Gå til innhold

Sende mannen til Afganistan?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Meg. i. i.

Min mann har fått tilbud om jobb en ukes tid i Afganistan. (som Håndtverker innen Natosystemet)

Jeg kjenner motvilje umiddelbart, mens mannen prøver å berolige meg.

Litt artig å høre deres mening...

Ville dere sendt mannen deres?

Er det trygt nå?

Hvis jeg setter meg på bakbena, drar han ikke av respekt for meg, mer er det naivt av meg å sette meg på bakbena?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil føles helt jævlig, men du må la ham dra.

Jeg tenker nemlig motsatt, at jeg ville absolutt ha reist selv. Men hadde mannen min satt seg fullstendig på bakbena, hadde jeg neppe gjort det. Samtidig vet jeg han hadde latt meg reise, men hatet det og jeg hadde elsket ham for at han hadde gitt meg muligheten.

Skjønner du hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meg. i. i.

Skjønner absolutt tankegangen Tusenfryd...

(ville gjerne ha denne tråden inne på generell jeg... Vet dette også handler om samliv, men jeg vil ikke miste de som kan gi meg svar på tilstanden i landet. Er det mulig å stjele en plass inne på generell?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke at dette er et umiddelbart spørsmål om hvor trygt det er i Afghanistan - landet er stort, du sier ikke noe om hvor han skal dra og hva han skal gjøre.

Men det er greit, jeg flytter den tilbake, så ser vi hvor den ender, ok?

Tusenfryd - moderator denne gangen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meg i. i.

Takk.

For å hjelpe til litt, kan jeg si han skal i nærheten av hovedstaden.

vet ikke hvor mye jeg kan røpe skjønner du :wink:

jeg vurderer å la ham reise, nettopp fordi jeg ikke vil hindre ham i en stor opplevelse.

Meg magen og hjertet stritter så skrekkelig imot, så jeg trenger noe mer håndfaste bevis på sikkerheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs hvor i landet han drar, hvor trygt det er.

Min umiddelbare reaksjon er at en uke bare er pytt!

Mannen min er der nede i 6 mnd, han har tre igjen, og det er litt mer å svelge.

I Kabul er det ikke så verst når det gjelder trygghet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Lillebroren min reiser på sin tredje kontingent innan FN/ Telemarksbataljonen no, denne gongen til Afghanistan. Eg likar det ikkje, men vi støttar han alle saman. Nokon må vel gjere dei jobbane, og dei som gjer dei vil som regel vere ektemenn/søner/ brødre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk ikke å skrive mer i sted, fortsetter her.

Jeg hadde også veldig i mot at han skulle dit, det tok sin tid å innstille seg på det. Ihvertfall at han skulle være der så lenge.

Men jeg hadde det i tankene at jeg kunne ikke være den som nektet ham det, det ville blitt mellom oss for bestandig.

Imidlertid går det bra, men jeg savner ham veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer var i Kabul i 4 måneder. Tjenestergjør i Telemarksbataljonen. En uke er ingenting, og det er ganske stille der nå tror jeg. Har ikke hørt om noe på lang tid vaffal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet sikkert ikke nok om sikkerhetsnivået i Afganistan til å uttale meg, men jeg tror jeg hadde hatt svært vanskelig for å akseptert hvis min samboer ville dra dit og jeg tror at han ville hatt det på samme måte. Jeg ville ikke utsatt min samboer for dette og håper han ville tenke det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Åy det var et vanskelig spørsmål!!

Jeg tror det jeg hadde gjort er å sjekke ut opp og ned og til høyre og venstre hvor trygt det er akkurat dit han skal, så hadde jeg tatt en beslutning ut fra det. Men veldig villig til å la ham dra hadde jeg nok ikke vært, nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke detaljer om sikkerhetsrisikoen i A, så jeg velger å svare på det andre.

Jeg ville latt ham dra, selv om jeg hadde vært redd.

Jeg hadde selv kunnet vært i samme situasjon, og tenker som Tusenfryd.

En uke er ikke særlig lenge, jeg kjenner til folk som har vært der i 3 mnd - det var belastende, men 1 uke er jo ikke lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest Genevieve

La han reise, du gjør det bare verre med sutring og grining. Jeg hadde latt min kjære reise på ett blunk- rett og slett fordi vi er voksne mennesker og ikke kan få viljen vår hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Polyanna (ikke innlogget)

Jeg mener generelt at når man har fått barn så plikter man å leve relativt risikofritt - barn trenger foreldrene sine!

Så jeg ville satt meg på bakbena.

Nå er spørsmålet meget hypotetisk i mitt tilfelle, da min mann er enda mer risikoavers enn meg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

exen min jobber i afganistan og har vært der siden august. skal være der ca et år. da han valgte å dra dit synes jeg det var helt grusomt og jeg liker fortsatt ikke at han er der. er redd for at det skal skje han noe

i og med at jobben hans ikke er den tryggeste og fordi man stadig hører om negative ting som skjer der nede. jeg personlig ville ikke ønsket at mannen min skulle dra, for det er alltid en risiko for at det kan skje noe og fordi det er grusomt å bare sitte å vente på at han skal komme hjem og engste seg for hva som kan skje.

men jeg må legge til at exen min trives i afganistan, men som han sier så skjer det mye dritt der og han forstår vår engstelse for han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...