Jerry Lee Skrevet 14. januar 2016 #21 Del Skrevet 14. januar 2016 Leit om han er ensom. Men nøkkel for å komme og gå som han vil i deres hjem skal han ikke ha. Kun om han forstår at den kun skal brukes i nødsfall. Slik jeg og min gamle mor har hverandres nøkler " i tilfelle....". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NumberSix Skrevet 14. januar 2016 #22 Del Skrevet 14. januar 2016 Å gi bort nøkkel hadde vært uaktuelt uansett hvem det var snakk om. Snakk om egoistisk svigerfar! Hvis han er så ensom som mange her prøver å bruke som argument, da kunne han vel oppsøkt folk som bor nærmere, skaffet seg en hobby eller lignende. Og ikke rent ned dørene uanmeldt i andres hjem flere dager i uken og forventet oppvartning! Herremin altså, jeg blir helt oppgitt over hva folk får seg til å gjøre. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #23 Del Skrevet 14. januar 2016 21 minutter siden, NumberSix skrev: Å gi bort nøkkel hadde vært uaktuelt uansett hvem det var snakk om. Snakk om egoistisk svigerfar! Hvis han er så ensom som mange her prøver å bruke som argument, da kunne han vel oppsøkt folk som bor nærmere, skaffet seg en hobby eller lignende. Og ikke rent ned dørene uanmeldt i andres hjem flere dager i uken og forventet oppvartning! Herremin altså, jeg blir helt oppgitt over hva folk får seg til å gjøre. Signerer! Blir for dumt å skylde på han er ensom. Trist det, men ingen unnskyldning. Da får han finne på noe i sin kommune. Anonymkode: 680bb...51e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #24 Del Skrevet 14. januar 2016 Han er antakelig ensom, og ønsker mer selskap. Og veldig trist at man har så godt forhold til familien sin at noen heller synes fremmede skal ta seg av å besøke de. Her får familie komme og gå som de vil, de vet hvor nøkkelen er. Er vi bortreis, er det bare å bruke huset. Skal famliemedlemmer gå på kurs i hovedstaden, er det alltid et sovested å oppdrive her i stede for hotell. Samme om jeg er på deres kant av landet. Døren alltid åpen og alltid en seng om jeg trenger. Sånn har hele familien min alltid vært. Synes dere skal i hvert fall invitere han på besøk oftere, slik at han ikke er så ensom. Anonymkode: 4dfb7...4a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 14. januar 2016 #25 Del Skrevet 14. januar 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Han sier at han er blitt "så gammel" at med unntak av bursdagsfeiringer og jul og når vi inviterer til middag f.eks så vil han "ta hver dag som den kommer, og se hva dagen vil bringe". TS Anonymkode: 7753a...88b Da synes jeg at du skal svare at dere ikke er kommet helt dit enda. Dere har behov for å vite hva dagen bringer, hvem som er hjemme hos dere, og hvor mye mat dere skal beregne til middag. Han trenger ikke å forstå det, men han må respektere det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 14. januar 2016 #26 Del Skrevet 14. januar 2016 Dette hadde fått meg til å klikke. Jeg nekter å tro at ensomhet er årsaken til at han ikke gidder å ringe eller sende en melding før han kommer, så jeg ser ingen grunn til å prøve å gi TS skyldfølelse. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 14. januar 2016 #27 Del Skrevet 14. januar 2016 Aldri i universet om svigerfar hadde fått min husnøkkel (sett jeg var i din situasjon, TS). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #28 Del Skrevet 14. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Han er antakelig ensom, og ønsker mer selskap. Og veldig trist at man har så godt forhold til familien sin at noen heller synes fremmede skal ta seg av å besøke de. Her får familie komme og gå som de vil, de vet hvor nøkkelen er. Er vi bortreis, er det bare å bruke huset. Skal famliemedlemmer gå på kurs i hovedstaden, er det alltid et sovested å oppdrive her i stede for hotell. Samme om jeg er på deres kant av landet. Døren alltid åpen og alltid en seng om jeg trenger. Sånn har hele familien min alltid vært. Synes dere skal i hvert fall invitere han på besøk oftere, slik at han ikke er så ensom. Anonymkode: 4dfb7...4a1 Folk er forskjellige vet du. Ikke alle som orker å ha besøk av familie medlemmer flere ganger i uken. Så fint du ikke har noe problem med det, men alle er forskjellige og det må respekteres. Så klart kan han komme på besøk til de, men bare ikke å ofte. Jeg hadde heller ikke villet at svigerfar skulle komme på besøk hos oss flere ganger i uken og få nøkkel så han kan komme når han vil. Betyr ikke at jeg er slem. Som er blitt nevnt her, så kan han melde seg på noe og møte folk i samme situasjon. Mene du virkelig de nærmest skal huse han pga han er ensom? Anonymkode: 680bb...51e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #29 Del Skrevet 14. januar 2016 Det er godt mulig han er ensom, men det virker som han mener seg berettiget og tar det forgitt å bli vartet opp når det måtte passe han. Hvis man virkelig er ensom så vil man kanskje vise takknemlighet og bidra litt. Det minste han kan gjøre er å si ifra når han kommer. Anonymkode: 88470...178 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #30 Del Skrevet 15. januar 2016 Jeg får helt vondt av å lese om svigerfar. Men så er jeg av typen som hadde spurt om han ville flytte inn (sånn at han ikke var ensom lenger) i stedet da. Anonymkode: 19f45...214 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #31 Del Skrevet 15. januar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Folk er forskjellige vet du. Ikke alle som orker å ha besøk av familie medlemmer flere ganger i uken. Så fint du ikke har noe problem med det, men alle er forskjellige og det må respekteres. Så klart kan han komme på besøk til de, men bare ikke å ofte. Jeg hadde heller ikke villet at svigerfar skulle komme på besøk hos oss flere ganger i uken og få nøkkel så han kan komme når han vil. Betyr ikke at jeg er slem. Som er blitt nevnt her, så kan han melde seg på noe og møte folk i samme situasjon. Mene du virkelig de nærmest skal huse han pga han er ensom? Anonymkode: 680bb...51e De trenger ikke huse han døgnet rundt. Men det viser hvor kalde vi har blitt. Foreldre dør i ensomhet fordi folk er mer opptatt av påleggsvinn og andre tullete ting. Husk slikt selv når mange av dere blir gamle. En dag er det deres barn som er mer opptatt av pålegg og andre bagateller, og dere sitter der ensomme. Anonymkode: 4dfb7...4a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #32 Del Skrevet 15. januar 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: De trenger ikke huse han døgnet rundt. Men det viser hvor kalde vi har blitt. Foreldre dør i ensomhet fordi folk er mer opptatt av påleggsvinn og andre tullete ting. Husk slikt selv når mange av dere blir gamle. En dag er det deres barn som er mer opptatt av pålegg og andre bagateller, og dere sitter der ensomme. Anonymkode: 4dfb7...4a1 Nå får du gi deg altså. Dårlig gjort av deg å mene de ikke bryr seg om han og de er mer opptatt av andre ting. Det har hun ikke sagt, men skjønner du ikke at folk er forskjellige? Svigerfar er jo velkommen. Jeg tror faktisk ikke han er ensom. Men at han vil ha en rasteplass når han er på tur med sykkelen sin. Anonymkode: 680bb...51e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 15. januar 2016 #33 Del Skrevet 15. januar 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: De trenger ikke huse han døgnet rundt. Men det viser hvor kalde vi har blitt. Foreldre dør i ensomhet fordi folk er mer opptatt av påleggsvinn og andre tullete ting. Husk slikt selv når mange av dere blir gamle. En dag er det deres barn som er mer opptatt av pålegg og andre bagateller, og dere sitter der ensomme. Anonymkode: 4dfb7...4a1 På hvilken måte gjør det å rydde etter seg og si i fra før man kommer at man dør i ensomhet? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #34 Del Skrevet 15. januar 2016 13 minutter siden, Cathrine88 skrev: På hvilken måte gjør det å rydde etter seg og si i fra før man kommer at man dør i ensomhet? Lurer jeg å på. Anonymkode: 680bb...51e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #35 Del Skrevet 15. januar 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: De trenger ikke huse han døgnet rundt. Men det viser hvor kalde vi har blitt. Foreldre dør i ensomhet fordi folk er mer opptatt av påleggsvinn og andre tullete ting. Husk slikt selv når mange av dere blir gamle. En dag er det deres barn som er mer opptatt av pålegg og andre bagateller, og dere sitter der ensomme. Anonymkode: 4dfb7...4a1 Har du lest alle innleggene her? TS sier at de har invitert ham, og at han er velkommen til å komme når han blir invitert, men det vil han ikke. Han takker nei til invitasjoner for han vil gjøre akkurat hva han vil når han vil. Da er man ikke ensom. Er man ensom takker man ja når man blir invitert, og forlanger ikke at all sosial interaksjon foregår på ens egne premisser. Dette har ikke noe med å være kald mot en ensom mann å gjøre. Dette har å gjøre med å sette grenser i eget hjem, og ikke la en slektning utnytte en som gratis vegstoppstasjon. Anonymkode: 85fc4...d01 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cottontail Skrevet 15. januar 2016 #36 Del Skrevet 15. januar 2016 Vi løste en lignende utfordring med å gi nøkkel, men innstallere alarm. Og så sa vi at vi måtte ha beskjed dagen før, slik at vi ikke satte på alarmen den morgenen personen planla å komme / evt gi personen koden. Jeg byttet alarmkode med jevne mellomrom (slik alarmselskapet anbefalte), slik at det faktisk var slik at personen ikke kunne få en kode og alltid bruke denne. Vi andre i kjernefamilien kunne bruke kodebrikke og var ikke avhengig av å kunne den nye koden. Hvis man er syk en dag, så kan det være ok å ligge på sofaen med spybøtte uten at man må være klar for at andre enn kjernefamilien kommer rett inn. Eller har en fridag og vil gjøre ting i huset (trene, rydde i alle skuffene, gå halvnaken, ha hårfarge i håret, eller hårfjerning på bena, dusje uten å lukke badedøren eller hva som helst som man ønsker å gjøre for seg selv). Alarmen (kombinert innbrudd og brann) var knyttet direkte alarmsentral, så ingen ønsket å utløse denne unødig. Denne løsningen gjorde at jeg fikk trygghet i eget hjem, at vi allikevel åpnet for at personen kunne komme på besøk når vi ikke var hjemme, men at vi fikk beskjed dagen før (og eventuelt kunne si at det ikke passet den dagen, men det var det sjelden behov for å si, så lenge jeg visste om det, var det ok). 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeilaS Skrevet 15. januar 2016 #37 Del Skrevet 15. januar 2016 Please, slutt å si mannen er ensom og ts bare er kald og fæl. Slik jeg ser det, så er ikke han ensom. En ensom person oppfører seg ikke sånn. Han vil komme og gå som det passer han. Så skal han ha nøkkel? Nei, det hadde jeg aldri gått med på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi680 Skrevet 15. januar 2016 #38 Del Skrevet 15. januar 2016 Hadde jeg også vært hans sønn ville jeg ha snakket med han først også med dere begge to for å høre hvordan alt ligger an. Skjønner både han og deg, men det er en grense egentlig. Er ikke helt som han, ringer først og lurer på om det er greit at jeg kan komme til ungene mine. Vil respektere privatlivet og ikke bli sur. Litt skuffet har jeg vært men jeg skjønner dem også, for har jo vært ung sjøl og likte ikke helt den framgangsmetoden med svigerforeldre. Husker jeg var livredd for at de synes at ikke huset var bra nok gjort i stand. Men som svigermor sjøl nå så spør jeg dem om jeg kan komme. Mulig han er ensom som noen andre her skriver og at han lever etter sin egen måte, men det er riktig som han sier at før så var det vanlig at folk bare dukket opp på besøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandie Skrevet 15. januar 2016 #39 Del Skrevet 15. januar 2016 Den 13.1.2016 at 16.28, AnonymBruker skrev: Vi har minnet ham på det mange ganger, men han syns ikke det er så nøye virker det som. Han avviser blankt å skulle "måtte gi beskjed" før han kommer. Aller helst skulle han nok hatt det slik han hadde det med sine egne foreldre, de bodde rett ved siden av og alle kom og gikk som de ville hele tiden. Han er god med ungene, og kan (heldigvis) gjerne underholde dem mens vi lager mat. TS Anonymkode: 7753a...88b Da er saken grei.Om han bare nekter å innrette seg får han være uten nøkkel. Han får heller komme når dere er hjemme,tenker jeg og når han på forhånd har gitt beskjed.Tror du bare kommer til å angre om du gir ham nøkkel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elefantenirommet Skrevet 15. januar 2016 #40 Del Skrevet 15. januar 2016 (endret) Sånn er svigermor og ... Kommer uanmeldt på besøk flere ganger i uken. Gjerne midt i middagen. Sier aldri fra på forhånd. Hvis vi inviterer kommer hun dersom det passer henne. Jeg har lært meg å leve med det. Prøver å ha minst mulig konflikt og drama i livet mitt, og velger derfor mine kamper. Men nøkkel!? Nei, det får hun ikke. Endret 15. januar 2016 av Elefantenirommet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå