

Skrevet

Da går du med henne til legen på nytt. Det må gjerne syes eller limes i det minste.

Skrevet

Jeg ville dratt på legevakten.

Anonymkode: 09da9...a5a

Skrevet

Tusen takk for svar! 

Skrevet

Ringte legevakten, men der sa de at det var for sent å sy når det hadde gått to dager. De sa vi bare måtte fortsette å teipe/stripse. Men, ærlig talt. Sitter her med en ni-åring som har et dypt sår som bare fortsetter å blø. Noen erfaringer? Kommer det snart til å gi seg? Legevakten var ikke særlig samarbeidsvillig hvertfall.

Skrevet

Du går dit og viser. Hjelper ikke å ringe når de er slik. Hallo liksom.

Skrevet

Ville bare dratt til legevakta, uansett hva de sier på telefonen. Det får være opp til legen å bedømme om det går an å syes eller ikke. 

Skrevet

Vet om hvertfall et par stykker jeg kjenner som har forlangt å bli sydd på sykehuset istedet for på legesenteret når det er snakk om kutt i ansiktet. Er jo litt viktig at arr blir minst mulig når det er midt i fjeset.  Stå på ditt! Forlang en sjekk til! 

Skrevet
3 timer siden, Silfen skrev:

Du går dit og viser. Hjelper ikke å ringe når de er slik. Hallo liksom.

Takk for svar! (igjen) 

Tok henne med meg til sykehuset, og nå er vi hjemme igjen! Ble fem sting.. Legen sa det var bra vi tok det nå, hadde vi ventet til uken kunne det fort blitt for sent..

• Liker 1
Skrevet

Takk igjen alle sammen! Bra det finnes noen som kan hjelpe! :)

Skrevet

Godt det ordnet seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...