Gå til innhold

Hva kaller dere dette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, hva kaller dere dette? Har dere et ord for det? Selv bor jeg på en øy på Vestlandet, og her kaller vi det "an-nagl". På engelsk heter det "hangnail", men jeg har aldri hørt noen andre ord. Så dere i andre deler av landet; har dere et ord for dette?

Anonymkode: 9dbc5...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en annegl som ligger i neglesengen. Blir den klippet, dradd utlager den trøbbel og ikke skjelden neglerotbetennelse. 

Lurer på om den er en del av neglebåndet som vokser ut med effekt å beskytte / polstring? mellom negl og hud? 

Anonymkode: 20104...65a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å kalle det neggel-splint når jeg prøver å forklare det. Vet ikke om det er rett å kalle d det, men kaller d det uansett.

Anonymkode: ecb9c...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"En slik som kommer ved siden av neglen, som gjør ufattelig vondt hvis man skulle finne på å forsøke å fjerne den" - kaller jeg denne :-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Jeg kaller den bare for helvete egentlig. Får helt abstinenser på biting hvis jeg ikke får til å bite den vekk.. (Og jeg har sluttet å bite negler, men jeg får en greie og bare MÅÅÅÅ bite den vekk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neglflis er et ord jeg også kjenner, men kaller det "faans dritt!" og "helvete, og!"  😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...