Gå til innhold

Urenslig å ha dyr

Fremhevede innlegg

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det kan hende de bare er urenslige mennesker altså. Misforstå meg rett, jeg liker dyr, men de er skitne! 

Anonymkode: d0225...a1e

Problemet er at du blir forstyrret forbanna. Ta det utover deg selv og ikke andre ok?.

Anonymkode: 52116...9a2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er urenslig å ha dyr innendørs!

Fugler støver ned og skaper dårlig innemiljø

smågnagere er forsåvidt greit nok så lenge en skifter strø ofte

hunder tråkker rundt i all mulig skitt ute og sniffer på alle "godbiter" de kommer over (dessuten har mange hunderaser "synlige" rumpehull der man ser rester etter avføring eller piss i pelsen)

katter drar med seg døde dyr inn, tråkker rundt i sitt eget piss/sin egen møkk (eller småretter) i kattekassa og drar det utover huset, slikker seg i ræva for så å "vaske" resten av kroppen, og utekatter har tilnærmet kronisk innvollsorm der de er smittefarlige og når som helst kan skille ut ormeegg via ræva, spolormegg kan overleve i årevis i huset ditt

Kaniner lorter overalt, selv de flinkeste slipper en kule her og der i ny og ne, men de er tusen ganger mer hygieniske enn katt/hund

Litt eksponering av bakterier og andre mikroorganismer styrker bare immunforsvaret. 

Det er jo vist gjennom lang tid at folk med kjæledyr har bedre helse og høyere livskvalitet. 

Renslighet er jo heller ikke noe mål i seg selv, men at man kan leve på en sunn og god måte. Det går jo ann både med og uten kjæledyr. 

• Liker 6
Skrevet

Innekatt som utelukkende bruker kattedo. Where's your logic now? 

Anonymkode: 7c8cf...351

Skrevet

Vi hadde en hund som røytet noe så inni....prøvde alt av remedier og kjerringråd, regelmessig grooming, men allikevel måtte det støvsuges 2x om dagen. Jeg holdt på å bli GAL! Trist når hun gikk bort, men herregud så ren jeg føler meg nå! Aldri mer hund! 

Anonymkode: dfa00...618

Skrevet

Jeg er enig med deg. Har dyr som bor i egne hus, da får jeg både hatt dyr samtidig som jeg slipper å ha dem oppi sofaen.

Anonymkode: 3a3b7...c43

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med deg. Har dyr som bor i egne hus, da får jeg både hatt dyr samtidig som jeg slipper å ha dem oppi sofaen.

Egne hus? Hundehus mener du? 

Skrevet

Lol esse

Anonymkode: cbe95...f06

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hest og slikt?

Anonymkode: bda2d...2db

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg ville også helst sluppet å hatt hesten oppi sofaen

Anonymkode: bda2d...2db

• Liker 2
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Har ikke blitt syk eller smittet av dyrene, og har hatt dyr hele mitt liv. Blir litt mere vasking og støvsuging, men det er så mye selskap å kos i de at det ikke har noen betydning:) syns pusekattene er ganske så rene å fine i pelsen og er flinke til å stelle selg selv. Hender seg jeg må vaske hunden, men kattene er det veldig skjelden jeg må vaske/dusje. Liker ikke å ha kattene i senga, men våkner ofte om morgenen av at pus har kravlet inn under dyna og maler:P

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en middels stor hund som snøst ekstremt mye. Støvsuger noen ganger 2 ganger om dagen. Ellers blir gulvet ganske svart, men prøver å tørke av labbene før hun kommer inn. Det er ikke noe problem nå om vinteren

Skrevet

Jeg er helt enig med ts, men problemet er mye mer omfattende enn bare hund og katt. Vi må ikke glemme det dyret som absolutt oftest bor i hus: mennesket.

Småunger ruller seg rundt  i all mulig skitt ute og putter alle "godbiter" de kommer over  i munnen (dessuten har mange barn ikke ennå vært gjennom pottetrening og går rungd med en papirsak full av bæsj under buksa). De drar med seg pinner, gress, nedtisset sandkassesandj og hvem vet hva inn, tisser gjerne på vedkommende som bytter papirpose på dem og tar man øynene fra dem 2 sekund så gulper de ned sofaen med melk.

Og da har vi ikke engang dekket rasen "mann": fjerter ned hele huset, piller seg i nesa og drar med seg kjemikalier og hudavfall overalt!

Og oppå dette kommer rasen "kvinner" - men nå er det alt så ufjølgt at vi går rett på anbefalingen:

Bo i skogen, folkens! :opplyser: Huset har det best tomt.

Anonymkode: 4a65f...2d5

• Liker 3
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

katter drar med seg døde dyr inn, tråkker rundt i sitt eget piss/sin egen møkk (eller småretter) i kattekassa og drar det utover huset, slikker seg i ræva for så å "vaske" resten av kroppen, og utekatter har tilnærmet kronisk innvollsorm der de er smittefarlige og når som helst kan skille ut ormeegg via ræva, spolormegg kan overleve i årevis i huset ditt

Jeg svarer deg kun på dine uttalelser om katt, da jeg aldri har hatt eller har andre kjæledyr.

Visste du at mobiltelefonen din inneholder mer bakterier enn toalettsetet ditt? Visste du at halvparten ikke vasker hendene etter toalettbesøk? Visste du at alle objekter du har på badet ditt, inneholder til en viss grad bakterier fra tarm (etter du har bæsjet)? Visste du at det anbefales og holde tannbørsten minst 2 meter unna toalettet når du spyler?  Har du noen gang tatt på benker, stoler, andres telefoner, penger, dørhåndtak, offentlige toaletter? Hvis ja; da har du vært utsatt for mer bakterier enn en med renslig katt har.

Katter drar ikke nødvendigvis med seg døde dyr inn, så lenge man passer på. Har skaden skjedd, er det å fjerne det døde dyret og vaske der det var. Katter er i tillegg utrolig renslige dyr, så selv om de bærer på visse bakterier, så er det ikke til direkte skade for mennesker. Avføringen deres kan være skadelig for gravide, og det er noe som opplyses om. Katter, spesielt de som går ute, får ormkur minst 3 ganger i året (etter anbefaling fra veterinær).

Det er ganske åpenbart at du aldri har hatt eller har kjæledyr, så jeg anbefaler deg og lese litt mer opp om hva det innebærer ift hygiene. Nei, kjæledyr er selvfølgelig ikke det mest hygieniske man har i huset, men vi lever alle i beste velgående - for de av oss som har eller har hatt kjæledyr.

• Liker 2
Skrevet

personer som er overrenslige er syke i hodet. 

• Liker 3
Skrevet

Ok.

Hva gjør du på forumrommet for kjæledyr da? - annet enn å forsøke å lage bølger.

Skrevet

Du skal slippe å komme på besøk hit. Problemet løst. :) 

Anonymkode: e5d9e...bbd

Skrevet

Jeg føler noen ganger at jeg må vaske mer og grundig bla fordi jeg har dyr i huset. Men gleden er så stor. Det er en lykke å leve sammen med dyr :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg har hatt baade bikkja og katta i senga utallige ganger. Det er kos, saa jeg er meget lykkelig som skitten : )

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...