Gå til innhold

Kalorier i melk og proteinpulver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye kalorier er det i 2dl skummet melk og 2 spiseskjeer whey-proteinpulver sjokolade fra proteinfabrikken? Og hvor mange gr protein blir det i 2 spiseskjeer?

Trodde jeg skulle få med scoop når jeg bestilte, men gjorde ikke det - så er usikker på hvordan jeg skal måle.

Anonymkode: 4df32...586

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les på innholdsfortegnelsen og kjøp deg en måleskje eller en vekt. Hvor vanskelig kan du gjøre det?

Anonymkode: b7d2b...3d6

• Liker 4
Skrevet

Ehh. Det står jo bakpå pakken hvor mye det inneholder av kcal... Men for å svare så inneholder en servering (30g) av Whey-proteinpulver ca. 120 kcal. En scoop koster jo sånn 10 kr ens på XXL osv., så det burde jo ikke være så vanskelig å få tak i :)

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trodde jeg skulle få med scoop når jeg bestilte, men gjorde ikke det - så er usikker på hvordan jeg skal måle.

Sikker på at den ikke ligger begravet nede i pulveret? Proteinfabrikken sitt whey-protein pleier alltid å ha måleskje i boksen.

Anonymkode: e15d4...e4d

Skrevet

Som regel ligger måleskjeen i bunnen, under alt pulveret, så du må grave etter den. Hvor mange gram en spiseskje er er umulig å svare på. Det kommer an på størrelsen på skjeen din (det er ikke standard størrelser på spiseskjeer), og hvor stor haug du har på. Finn deg en måleskje, eller rett og slett bruk kjøkkenvekt, det er jo såre enkelt. 

Anonymkode: baf84...2af

Skrevet

Hmm ang proteinpulver..er det mindre kcal i det enn i oboy..? Jeg sniker meg til et par ts oboy i skummetmelken min for å få litt smak, altså under "anbefalt" mengde pulver. Trener styrke, har det noe for seg med proteinpulver da eller er det overkill? Er litt redd for mengden kcal så om det er mye i sånt pulver kan jeg liksom like godt snike oppi litt oboy tenker jeg.. :)

Anonymkode: 197b2...25e

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm ang proteinpulver..er det mindre kcal i det enn i oboy..? Jeg sniker meg til et par ts oboy i skummetmelken min for å få litt smak, altså under "anbefalt" mengde pulver. Trener styrke, har det noe for seg med proteinpulver da eller er det overkill? Er litt redd for mengden kcal så om det er mye i sånt pulver kan jeg liksom like godt snike oppi litt oboy tenker jeg.. :)

ALT DU TRENGER Å VITE STÅR PÅ BOKSEN.

Anonymkode: b7d2b...3d6

• Liker 5
Skrevet

1000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 kcal pr dl. 

Anonymkode: 5dc22...a35

Skrevet

SÅ seriøse man var her da! Herregud.... barnefakter. 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Proteinpulver inneholder proteiner. Obou inneholder karbohydrater (sukker). Disse har to helt forskjellige bruksområder og kan ikke sammenlignes.

Hvis du vurderer proteinpulver er det fordi du ikke får i deg nok proteiner i den daglige kosten. Da hjelper det ingenting med Oboy selv om det har færre kalorier. 

Anonymkode: e15d4...e4d

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

SÅ seriøse man var her da! Herregud.... barnefakter. 

Det er TS som har barnefakter som ikke klarer å lese på melkepakken og proteinpulver sitt. :ler:

• Liker 3
Skrevet

Hahahha sammenligne oboy og proteinpulver. Tar du ikke proteinpulveret for proteinets skyld?:fnise:

Anonymkode: ee512...47d

Skrevet
Den 15. januar 2016 at 11.01, FantasDick skrev:

Det er TS som har barnefakter som ikke klarer å lese på melkepakken og proteinpulver sitt. :ler:

Fullstendig klar over at melken tilsammen blir 66 kalorier. Men måleskje fulgte ikke med i proteinpulveret, kjøkkenvekten vår er gammeldags og måler ikke så små mengder korrekt - og jeg har heller ikke råd til å få kjøpt en ny akkurat nå. Makan til oppførsel på alle som svarer her haha. Aldri sett en scoop før, og har virkelig ikke peiling på om 2ss tilsvarer ca. Det samme. Ok?

TS

Skrevet

Ligger garantert scoop i proteinpulveret! Bare grave litt nedi med en skje eller noe :) Jeg en hel haug med proteinpulver derfra i alle forskjellige størrelser og varianter og har alltid fulgt med scoop :) 

Anonymkode: 902cd...32d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...