Gå til innhold

Smerter i bryst skulder og hals

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hallo! Jeg har i noen uker slitt med smerter i brystet som kommer og går. Da det først kom var det bare vondt til venstre i brystet, og varte i noen minutter. Nå har det utviklet seg til å stråle ut i skuldren og opp halsen mot kjeven. Det varer også mye lenger hver dag. Ikke relatert til angst. Generelt er jeg mindre stresset og anspent enn jeg har vært på lenge. 

Jeg var hos legen og fikk voltaren i går for han mente at det sikkert er noe med ribbeina. Men jeg er selvfølgelig en anelse bekymret for at det kan være noe med hjertet. Legen lyttet til hjertet mitt og syntes det hørtes fint ut, så han mente at vi kunne utelukke alt av hjertesykdommer. Men kan man alltid høre om noe er galt ved å lytte på hjertet i 10 sekunder? 

Jeg mener blant annet bestemt at Aleksander Dale Oen beskrev smerter som disse en måned før han døde av hjertefeil. Han hadde blitt undersøkt av leger som ikke fant noe feil ved å lytte på hjertet, så de antok at det var en muskelskade. Først etter hans død viste det seg at han hadde hatt flere små hjerteinfarkt.

Han er nok langt fra den eneste dette har skjedd med. 

Så er det ikke bedre å være på den sikre siden? I hvert fall få en ordentlig EKG som registrerer hjertet mitt mens jeg faktisk har smertene, og ikke bare lytte til hjertet mitt i 10 sekunder på legekontoret. 

Eller bør jeg ignorere smertene, og i aller verste fall bli funnet død om et par uker? 

Vil liksom ikke risikere døden, bare fordi jeg ikke orker å "plage" legene. 

Anonymkode: 18013...bbb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overbelastning, psykisk p.g.a. stress, muskelspenninger/kramper...m.m.

Mulighetene er mange, men sjelden farlige. ☺

Skrevet

Det er ikke sikkert dette gjelder deg, men sier det likevel. Jeg tar nå allergivaksine, og fikk slike smerter i rygg/bryst som du har. Dette var en bivirkning som de jeg går til var lite kjent med. Hadde faktisk ikke hørt om det før. Men de mente det ville gå seg til jo lenger ut i vaksinen jeg kom. 

Om du ikke tar allergivaksine, se bort i fra mitt innlegg ☺️ 

Anonymkode: 02afc...ef7

Skrevet

Jeg hadde oppsøkt lege på nytt og bedt om et EKG om jeg hadde bekymringer rundt dette.

Anonymkode: d2275...68b

Skrevet

Ryddet for spørreundersøkelse og svar til dette.

Tekola, admin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...