Gå til innhold

Til dere med silikon under muskel

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er på 3 dagen nå, og fikk lagt inni 295/330cc anatomiske, medium høy profil, under muskelen. I brevet og beskjed fra sykepleier skal jeg gå med brystbånd D/N i 4 uker. Ikke for stramt, men passe.... 

Jeg har lest masse tråder her, og ser at det varierer alt fra ingen bånd til 6 uker. 

Kan jeg høre hva deres erfaring er? Ser det varierer også svært hva de forskjellige legene svarer rundt på nettet, ang tema. Jeg har operert meg hos Bo Cedeqvist, om noen kjenner til han. Ser at en lege hos lommelegen.no skriver at det ofte har noe med måten kirurgen legger inn implantatet. Det skal ikke være noe problem å gå med det i 4 uker, men jeg bare undrer over den store variasjonen -- og hva de tar hensyn til. 

Noen? 

Endret av scrabble
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk med det i 6 uker

Anonymkode: 0fe67...f33

Skrevet

Det var lenge. Fikk du forklart hvorfor så lenge? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk med det i 6 uker

6 uker her også. 500 very high profile runde under muskelen. 1.68.,53, tidligere 70a(egentlig 65aa /b)  nå 65ff/g.  De høres drit store ut, men er ikke det. 

Anonymkode: 58f2d...51b

Skrevet

Har det noe med profilen å gjøre? Jeg kan "kjenne" mine i øverste kant - på en måte, er så dårlig til å forklare. Men ikke noe hard kant, bare følelsen av at det er noe der. Og den kanten er ikke spes høyt oppe. Bystene ligger i pen høyde ser det ut til 

Skrevet
6 minutter siden, scrabble skrev:

Det var lenge. Fikk du forklart hvorfor så lenge? 

Sånn at kom skikkelig på "plass" og ble sånn de skulle være :)

Skrevet

Sånn at kom skikkelig på "plass" og ble sånn de skulle være :)

Ja, det var det de sa til meg også. Og noe med å hindre at muskelen skjøv på den? Lurer bare på hvorfor noen ikke har det i det hele tatt, selv med samme inngrepet. Jaja... er vel alltid litt forskjell fra klinikk til klinikk kanskje :)

Skrevet
1 minutt siden, scrabble skrev:

Ja, det var det de sa til meg også. Og noe med å hindre at muskelen skjøv på den? Lurer bare på hvorfor noen ikke har det i det hele tatt, selv med samme inngrepet. Jaja... er vel alltid litt forskjell fra klinikk til klinikk kanskje :)

Ja :) Tror det er forskjellig fra klinikk til klinikk ja. Jeg er ihvertfall glad for at jeg brukte det, sånn at de ble trykt ned og ble som de skulle. Uten det hadde det sikkert tatt lengre tid før de kom på plass. 

Skrevet

Ja :) Tror det er forskjellig fra klinikk til klinikk ja. Jeg er ihvertfall glad for at jeg brukte det, sånn at de ble trykt ned og ble som de skulle. Uten det hadde det sikkert tatt lengre tid før de kom på plass. 

Gikk du med det veldig stramt? Når jeg strammer veldig til, så får jeg akkurat som "brennfølelse" i sidene av puppene. Den forsvinner så fort jeg slipper litt opp. De på klinikken sa det skulle være passe stramt, hva er det liksom? :P 

Skrevet
2 minutter siden, scrabble skrev:

Gikk du med det veldig stramt? Når jeg strammer veldig til, så får jeg akkurat som "brennfølelse" i sidene av puppene. Den forsvinner så fort jeg slipper litt opp. De på klinikken sa det skulle være passe stramt, hva er det liksom? :P 

Jeg tok det så stramt at det var litt sånn trykkende følelse. :P Husker jeg synes det var så godt når jeg skulle dusje for da var det som et trykk som forsvant. :fnise: Men ja, ikke helt løst sånn at du ikke kjenner at du har det på, men heller ikke så stramt at det er vondt og du ikke får puste. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok det så stramt at det var litt sånn trykkende følelse. :P Husker jeg synes det var så godt når jeg skulle dusje for da var det som et trykk som forsvant. :fnise: Men ja, ikke helt løst sånn at du ikke kjenner at du har det på, men heller ikke så stramt at det er vondt og du ikke får puste. 

Ok, da venter jeg litt med å stramme det igjen. Jeg kjenner det er der, men ikke sånn veldig stramt. Men den brennende følelsen i sidene derimot er uutholdelig. :P 

Skrevet
2 minutter siden, scrabble skrev:

Ok, da venter jeg litt med å stramme det igjen. Jeg kjenner det er der, men ikke sånn veldig stramt. Men den brennende følelsen i sidene derimot er uutholdelig. :P 

Forstår godt hva du mener. Hold ut :)

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Forstår godt hva du mener. Hold ut :)

Hehe, jada - det verste er jo over :)

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også hadde det veldig stramt oppå. Bh'en var også akkurat passe så det merket jeg.  Men passet på at jeg fikk puste såklart.   Og grunnen er sikkert at protesen skal feste seg og pga muskelen.  Må bare legge til at de gangene i starten jeg skulle dusje holdt jeg fast puppene for fikk en syk tanke og liksomfølelse av at jeg kom til å miste dem :fnise:

Anonymkode: 58f2d...51b

Skrevet

:fnise: hehe..... Jeg må vente enda 3 dager før første dusj, så det blir spennende 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...