Marimba Skrevet 17. januar 2016 #21 Skrevet 17. januar 2016 Selv om du ikke har skrevet det direkte, ts, så tolker jeg innlegget ditt som hva du må forbedrede deg på når hunden kommer til Norge. En ting du bør forbedrede deg på er nettopp å møte disse holdningene, for de kommer du til (og med god grunn) å møte over alt. Vil du virkelig sende ut et signal om at hundeadopsjon med alt av sykdommer og parasitter er greit? Vil du måtte gå rundt og forklare deg og forsvare deg konstant? Vil du indirekte si at det er greit at bakmenn tjener titusener av kroner på hundesmugling? Jeg skjønner at du i utgangspunktet ikke mener at dette er greit, men når man adopterer en hund fra utlandet så er det ofte slik at handlinger sier mer enn ord... 4
akkuratnå Skrevet 17. januar 2016 #22 Skrevet 17. januar 2016 Den 14.1.2016 at 23.18, AnonymBruker skrev: Herregud så gnålete folk skulle være her da. Tror hu har skjønt poenget deres nå altså! Men hun har jo sagt at det er ei venninne av henne som har hunden og at hun dermed vet at hunden er fri for sykdommer. Da skjønner jeg ikke hva det er å gnåle mer om.. bedre å komme med råd som hun ber om. Jeg har aldri adoptert en hund, men kan tenke meg at den trenger tålmodighet, varsomhet, omtanke og kjærlighet jeg ville nok gått forsiktig fram og unngå å for eksempel ha mange på besøk eller ta den med på folksomme steder. Er nok viktig å ikke presse den for mye på ting den er usikker på. Kjempeflott at du vil motta et dyr som ikke har hatt det så bra, alle dyr fortjener et godt hjem Anonymkode: 5bf75...671 Grunnen til at folk "gnåler" er fordi det faktisk angår oss på det sterkeste. Hver eneste fornuftig hundeeier går hardt inn for å stanse denne importen av gatehunder fra utlandet, og det er med god grunn! Jeg elsker hunden min, og er ikke villig til å sette hans helse, sammen med tusenvis av andre norske hunder, på spill. Og det kun fordi en eller annen naiv nordmann har lyst å kunne skryte over "heltedåden" sin. Jeg jobbet i en dyrebutikk mens jeg studerte for noen år siden, og da kom det av og til inn superstolte kunder som fortalte at hunden (som de hadde dratt inn i butikken så klart) nettopp kom fra Spania, også skulle de gjerne stå en halvtime å bare skryte over hvor snille de var som adopterte denne hunden. Needless to say, jeg var ikke imponert. Kan og legge til at det var flere tilfeller som endte med avliving enn det var solskinnshistorier. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå