AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #1 Skrevet 15. januar 2016 For ca 1 uke siden begynte jeg å få en skikkelig ekkel følelse bak i munnen. Det kjennes ut som om jeg er sår, og hele kinnet og nede kjeven er øm og vondt. Ingen tannpine eller noe annet. Ville normalt ringt tannlegen, men har en kronisk ørebetennelse på samme side, og når jeg trykker på er det vondt sammenhengende fra øret og ned i og langs kjeven. Så spørsmålet er om jeg skal ringe lege, eller om jeg skal ringe tannlege? Som sagt, ingen tannverk, men hovedsmertene sitter i munnen og kjevebenet. Anonymkode: 93263...d1c
Gjest incognita Skrevet 15. januar 2016 #2 Skrevet 15. januar 2016 Dette har sannsynligvis sammenheng med ørebetennelsen din. Bihulene går langs overkjeven og trykker du vil du kunne kjenne smerter helt bak til ørene eller motsatt. Får du behandling for ørebetennelsen?
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #3 Skrevet 15. januar 2016 7 minutter siden, incognita skrev: Dette har sannsynligvis sammenheng med ørebetennelsen din. Bihulene går langs overkjeven og trykker du vil du kunne kjenne smerter helt bak til ørene eller motsatt. Får du behandling for ørebetennelsen? Er ikke så veldig vondt i overkjeven, verre i underkjeven og i kinnet.. Nei, skal opereres om en mnd. :/ Men dette er jo uutholdelig. Anonymkode: 93263...d1c
Gjest incognita Skrevet 15. januar 2016 #4 Skrevet 15. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er ikke så veldig vondt i overkjeven, verre i underkjeven og i kinnet.. Nei, skal opereres om en mnd. :/ Men dette er jo uutholdelig. Anonymkode: 93263...d1c På samme side som ørebetennelsen?
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #5 Skrevet 15. januar 2016 14 minutter siden, incognita skrev: På samme side som ørebetennelsen? ja, begynner nesten å lure på om infeksjonen har spredt seg nedover.. Anonymkode: 93263...d1c
Gjest incognita Skrevet 15. januar 2016 #6 Skrevet 15. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: ja, begynner nesten å lure på om infeksjonen har spredt seg nedover.. Anonymkode: 93263...d1c Det er vanlig at man ved ørebetennelse kan få smerter i ansiktet/kjeven/halsen. Hvis du føler deg febervarm kan du ta deg en tur innom fastlegen din på mandag og sjekke crp.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #7 Skrevet 15. januar 2016 3 minutter siden, incognita skrev: Det er vanlig at man ved ørebetennelse kan få smerter i ansiktet/kjeven/halsen. Hvis du føler deg febervarm kan du ta deg en tur innom fastlegen din på mandag og sjekke crp. Har hatt kronisk ørebetennelse og hull på trommehinnen i 1 år. Aldri hatt vondt nedover, men vanskelig å forklare smertene. Nesten som om jeg er sår på innsiden av kinnet, som om jeg har bitt meg eller noe, og når jeg trykker utenpå er det vondt og ømt langs hele underkjeven. Ikke vondt i noen av tennene, men kjennes nesten veldig hovent ut helt bak med visdomsjekslene. Anonymkode: 93263...d1c
Gjest incognita Skrevet 15. januar 2016 #8 Skrevet 15. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Har hatt kronisk ørebetennelse og hull på trommehinnen i 1 år. Aldri hatt vondt nedover, men vanskelig å forklare smertene. Nesten som om jeg er sår på innsiden av kinnet, som om jeg har bitt meg eller noe, og når jeg trykker utenpå er det vondt og ømt langs hele underkjeven. Ikke vondt i noen av tennene, men kjennes nesten veldig hovent ut helt bak med visdomsjekslene. Anonymkode: 93263...d1c Hvis du bøyer deg fremover og legger hodet mellom knærne, øker smerten da?
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #9 Skrevet 15. januar 2016 Begynn hos lege/legevakt. Da kan du enklest få tatt lodprøve på infeksjon, otoskopert øret ditt og bli undersøkt. Mener legen du hører hjemme hos ØNH-spesialist eller tannlege, blir du henvist dit. Du har en kanal mellom hals og nese, der kan det legge seg infkesjon særlig når du har ørebetennelse fra før. Anonymkode: e3c83...5a2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #10 Skrevet 15. januar 2016 14 minutter siden, incognita skrev: Hvis du bøyer deg fremover og legger hodet mellom knærne, øker smerten da? Nei, det er ikke bihulene som er problemet. Ingenting som trigger smerten. Anonymkode: 93263...d1c
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #11 Skrevet 15. januar 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Begynn hos lege/legevakt. Da kan du enklest få tatt lodprøve på infeksjon, otoskopert øret ditt og bli undersøkt. Mener legen du hører hjemme hos ØNH-spesialist eller tannlege, blir du henvist dit. Du har en kanal mellom hals og nese, der kan det legge seg infkesjon særlig når du har ørebetennelse fra før. Anonymkode: e3c83...5a2 Jeg er fast hos ØNH spesialist og har operasjon av perforert trommehinne om 1 mnd, har fått en oppblusning med bakterier i øret, var der for 2 dager siden. Ingen nødvendighet at legevakt ser i øret, for det er litt fuktig + et hull på trommehinnen. Han kan ikke se stort mer enn det ØNH legen min ser. Men kjennes så vanvittig sårt og vondt ut bak i munnen, nesten samme smerter som når jeg fikk visdomsjekslene, og helt sårt, som om jeg har bitt meg i kinnet. Klarer jo verken å spise eller ligge på den siden. Anonymkode: 93263...d1c
Gjest incognita Skrevet 15. januar 2016 #12 Skrevet 15. januar 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er fast hos ØNH spesialist og har operasjon av perforert trommehinne om 1 mnd, har fått en oppblusning med bakterier i øret, var der for 2 dager siden. Ingen nødvendighet at legevakt ser i øret, for det er litt fuktig + et hull på trommehinnen. Han kan ikke se stort mer enn det ØNH legen min ser. Men kjennes så vanvittig sårt og vondt ut bak i munnen, nesten samme smerter som når jeg fikk visdomsjekslene, og helt sårt, som om jeg har bitt meg i kinnet. Klarer jo verken å spise eller ligge på den siden. Anonymkode: 93263...d1c Dersom det ikke gir seg i løpet av helgen kan du ta kontakt med fastlege mandag morgen og få komme til samme dag? Om ikke annet så for å måle crp og se om det er behov for behandling med antibiotika. Du trenger ikke oppsøke legevakt med mindre allmenntilstanden din forverres.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #13 Skrevet 15. januar 2016 34 minutter siden, incognita skrev: Dersom det ikke gir seg i løpet av helgen kan du ta kontakt med fastlege mandag morgen og få komme til samme dag? Om ikke annet så for å måle crp og se om det er behov for behandling med antibiotika. Du trenger ikke oppsøke legevakt med mindre allmenntilstanden din forverres. Jeg er sykepleier og ambulansearbeider, så jeg ringer jo ikke med mindre jeg er døende Men tenner og munnen har jeg liten greie på. Foreløbig kontroll på både allmenntilstand og feber, så det går nok bra. Blir bare så usikker når det kan være begge deler, for er det munnen det er noe i veien med drar jeg til tannlegen fort som fy, men kjedelig å betale masse penger hvis det er øret som skaper problemene. Anonymkode: 93263...d1c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå