Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Går en av sivilingeniørlinjene og har ikke funnet noen venner, går alltid alene og er utrolig lei. Er ikke dette "Norges beste studentby"? Liker meg ikke i det hele tatt. Noen andre med lignende erfaringer? Noen som kan si at det går over og at det blir bedre når man er kommet i jobb? Føler jeg holder på å gå på en smell pga det sosiale. Ingen å samarbeide med, ingen å snakke med i pauser osv

Anonymkode: de4c8...9f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å meld deg inn i en forening? :) Via linjeforeningen vil du få venner du kan henge med i forelesninger og pauser. Ellers så har jo NTNUI flest sporter i hele Norge, kanskje de har noe du kan begynne med? :) 

Selv var jeg aktiv på Samfundet og fikk en haug av venner der. Hadde ingen venner på skolen da. Men de fleste går jo på gløs så da møter du folk på Samfundet du kan henge med på skolen også, i motsetning til meg som gikk på en mindre campus. Opptaket begynner snart, søk alt! (KSG er best, det er de som drifter barene, Edgar og Lyche). Hvis du blir tatt opp så bli med på alt som arrangeres! Det er lett å tenke at miljøet allerede er knyttet, men de fikk det jo sånn fordi de ble med på ting :) 

Trondheim er jo den beste studentbyen fordi det er mye organisert, om du står utenfor det blir det jo bare helt vanlige universiteter. 

• Liker 6
Skrevet

Er det ikke noen linjeforeninger eller noe du kan melde deg i? sikkert noe semesterstartfester nå i starten av semesteret. 

• Liker 1
Skrevet

Eller bli med de som vedlikeholder koiene, de ser ut som har det skikkelig hyggelig :) 

Om du får det bedre i jobb vet jeg ikke. Alt kommer jo an på tilfeldigheter og egen innsats. 

• Liker 5
Skrevet

Nå går ikke jeg noen av sivilingeniørlinjene, men jeg trives helt greit på NTNU. Prøv å være frempå, spør noen om hva de synes om boka, foreleser, emnet, et eller annet. Plutselig har man en samtale i gang. Jeg vet at jeg sier det som om det er det enkleste i verden, og jeg vet at det ikke er det. Men det skader ikke å prøve å starte en samtale - i verste fall får du et kort svar og en liten avvisning, men i beste fall har du funnet noen nye venner :) Hvilket år går du? 

Anonymkode: f1e56...06b

• Liker 1
Skrevet

Søk studentersamfundet! Det reddet meg første året. Fristen er snart, 19. tror jeg, og det er absolutt verdt det. Det er der jeg fant både venner jeg har for live og flere kjærester. Jeg er faktisk nesten bare med vennene mine derfra. Kan virke litt intenst i starten og masse å sette seg inn i, men man lærer så mye der, både det tekniske hvis du søker noe innen lys, lyd eller lignende, og livserfaring. 

Anonymkode: 407cc...931

• Liker 1
Skrevet

Kjenner meg igjen, TS, bare det gjaldt en annen skole. Det er helt sinnsykt tilfeldig hvem man trives med. Byttet studie, og her har jeg allerede møtt så mange ålreite folk, mens på mitt forrige var det ingen jeg 'klikket' ordentlig med. Var alltid alene i forelesninger, i spisepausene og til gruppeoppgavene var der ingen jeg hadde å jobbe med. Prøv og småsnakk med noen, kanskje før/etter forelesning elns? Man finner veldig fort ut hvem man har mye til felles med... evt., bli med i en forening.

Anonymkode: 84a49...948

Skrevet

Jeg går på en annen skole enn deg, men er også student i Trondheim og kjenner meg igjen i det du skriver. Mistrives sterkt og vurderer nesten bare å flytte tilbake til hjembyen. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke så fan av all festingen som må til for å bli kjent.. heldigvis har jeg ikke lenge igjen. :) Så flytter jeg.

Anonymkode: 00b10...6d7

Skrevet
6 minutter siden, Belbus skrev:

Jeg går på en annen skole enn deg, men er også student i Trondheim og kjenner meg igjen i det du skriver. Mistrives sterkt og vurderer nesten bare å flytte tilbake til hjembyen. 

TS+Belbus! :opplyser:

Anonymkode: 36fc4...36a

• Liker 7
Skrevet

Skjønner dere godt, det sosiale kommer ikke alltid av seg selv. Jeg har aldri vært så flink sosialt, og for meg ville det vært ekstremt kleint å spørre om jeg fikk bli med i en "gjeng" (på Samfundet eller noe annet organisert). Men du kunne spredd et forslag i forsamlingen du studerer med, om å danne lag og dra på quiz. Det er kjempesosialt, og er en regelmessig akttivitet en gang i uka :)

Anonymkode: ae154...647

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke så fan av all festingen som må til for å bli kjent.. heldigvis har jeg ikke lenge igjen. :) Så flytter jeg.

Festing må ikke til. Vi er mange studenter i Trondheim som ikke drikker oss drita hver helg, men hvis du er innstilt på at man trenger fest og alkohol for å bli kjent så skjønner jeg at det er vanskelig. :P

Anonymkode: 74830...cc0

• Liker 1
Skrevet

Hvis du går en av siving-linjene så har du vel en god mulighet for å bli med i en aktiv linjeforening? Ellers har du jo NTNUI, som er veldig sosialt. Hva med å ta initiativ til en kollokviegruppe, og deretter dra ut og ta en øl eller kaffe etter jobbing? Sjekk ut aktivitetsvenner.no og finn noen som deler samme interesse som deg? 

Det er vanskelig å komme over den første kneika for å bli sosial, og ja, det er veldig ekkelt å ta initiativ når man ikke kjenner folk, men jeg lover deg, det er så verdt det! 

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner dere godt, det sosiale kommer ikke alltid av seg selv. Jeg har aldri vært så flink sosialt, og for meg ville det vært ekstremt kleint å spørre om jeg fikk bli med i en "gjeng" (på Samfundet eller noe annet organisert). Men du kunne spredd et forslag i forsamlingen du studerer med, om å danne lag og dra på quiz. Det er kjempesosialt, og er en regelmessig akttivitet en gang i uka :)

Anonymkode: ae154...647

Jeg syntest det var veldig kleint selv, og følte meg egentlig litt utenfor den første uken. Jeg var supersjenert på dette tidspunktet. Men gjengene der er veldig inkluderende! Det legges opp til at de nye som blir med i "gjengen" skal integreres så godt som mulig i begynnelsen :) Har kommet over sjenertheten, og har sett flere som blir med etterhvert gå fra svært stille til å bidra masse sosialt. Det er også rom for å være introvert, fordi det ikke er krav om å være sosial; kun krav om jobben som man blir satt til å gjøre. Flere som er avholds også, så man er ikke presset til å feste til langt på natt. anbefaler virkelig å prøve dette!

Anonymkode: 407cc...931

Skrevet

TS, siden du går på gløs så regner jeg med at linjeforeningen din har en kjeller? Hva med å prøve å stikke innom kjelleren en gang og prøve å komme i prat med noen der? :)

Anonymkode: 33b06...61a

• Liker 1
Gjest Haaploes
Skrevet

Jeg hatet både Trondheim og NTNU, stakk avgårde så fort muligheten bød seg til å ta resten av utdanningen utenlands. Det er selvfølgelig ikke et veldig konstruktivt svar, men jeg vil bare at du skal vite at du ikke er alene om å synes at "Norges beste studentby" er en ganske oppskrytt by å være student i.

Likevel kjenner jeg jo folk som har og som fortsatt stortrives i Trondheim. Mange av dem aktive i diverse deler av Samfundet. Har du eventuelt vurdert å få deg en ekstrajobb? Da treffer du folk du ikke går på skole med også, det kan være et deilig avbrekk. Har du en skikkelig kjip dag synes jeg du skal sette deg på Skydsstationen på Bakklandet og be om en kopp kakao med krem, den får hvem som helst til å bli varm og god innvendig.

Husk at alle er litt mer redde under frakken enn det de liker å gi inntrykk av.

Skrevet

Hei TS. Det tok litt tid for meg også å finne meg til rette ved NTNU. Det var ikke før 2. og 3. semester jeg fikk en gjeng jeg trivdes ordentlig med, og det krevde litt innsats. Prøv litt forskjellig, og brått kommer du over hyggelige mennesker som gjør at du overlever resten av studietiden :)

Anonymkode: 8a218...315

Skrevet
Den 15.1.2016 at 20.18, Carali skrev:

Jeg hatet både Trondheim og NTNU, stakk avgårde så fort muligheten bød seg til å ta resten av utdanningen utenlands. Det er selvfølgelig ikke et veldig konstruktivt svar, men jeg vil bare at du skal vite at du ikke er alene om å synes at "Norges beste studentby" er en ganske oppskrytt by å være student i.

Likevel kjenner jeg jo folk som har og som fortsatt stortrives i Trondheim. Mange av dem aktive i diverse deler av Samfundet. Har du eventuelt vurdert å få deg en ekstrajobb? Da treffer du folk du ikke går på skole med også, det kan være et deilig avbrekk. Har du en skikkelig kjip dag synes jeg du skal sette deg på Skydsstationen på Bakklandet og be om en kopp kakao med krem, den får hvem som helst til å bli varm og god innvendig.

Husk at alle er litt mer redde under frakken enn det de liker å gi inntrykk av.

Tusen takk for dette svaret, så deilig å høre om flere som har samme erfaring som meg. Jeg drømmer også om å ta resten i utlandet. Fikk du fagene godkjent i NTNU eller droppet du hele NTNU og begynte på nytt? Gikk du også siving?

Gjest Haaploes
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for dette svaret, så deilig å høre om flere som har samme erfaring som meg. Jeg drømmer også om å ta resten i utlandet. Fikk du fagene godkjent i NTNU eller droppet du hele NTNU og begynte på nytt? Gikk du også siving?

Send meg en PM! :)

Skrevet
Den 14.1.2016 at 13.44, AnonymBruker skrev:

Festing må ikke til. Vi er mange studenter i Trondheim som ikke drikker oss drita hver helg, men hvis du er innstilt på at man trenger fest og alkohol for å bli kjent så skjønner jeg at det er vanskelig. :P

Anonymkode: 74830...cc0

WTFFF. Jeg sa jo nettopp at jeg ikke var fan av festingen, og så måtte du bare føye på den siste biten for å være spydig? Hatt en dårlig dag i dag eller? :P 
Det var kun festing som ble tilbudt i min fadderperiode på min linje for 7 år siden. Noen linjer har dårligere miljø enn andre. Hadde sikkert gått an å finne seg en klubb utenfor linja, men den var veldig krevende og tok mye tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...