AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #1 Skrevet 14. januar 2016 Vi har holdt på i 5 måneder og det er seriøst. Hun har et langvarig forhold bak seg, noe som ikke er noe problem (vet at de er ferdige med hverandre). Men det er så mange ting av de to på Facebooken hennes. Både gratulasjoner når de ble sammen, bilder, hyggelige kommentarer på statuser og statuser av livet deres. Synes det er teit, egentlig. Har ikke sånt av mine ekser på min, har tatt det bort. Hun sier hun er privat på Face men hele det forrige forholdet deres er jo der foran øynene på alle. Skal ikke gjøre det slutt, men skal jeg våge å si det til henne? Hvordan hadde du reagert i hennes situasjon, og min? Anonymkode: 1ee6f...579
Ms.Sommerfugl Skrevet 14. januar 2016 #2 Skrevet 14. januar 2016 Jeg ville bedt henne om og fjerne det. Ikke pga usikkerhet, men av respekt for deg. Er de ferdig med hverandre, så er de ferdig med hverandre. Jeg ser ingen grunn til at det skal være offentlig for noen lenger. Dog kan det være nostalgi som lar henne beholde det på Facebook, eventuelt at hun ikke ser grunnen til å fjerne det. Men jeg syns hun skal respektere deg her Så si i fra om det, du. 6
Florence Skrevet 14. januar 2016 #4 Skrevet 14. januar 2016 Jeg synes ikke du kan kreve at hun skal fjerne det, man må få lov til å ha beviser på langvarige forhold. 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #5 Skrevet 14. januar 2016 Det kan være disse grunnene 1. Han var en del av livet hennes 2. Hun er veldig liberal 3. Hun er typen som liker å utfordre kjæresten sin på sjalupunktet Punkt 1: Mange mennesker har nakenbilder av eksene sine, andre sletter dem. Mange har ting fra eksene sine (valentine`s kort), men legger dem bortgjemt i en eske, andre henger dem på veggen. Om dama di går under kategori 1, så ser du hvem hun er i disse to tilfellene. Skal ikke si hva du skal gjøre, men jeg hadde ikke orket å ta det opp med henne. Hadde nok ikke passet som min kjæreste. Punkt 2: Kan være at hun ikke hadde reagert noe på det, om hun var i din situasjon (på ordentlig ikke brydd seg). Da er hun mer liberal på slikt enn deg. Dvs at hun fortsatt kan ha prinsippet om at man gjør mot andre som man ønsker at man gjør mot seg selv, rett og slett. Da har hun ikke gjort noe galt. Sett deg uansett ned å forklar hvordan du ser annerledes på det. Punkt 3: Reaksjonen hennes når du tar det opp kommer til å være "Oj, det har jeg ikke tenkt over". Sannheten er: Jo, hun har tenkt over det. Alle som har eksen sin på hele Facebooken sin vet at de har eksen sin der. Dropp henne med engang. Anonymkode: b1c6a...3d9 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #6 Skrevet 14. januar 2016 Ser at noen synes at det skal være lov til å ha beviser for langvarige forhold. Lurer på hva de gjorde før Facebook? Var det sånn at mennesker gikk rundt å fortalte hverandre tidlig i nytt bekjentskap/flørt hva slags duker de brukte i bryllupet med eksen? Ga de informasjon om hva eksen og vedkommede gjorde 18.april 2005? Og 20.Desember, hvordan frieriet var, hvordan bryllupet var, hang bildene av eksen på veggen hjemme? Enkelt tilgjengelig? Nei. Antageligvis ikke. Folk som gjør dette og forventer at det er ok for ny partner, eier ikke nettvett og har ikke reflektert nøye nok over hva Facbook er. Å gni sitt gamle forhold opp i trynet på ny partner, foran hele vennelista si, er stygt gjort og respektløst. Ingen forholdet fortjener å starte på en sånn måte. Jeg og eksen min slapp å starte vårt forhold med masse ekser rundt oss (vi var hverandres første), og det har jeg lyst til å ta med meg videre til neste kjæreste så godt jeg kan. Vet ikke med dere. Men å føle meg spesiell er litt viktig. (Jeg er ikke sjalu, om noen skulle påstå det). Hvis ny partner ikke hadde latt meg komme inn i et forhold med han på en mer spesiell måte enn å kline eksen hans opp i fleisen på meg, hadde jeg stukket. Anonymkode: f8e83...a18 8
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #7 Skrevet 14. januar 2016 16 minutter siden, Florence skrev: Jeg synes ikke du kan kreve at hun skal fjerne det, man må få lov til å ha beviser på langvarige forhold. Hva slags beviser da mener du? Kan du egentlig forklare det. Ha beviser på at man har hatt et langvarig forhold? Jeg har hatt et langvarig forhold. Facebook visste det, ja. Men er det det som beviser langvarig forhold? What? For hvem? Anonymkode: f8e83...a18 5
Luka Skrevet 14. januar 2016 #8 Skrevet 14. januar 2016 Ts. Kanskje du kan kline dine forhold foran henne på et vis, på en sånn akkurat smakfull måte at det gir samme følelse som du får. Hvis hun er så ok på sånt, så reagerer hun ikke. Vær åpen selv om dine forhold, bilder osv.
Florence Skrevet 14. januar 2016 #9 Skrevet 14. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hva slags beviser da mener du? Kan du egentlig forklare det. Ha beviser på at man har hatt et langvarig forhold? Jeg har hatt et langvarig forhold. Facebook visste det, ja. Men er det det som beviser langvarig forhold? What? For hvem? Anonymkode: f8e83...a18 Man skal ikke behøve å slette bilder, statuser o.l. (som i og for seg er beviser på langvarige forhold) fordi man får ny kjæreste. Noen gjør det, jeg har gjort det, men ville aldri krevd at en ny kjæreste skulle slette alle bildene. 4
Meline37 Skrevet 14. januar 2016 #10 Skrevet 14. januar 2016 (endret) 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har holdt på i 5 måneder og det er seriøst. Hun har et langvarig forhold bak seg, noe som ikke er noe problem (vet at de er ferdige med hverandre). Men det er så mange ting av de to på Facebooken hennes. Både gratulasjoner når de ble sammen, bilder, hyggelige kommentarer på statuser og statuser av livet deres. Synes det er teit, egentlig. Har ikke sånt av mine ekser på min, har tatt det bort. Hun sier hun er privat på Face men hele det forrige forholdet deres er jo der foran øynene på alle. Skal ikke gjøre det slutt, men skal jeg våge å si det til henne? Hvordan hadde du reagert i hennes situasjon, og min? Anonymkode: 1ee6f...579 Jeg hadde det slik i et forhold og. Men eneste forskjellen var at han og eksen tagget hveandre tilstadighet. Og de møttes av og til, og tagget og skrev om møtene. De skrev begge at de var bestebestevenner. Hun skrev at bedre venn enn han finnes ikke, og han skrev det samme om henne. Jeg ble ganske usikker, og sa det til han. Men da synes han at det var meg det var noe galt med. Han ville aldri offentliggjøre forholdet vårt på facebook heller, så han betrygget meg ikke. Men jeg vet ikke hvor normalt dette er.. Er det gammelt det som din dame har på facebook, så reagerer ikke jeg så mye på det, men er det nyheter mellom de to hele tiden så synes jeg det er merkelig. Har dere status "i forhold" på facebook så er det også en sak som vil gjøre problemet betryggende. Jeg hadde vært betrygget den gangen dersom vi hadde hatt forholdstatus på facebook. Endret 14. januar 2016 av Meline37
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #11 Skrevet 14. januar 2016 Gamle statuser ser man jo bare hvis man leter i dem, så det er ikke i glaningen på alle akkurat. Det er ikke naturlig å slette sin fortid selv om man blir sammen med en ny. Anonymkode: 3ce79...c35 6
Meline37 Skrevet 14. januar 2016 #12 Skrevet 14. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Gamle statuser ser man jo bare hvis man leter i dem, så det er ikke i glaningen på alle akkurat. Det er ikke naturlig å slette sin fortid selv om man blir sammen med en ny. Anonymkode: 3ce79...c35 Jeg er enig i det med gamle statuser. Dersom det er gamle statuser, så har eksen vært en del av livet. Og jeg mener også at man behøver ikke å slette alt. Det som jeg reagerer på er at hvis de lager nye statuser sammen hele tiden, slik som jeg erfarte. Jeg erfarte at de laget nye statuser og skrev dialoger sammen opp og ned på veggen hele tiden, og han ville stå som singel, selv om han kallte seg kjæresten min til meg. Jeg følte meg helt utenfor. Men at man har gamle bilder på facebook: jeg ser ikke noe galt i det, og forstår ikke at de som reagerer på det. Eksen har vært en del av fortiden, og man kan være venner selv om det er slutt. 3
20052014 Skrevet 14. januar 2016 #13 Skrevet 14. januar 2016 Om jeg var i hennes situasjon: Det hadde jeg ikke vært. Min Facebook er ikke full av personlige bilder og informasjon om mitt langvarige forhold, er for privat av meg der. Det finnes vel noen bilder, men mest av situasjoner (mange flere mennesker på bildet). Men jeg ser jo at noen på vennelista mi har hele sitt forrige ekteskap på veggen sin, jeg vet utrolig mye om deres forhold til å bare være en bekjent. Nå er de skilt og ingenting er borte fra veggen, så jeg tror ikke det hadde vært så utrolig kult å blitt dama hans nei Jeg har valgt å ikke la noen forholde seg til sånt på Facebook, så jeg hadde nok satt pris på at det gikk i samme stil andre vei.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #14 Skrevet 14. januar 2016 29 minutter siden, Florence skrev: Jeg synes ikke du kan kreve at hun skal fjerne det, man må få lov til å ha beviser på langvarige forhold. Trolling eller seriøst? Anonymkode: e8b01...bc0 1
Gjest New Girl Skrevet 14. januar 2016 #15 Skrevet 14. januar 2016 Det er ikke sånn at fortiden ikke har eksistert dersom man fjerner bilder og statuser fra facebook. man sletter ikke fortiden sin, selv om den ikke er til alles beskuelse. Jeg skjønner godt at ts syns det er ubehagelig. Det er forskjell på å ha minner i en eske innerst i skapet og ha det stående midt på stuebordet.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #16 Skrevet 14. januar 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan være disse grunnene 1. Han var en del av livet hennes 2. Hun er veldig liberal 3. Hun er typen som liker å utfordre kjæresten sin på sjalupunktet Punkt 1: Mange mennesker har nakenbilder av eksene sine, andre sletter dem. Mange har ting fra eksene sine (valentine`s kort), men legger dem bortgjemt i en eske, andre henger dem på veggen. Om dama di går under kategori 1, så ser du hvem hun er i disse to tilfellene. Skal ikke si hva du skal gjøre, men jeg hadde ikke orket å ta det opp med henne. Hadde nok ikke passet som min kjæreste. Punkt 2: Kan være at hun ikke hadde reagert noe på det, om hun var i din situasjon (på ordentlig ikke brydd seg). Da er hun mer liberal på slikt enn deg. Dvs at hun fortsatt kan ha prinsippet om at man gjør mot andre som man ønsker at man gjør mot seg selv, rett og slett. Da har hun ikke gjort noe galt. Sett deg uansett ned å forklar hvordan du ser annerledes på det. Punkt 3: Reaksjonen hennes når du tar det opp kommer til å være "Oj, det har jeg ikke tenkt over". Sannheten er: Jo, hun har tenkt over det. Alle som har eksen sin på hele Facebooken sin vet at de har eksen sin der. Dropp henne med engang. Anonymkode: b1c6a...3d9 Mistenker at hun enten er 1 eller 3. Når jeg tenker meg om. Skulle ønske jeg møtte en annerledes person enn som så, egentlig. Men får se. Ts Anonymkode: 1ee6f...579
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #17 Skrevet 14. januar 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gamle statuser ser man jo bare hvis man leter i dem, så det er ikke i glaningen på alle akkurat. Det er ikke naturlig å slette sin fortid selv om man blir sammen med en ny. Anonymkode: 3ce79...c35 Jada, det er sikkert vanlig å ha bilder av eksene på stueveggen. Nakenbildet du fikk av henne, det har man jo selvfølgelig tatt vare. Man må være bra psyko om man ønsker å gni dette inn til en ny kjæreste. Anonymkode: e8b01...bc0 3
Florence Skrevet 14. januar 2016 #18 Skrevet 14. januar 2016 3 minutter siden, New Girl skrev: Det er ikke sånn at fortiden ikke har eksistert dersom man fjerner bilder og statuser fra facebook. man sletter ikke fortiden sin, selv om den ikke er til alles beskuelse. Jeg skjønner godt at ts syns det er ubehagelig. Det er forskjell på å ha minner i en eske innerst i skapet og ha det stående midt på stuebordet. Det blir jo ikke stående midt på stuebordet når det er på Facebook heller, Facebook blir jo som å bla seg bakover i et arkiv. 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #19 Skrevet 14. januar 2016 Eksen min hadde også noen bilder av eksen sin på Facebook, men det var ikke sånn at jeg reagerte eller tenkte over det for det flyta veldig sammen med resten av innholdet på Face. Men dette reagerer jeg på, er mer smakløst og for åpent. Ts Anonymkode: 1ee6f...579 2
Florence Skrevet 14. januar 2016 #20 Skrevet 14. januar 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser at noen synes at det skal være lov til å ha beviser for langvarige forhold. Lurer på hva de gjorde før Facebook? Var det sånn at mennesker gikk rundt å fortalte hverandre tidlig i nytt bekjentskap/flørt hva slags duker de brukte i bryllupet med eksen? Ga de informasjon om hva eksen og vedkommede gjorde 18.april 2005? Og 20.Desember, hvordan frieriet var, hvordan bryllupet var, hang bildene av eksen på veggen hjemme? Enkelt tilgjengelig? Nei. Antageligvis ikke. Folk som gjør dette og forventer at det er ok for ny partner, eier ikke nettvett og har ikke reflektert nøye nok over hva Facbook er. Å gni sitt gamle forhold opp i trynet på ny partner, foran hele vennelista si, er stygt gjort og respektløst. Ingen forholdet fortjener å starte på en sånn måte. Jeg og eksen min slapp å starte vårt forhold med masse ekser rundt oss (vi var hverandres første), og det har jeg lyst til å ta med meg videre til neste kjæreste så godt jeg kan. Vet ikke med dere. Men å føle meg spesiell er litt viktig. (Jeg er ikke sjalu, om noen skulle påstå det). Hvis ny partner ikke hadde latt meg komme inn i et forhold med han på en mer spesiell måte enn å kline eksen hans opp i fleisen på meg, hadde jeg stukket. Anonymkode: f8e83...a18 Man gnir det jo ikke opp i trynet på nye kjærester når man lar det være som det var. Skal jeg gå tilbake flere år på tidslinjen og slette hjertet min daværende kjæreste sendte meg der i tilfelle min nye kjæreste vil bla seg tilbake og, grøss og gru, ser hjertet? 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå