Gå til innhold

Bergen - Nordkapp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis dere skulle tatt den bilturen.

Ville dere kjørt via Sverige? Ser at det var første valget som kom opp da jeg plottet inn den turen i Google Maps.
Eller er det beste å holde seg i Norge med denne ruten?

Tenker litt på hva som bør sees på veien opp og standard på veien.
Hva vil dere anbefalt å sett på veien opp dit?

Og om det ikke var åpenbart så ville det blitt med bil, den turen.

Siter ikke at jeg skal dra, bare at det hadde vært interessant å høre hva dere mener og som sagt, hva som bør sees på veien dit.

Anonymkode: 4d2db...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg bor i nord-norge og ville helt klart kjørt kystriksveien på helgeland og ferga over til lofoten fra bodø å kjørt videre nordover. Helt fantastisk tur! Veien er noe dårlig enkelte plasser, men det veier opp mot natur og opplevelser :)

Om du mot formodning ikke trenger bil, ta hurtigruten :) du vil ikke angre! Har jobbet der så vet hva jeg snakker om.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ha kjørt Norge oppover, å Sverige nedover. Så får man sett begge deler. En ting jeg kan garantere deg, er at du burde stoppe i Kautokeino å vaske bilruta, det er utrolig mye mygg den veien om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverige/Finland-ruta er kuns transportetappe - kjedelig, men fine veger. I Norge er det så mye å se at det blir i meste laget å dra helt til Finnmark. Flottest er det ute ved kysten: Kystriksvegen Bønnøysund-Bodø, Lofoten og turistvegen Andøya-Senja-Tromsø. Da er du mett av opplevelser og kjører hjem over Skibotn -Finland - Sverige.

Finnmark vil jeg anbefale å ta som egen tur: f.eks. Sverige-Finland til Neiden. Det er ufattelig mye mer å oppleve i Finnmark enn akkurat Nordkapp - kjør rundt der oppe i ei uke eller to. Har du mer ork igjen, kjører du hjem via Norge og E6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene. Om jeg drar så holder jeg meg i Norge og evt kjøre hjem via Sverige. Får se det litt an.

Har lyst å bli bedre med å ta bilder og hadde vært flott om jeg fikk noen bilder av nordlys. Aldri sett det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøre opp og ta hurtigruta tilbake? Skal nordover i sommer jeg også, og vi har valgt å gjøre det sånn:) dessverre blir det ikke hele veien til Nordkapp på oss, så det får være en drøm til et annet år:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Tinuwiel skrev:

Hva med å kjøre opp og ta hurtigruta tilbake? Skal nordover i sommer jeg også, og vi har valgt å gjøre det sånn:) dessverre blir det ikke hele veien til Nordkapp på oss, så det får være en drøm til et annet år:)

Jeg er ikke så veldig glad å sitte på båt, blir litt sjøsyk :P

Men jeg elsker å kjøre bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1/15/2016 at 10.58, AnonymBruker skrev:

Takk for svarene. Om jeg drar så holder jeg meg i Norge og evt kjøre hjem via Sverige. Får se det litt an.

Har lyst å bli bedre med å ta bilder og hadde vært flott om jeg fikk noen bilder av nordlys. Aldri sett det før.

Skal du dra på vinteren? Da bør du passe på å ha bilen i god stand og helst ha en bra bil for vinterføre for at turen skal bli kos i stedet for mye frustrasjon og fortvilelse. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, asterix skrev:

Skal du dra på vinteren? Da bør du passe på å ha bilen i god stand og helst ha en bra bil for vinterføre for at turen skal bli kos i stedet for mye frustrasjon og fortvilelse. 

Føler at bilen jeg har nå egner seg bra på vinterføre med gode og relative nye vinterdekk. Kjører en 2011 BMW 520 og har rundet ca 70 000 km. Og jeg hadde i så fall tenkt å kjøre turen i neste mnd. Eneste er overnatting underveis som jeg stusser litt på, men får Google motell eller noe slikt. Om dere ikke har noen steder dere kan anbefale å overnatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt Bergen - Tromsø flere ganger. Da har jeg kjørt på to dager, antar at du skal bruke lengre tid? Jeg kjørte fra Bergen, over Hardangervidda (RV7), videre over Golsfjellet og til Fagernes og så videre mot E6 nordover. Vet ikke om du tenker å kjøre kystveien kanskje? 

Overnatting er enkelt å finne i byene. Kan anbefale overnatting i f.eks. Fagernes, Trondheim, Mosjøen, Narvik, Alta. 

Anonymkode: d5b66...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...