Gå til innhold

Reise som under 18

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

reiser som under 18, så må ha en erklæring fra en av foreldrene mine. Har etternavnet til min far, mine foreldre er ikke gift. Kan min mor skrive denne selvom vi ikke har samme etternavn?

takk for svar!

Anonymkode: 4392f...de3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

reiser som under 18, så må ha en erklæring fra en av foreldrene mine. Har etternavnet til min far, mine foreldre er ikke gift. Kan min mor skrive denne selvom vi ikke har samme etternavn?

takk for svar!

Ja, selvfølgelig - hvis det ikke er slik at din mor av en eller annen grunn ikke har foreldreretten over deg.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ville kontaktet et flyselskap eller en flyplass om det er mulig.

Endret av fbfbe
Skrevet
1 minutt siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Ja, selvfølgelig - hvis det ikke er slik at din mor av en eller annen grunn ikke har foreldreretten over deg.

Tusen takk!

Skrevet

Skal du reise med fly eller båt? 

Skrevet
1 time siden, Ulven skrev:

Skal du reise med fly eller båt? 

Fly, foreldrene mine er sammen og har bodd sammen siden før de fikk meg (blir 18 i begynnelsen av mars) men de har aldri giftet seg hehe

Skrevet

Flyselskapene og flyplassene vil mest sannsynlig ikke reagere, så lenge du reiser med voksenbillett. Det er MANGE som pendlere meller foreldre i forskjellige land alane eller som studerer i utlandet før de fyller 18 år.

Men det er anbefalt å ha en skriftlig tillatelse fra foresatte om man skal oppholde seg i et annet land uten voksne kontaktpersoner. Det er ganske problemfritt om man bor sammen med personer som er mydnige. Feks en venns foresatte.

Stikk innom politiet og forhør deg om de har anbefalinger eller kan hjelpe med et dokument, så er du sikker.

Anonymkode: 12320...a89

Skrevet
Den 14. januar 2016 at 17.54, AnonymBruker skrev:

Hei.

takk for svar!

Hvorfor må du ha erklæring fra foreldrene dine? Mine barn har reist masse, også alene, og også før fylte 18. Bare en gang har den ene blitt spurt hva hun skulle, da var hun 16 år og reiste alene til Thailand. Har aldri tenkt at de skulle ha med erklæring?

Skrevet

Jeg reiste til kreta som 17 åring med startour, trengte ingen erklæring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...