AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #21 Skrevet 14. januar 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: 3. Hun er typen som liker å utfordre kjæresten sin på sjalupunktet Anonymkode: b1c6a...3d9 Dette hadde virket feil på meg. Jeg hadde begynt å savne forrige forhold hvor jeg slapp å forholde meg til sånt. Det hadde satt ting i perspektiv og gitt meg følelsen av å savne noe annet. Tuller ikke. Anonymkode: b1c6a...3d9 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #22 Skrevet 14. januar 2016 3 minutter siden, Florence skrev: Man gnir det jo ikke opp i trynet på nye kjærester når man lar det være som det var. Skal jeg gå tilbake flere år på tidslinjen og slette hjertet min daværende kjæreste sendte meg der i tilfelle min nye kjæreste vil bla seg tilbake og, grøss og gru, ser hjertet? Selvfølgelig skal du det, om du har et snev av respekt for nåværende kjæreste. Eller er det tungt å ta ned bildet av eksen på stueveggen? Eller kanskje du har bilder av alle eksene dine her og der? Og andre private ting dere hadde, er vel også tungt å fjerne. Nei, nei, ta heller å trykk det opp i fjeset til den nye, det er jo bare en del av livet ditt. Anonymkode: e8b01...bc0 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #23 Skrevet 14. januar 2016 23 minutter siden, Meline37 skrev: Jeg er enig i det med gamle statuser. Dersom det er gamle statuser, så har eksen vært en del av livet. Og jeg mener også at man behøver ikke å slette alt. Det som jeg reagerer på er at hvis de lager nye statuser sammen hele tiden, slik som jeg erfarte. Jeg erfarte at de laget nye statuser og skrev dialoger sammen opp og ned på veggen hele tiden, og han ville stå som singel, selv om han kallte seg kjæresten min til meg. Kommer an på hva man mener med lage statuser sammen. Hvis de fortsetter å oppføre seg som kjærester så blir det jo unektelig rart. Men "gratulerer med dagen" - "takk" må jo være innafor. Selv om jeg mistenker enkelte her inne ikke er enig. Var jo til og med en tråd om noen som mislikte at en eks forble venner med eksens mor. Anonymkode: 3ce79...c35
Florence Skrevet 14. januar 2016 #24 Skrevet 14. januar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig skal du det, om du har et snev av respekt for nåværende kjæreste. Eller er det tungt å ta ned bildet av eksen på stueveggen? Eller kanskje du har bilder av alle eksene dine her og der? Og andre private ting dere hadde, er vel også tungt å fjerne. Nei, nei, ta heller å trykk det opp i fjeset til den nye, det er jo bare en del av livet ditt. Anonymkode: e8b01...bc0 Sammenligner du et hjerte på Facebook som man nesten må grave seg fram til med et bilde på stueveggen? 3
Meline37 Skrevet 14. januar 2016 #25 Skrevet 14. januar 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer an på hva man mener med lage statuser sammen. Hvis de fortsetter å oppføre seg som kjærester så blir det jo unektelig rart. Men "gratulerer med dagen" - "takk" må jo være innafor. Selv om jeg mistenker enkelte her inne ikke er enig. Var jo til og med en tråd om noen som mislikte at en eks forble venner med eksens mor. Anonymkode: 3ce79...c35 Disse hadde mye blinkesmileyer til hveandre . Flørtende skriving... og hun skrev av og til som om de fortsatt var sammen, så jeg følte at det kunne se ut til at de ikke var ferdige med hveandre. Og etter hva han fortalte om dem så virket de ikke ferdige. Men jeg håpet da at han ville forandre status fra singel til forhold, men det ville han ikke, men han var kjæresten min men det ble ikke offentlig erklært. Jeg er enig i at man kan akseptere at en eks har kontakt med familien, og at ekser har kontakt som venner, men ikke sånn at den nåværende kjæresten havner utenfor linjen. Jeg er sikker på at folk kunne tro at det var hun som var kjæresten hans og ikke meg, med tanke på facebooken hans. Men gamle bilder og videoer sammen med ekser. Ser ikke noe galt i å ha det på facebook. Det har jo vært en del av livet. Og gratulasjoner på bursdager, og liker på enkelte statuser, hva er galt med det? ser ikke galt i det heller. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #26 Skrevet 14. januar 2016 Er ikke noe i veien for å ta det opp med henne og be hun fjerne det fordi de plager deg. Du trenger ikke bli påmint om fortiden hennes med en annen mann og vennene hennes bør være klar over at hun har en ny mann nå. Jeg ville ikke likt det i det hele tatt, og krevd at det ble tatt bort, uten å være en bitch om det men si det på en helt vanlig rolig måte "baby jeg liker ikke alle postene som eksen din, kan du ikke ta det vekk? " men det er ikke sikkert at hun selv har tenkt over det, er få som går igjennom wallen sin for tidligere ting osv, så du trenger ikke føle deg såret eller ta det personlig selvom jeg skjønner at du reagerer negativt på det. Anonymkode: 20fb6...52f
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #27 Skrevet 14. januar 2016 29 minutter siden, Florence skrev: Sammenligner du et hjerte på Facebook som man nesten må grave seg fram til med et bilde på stueveggen? Nei, du har rett, det er mye verre å ha masse minner sammen med eksen på facebook. På stueveggen er det jo rimelig privat, og ikke så mange som ser det. På facebook viser man jo til alle sine kjære minner sammen med eksen. Anonymkode: e8b01...bc0
AnneBonny Skrevet 14. januar 2016 #28 Skrevet 14. januar 2016 Jeg har aldri har opplevd at kjæreste eller noen jeg treffer har masse eks-stuff på Facebook og har ikke trengt å forholde meg til det. Har vært bilder og hjerte, men ikke i den grad at det er støtende i det hele tatt. Så hvis jeg først hadde kommet over en som jeg hadde reagert på, hadde jeg definitivt tenkt at det er flaut å dukke opp som den nye haha. Har sett sånt på vennelista mi jeg også, "superparet" som har brettet ut masse der og er superduper inntil det hele er slutt. Det er flaut å se på fra utsiden og jeg har aldri hatt noe særlig lyst til å være "dem" på et vis eller den nye. Hva om det blir seriøst også blir han/hun venner med dine venner og familie, så ser de hele hans/hennes forrige forhold? Kleint. Er så mye lettere å ha sånt på privaten. Samler på eksen min på en helt annen måte enn på Facebook haha.
makkapakka Skrevet 14. januar 2016 #29 Skrevet 14. januar 2016 hun vil bare prøve å gjøre deg sjalu, så du gjør lurt i å ignorere det helt og holdent, det pleier å funke
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #30 Skrevet 14. januar 2016 Da jeg gikk ut av et forhold på 7 år så tok det tid før jeg slettet ting. Vet ikke hvorfor jeg ikke gjorde det med engang, etterhvert var det bare utrolig flaut å ha det der. Som noen også nevner, "hva med nytt forhold?", "hva med ny svigerfamilie/fellesvenner?". Det gjør ingenting om det står Gratulerer med dagen. Facebook er ikke en side man utleverer hele hverdagen sin og forholdet sitt, det er flaut. Anonymkode: 63643...05e
Gjest Kasøblå Skrevet 14. januar 2016 #31 Skrevet 14. januar 2016 En ting er å ha bilder av eksen sin i fotoalbum et sted i eskene sine. En annen ting er å henge bildene opp på veggen og invitere sin neste store kjærlighet hjem til middag. Et sted går grensa.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #32 Skrevet 14. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig skal du det, om du har et snev av respekt for nåværende kjæreste. Eller er det tungt å ta ned bildet av eksen på stueveggen? Eller kanskje du har bilder av alle eksene dine her og der? Og andre private ting dere hadde, er vel også tungt å fjerne. Nei, nei, ta heller å trykk det opp i fjeset til den nye, det er jo bare en del av livet ditt. Anonymkode: e8b01...bc0 Det er jo galskap. Om du forventer at en fyr skal bla seg flere år tilbake for å slette kommentarer, så betyr det jo også at du både er veldig usikker på deg selv og at du har brukt alt for mye tid på å snoke på den nye typen din. Har man et normalt forhold til sosiale medier så har man uansett ikke bretta ut det mest private på FB heller. Og da å skulle slette etterpå er bare fjas. Jeg sletter ikke noe fra eksen. Skal mye til for å catche at han var en eks også. Ikke ville jeg bedt evn ny kjæreste om å slette noe heller. Klarer ikke jeg å forholde meg til hans fortid på noe så ubetydelig som FB, så fortjener han mye bedre enn meg. Da burde jeg virkelig gå i meg selv om dette var ubehag for meg. Men det forutsetter et normalt forhold til sosiale medier. Anonymkode: 2f030...a7b 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #33 Skrevet 14. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er jo galskap. Om du forventer at en fyr skal bla seg flere år tilbake for å slette kommentarer, så betyr det jo også at du både er veldig usikker på deg selv og at du har brukt alt for mye tid på å snoke på den nye typen din. Har man et normalt forhold til sosiale medier så har man uansett ikke bretta ut det mest private på FB heller. Og da å skulle slette etterpå er bare fjas. Jeg sletter ikke noe fra eksen. Skal mye til for å catche at han var en eks også. Ikke ville jeg bedt evn ny kjæreste om å slette noe heller. Klarer ikke jeg å forholde meg til hans fortid på noe så ubetydelig som FB, så fortjener han mye bedre enn meg. Da burde jeg virkelig gå i meg selv om dette var ubehag for meg. Men det forutsetter et normalt forhold til sosiale medier. Anonymkode: 2f030...a7b Jeg er enig. Men altså, det er vanskelig å si noe annet enn at jeg reagerer denne gangen, har aldri gjort det før. De var veldig utleverende med sitt forhold på Facebook. Kan kopiere en status: "Deilige gutten min, du er verdens beste <3 Jeg elsker deg for alltid <3", "Du er verdens beste <3 ", "Jeg er så imponert over deg, jenta mi, du er så kul <3. Det finnes visstnok en blogg om oppussinga deres på nett, men orka ikke å trykke meg inn der, fikk nok. Begge er i slutten av 20-årene, har selv hatt forhold og venner har hatt langvarige forhold. Aldri reagert før nå. Tror ikke jeg kommer til å ta det opp med henne, men jeg kommer nok ikke til å bli offentlig sammen med denne jenta på Face. ts Anonymkode: 1ee6f...579
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #34 Skrevet 14. januar 2016 3 timer siden, Florence skrev: Man gnir det jo ikke opp i trynet på nye kjærester når man lar det være som det var. Skal jeg gå tilbake flere år på tidslinjen og slette hjertet min daværende kjæreste sendte meg der i tilfelle min nye kjæreste vil bla seg tilbake og, grøss og gru, ser hjertet? Nei. Jeg kommer frem til at de var et veldig utleverende par, i den grad utleverende at mange av dere kanskje har problemer med å kanskje se det for dere, men ingen regel uten unntak. Som sagt, jeg har aldri reagert på sånt tidligere og jeg har sett bilder av eks før. Kommer uansett til å drite i det og la henne styre som hun vil. Men jeg kommer seriøst ikke til å skrive noe lignende til henne der eller åpne opp hele hjemmet mitt til folk på Face. ts Anonymkode: 1ee6f...579
guttemann Skrevet 14. januar 2016 #35 Skrevet 14. januar 2016 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har holdt på i 5 måneder og det er seriøst. Hun har et langvarig forhold bak seg, noe som ikke er noe problem (vet at de er ferdige med hverandre). Men det er så mange ting av de to på Facebooken hennes. Både gratulasjoner når de ble sammen, bilder, hyggelige kommentarer på statuser og statuser av livet deres. Synes det er teit, egentlig. Har ikke sånt av mine ekser på min, har tatt det bort. Hun sier hun er privat på Face men hele det forrige forholdet deres er jo der foran øynene på alle. Skal ikke gjøre det slutt, men skal jeg våge å si det til henne? Hvordan hadde du reagert i hennes situasjon, og min? Anonymkode: 1ee6f...579 Herregud, det er fortid. Jeg regner med folk har sluttet å poste gratulasjonsmeldinger for at de ble sammen, og bilder av de to sammen på tidslinjen hennes, for å si det sånn. Hva er problemet egentlig? At du finner bilder fra fortiden hennes når du aktivt går inn for å grave i nettopp fortiden på facebookveggen hennes? Sitter du der og scroller i måneder og år bakover og gremmes over at noen var der før deg? Voks opp. Endret 14. januar 2016 av guttemann 2
Fireflies Skrevet 14. januar 2016 #36 Skrevet 14. januar 2016 Veldig spesielt å be en person slette alt fra en profil på nettet som viser at det en gang var en annen person i livet hennes. 2
Meline37 Skrevet 14. januar 2016 #37 Skrevet 14. januar 2016 29 minutter siden, Sooool skrev: Veldig spesielt å be en person slette alt fra en profil på nettet som viser at det en gang var en annen person i livet hennes. Helt enig i det. Dette var fortid, men man forventer at dagens posting er noe annet enn at eksen er involvert i all postingen . 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #38 Skrevet 14. januar 2016 1 time siden, guttemann skrev: Herregud, det er fortid. Jeg regner med folk har sluttet å poste gratulasjonsmeldinger for at de ble sammen, og bilder av de to sammen på tidslinjen hennes, for å si det sånn. Hva er problemet egentlig? At du finner bilder fra fortiden hennes når du aktivt går inn for å grave i nettopp fortiden på facebookveggen hennes? Sitter du der og scroller i måneder og år bakover og gremmes over at noen var der før deg? Voks opp. Nei. Surr inn! Anonymkode: 1ee6f...579 1
Teethgrinding Skrevet 15. januar 2016 #39 Skrevet 15. januar 2016 Herreguuuuuud så harry dere er! Man skal ikke ha kjæresteting på Face uansett, men ihvertfall ikke fra ekser. Dersom en har et snev av klasse er det mer enn nok med et profilbilde sammen. Facebook er ikke et jævla horehus eller din personlige harry dagbok. Get a grip. 4
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #40 Skrevet 17. juli 2016 Den 13.1.2016 at 13.44, AnonymBruker skrev: Vi har holdt på i 5 måneder og det er seriøst. Hun har et langvarig forhold bak seg, noe som ikke er noe problem (vet at de er ferdige med hverandre). Men det er så mange ting av de to på Facebooken hennes. Både gratulasjoner når de ble sammen, bilder, hyggelige kommentarer på statuser og statuser av livet deres. Synes det er teit, egentlig. Har ikke sånt av mine ekser på min, har tatt det bort. Hun sier hun er privat på Face men hele det forrige forholdet deres er jo der foran øynene på alle. Skal ikke gjøre det slutt, men skal jeg våge å si det til henne? Hvordan hadde du reagert i hennes situasjon, og min? Anonymkode: 1ee6f...579 Først, altså unnskyld meg.. Du som skriver at du TS ovenfor her; hva i all verden? Haha, opprinnelig TS her... Nesten PRESIS samme situasjon som meg. Jeg tok det opp i går, og han slettet de umiddelbart. Han spurte hvilke jeg ville ha slettet, og jeg sa jeg egentlig ikke hadde så lyst til å gå inn på bildene og plukke ut hvilke.. Tror jeg ble litt fornærmet der også, over at han ikke bare tok alle sammen. Det gjorde han dog nå! Så jeg synes du også skal si det til henne! Det er jo nettopp et litt tungt emne for oss, som er nok til at vi går inn og skriver her.. Så da burde det taes opp. Takk for svar i tråden Den skiftet kanskje litt retning etterhvert. Anonymkode: eba26...219
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå